خرید تور تابستان ایران بوم گردی

حناچی: تحریم‌ تامین تجهیزات مترو را با مشکل مواجه کرد

«پیروز حناچی»، شهردار تهران در پاسخ به این سوال که قرار بود هر ماه شهرداری یک ایستگاه افتتاح کند و چه شد و گفت: ما تا افتتاح ایستگاه امام حسین‌ (ع) پیش رفتیم و مابقی ایستگاه‌های ما نیز بیش از 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اما به دو دلیل نتوانستیم مابقی ایستگاه‌ها را افتتاح کنیم. یک دلیل عدم پرداخت بهای اوراق مشارکت توسط بانک آینده بود و دلیل دیگر تحریم‌ها بوده است که ما را در تامین تجهیزات با مشکل مواجه کرد.

به گزارش ایسنا، پیروز حناچی صبح امروز با حضور سرزده در جلسه شورای شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران در مورد علت حضورش، گفت: امروز جلسه فوق‌العاده مجمع اتوبوسرانی برگزار می‌شود و از آنجایی که این مجمع برگزار می‌شود ما در جلسه حضور پیدا کردیم.

وی در خصوص کمبود مترو و اتوبوس، اظهار کرد: مترو و حمل و نقل عمومی مهم‌ترین موضوع ما است و شهروندان نیز حل آلودگی هوا و ترافیک را از ما مطالبه دارند که راه‌حل اصلی آن توسعه حمل و نقل عمومی است، اما بودجه شهرداری به تنهایی کافی نیست و توسعه حمل و نقل یک موضوع حاکمیتی است.

شهردار تهران با بیان این‌که در ابتدا نیز در قانون مترو اعلام شده بود که تامین زیرساخت و هزینه‌ها برعهده دولت است و بعد از آن به مرور پرداخت این هزینه‌ها تقسیم شد، اظهار کرد: ساخت یک خط مترو 10 هزار میلیارد تومان هزینه دارد که با بودجه شهرداری امکان‌پذیر نیست.

حناچی در پاسخ به این سوال که قرار بود هر ماه شهرداری یک ایستگاه افتتاح کند و چه شد و گفت: ما تا افتتاح ایستگاه امام حسین‌ (ع) پیش رفتیم و مابقی ایستگاه‌های ما نیز بیش از 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اما به دو دلیل نتوانستیم مابقی ایستگاه‌ها را افتتاح کنیم.

شهردار تهران در تشریح دلایل عدم افتتاح ایستگاه‌های جدید اظهار کرد: یک دلیل عدم پرداخت بهای اوراق مشارکت توسط بانک آینده بود و دلیل دیگر تحریم‌ها بوده است که ما را در تامین تجهیزات با مشکل مواجه کرد.

وی با اشاره به سخنان روز گذشته استاندار مبنی بر عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در اتوبوس و مترو گفت: من با عدد صحبت می‌کنم و وضعیت مترو و اتوبوس از نظر مسافر کمتر شده است چرا که ما در مترو یک میلیون و 800 هزار سفر را پوشش می‌دادیم اما حالا این عدد به حدود یک میلیون رسیده است و با اجرایی شدن ماسک در مترو که در راستای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی بود توانستیم تا حدودی این فاصله را رعایت کنیم به گونه‌ای که در حال حاضر در مترو بیش از 95 درصد ماسک زدن را رعایت می‌کنند اما در مورد مابقی افراد ما امکان برخورد قهری نداریم و پلیس نیستیم اما اگر ستاد کرونا تشخیصی دهد باید وارد عمل شویم.

شهردار تهران با بیان این‌که مترو را تعطیل نمی‌کنیم و حتی در زمانی که با سه درصد ظرفیت کار می‌کردیم آن را تعطیل نکردیم، افزود: اما در اتوبوس موضوع متفاوت است و یک مقدار شرایط سخت‌تر است و اما سعی می‌کنیم این مساله را نیز کنترل کنیم.

حناچی در خصوص دستاورد حضورش در جلسه هیات دولت اظهار کرد: این‌که به مسئولان بقبولانیم که موضوع مترو حاکمیتی است موفق می‌شویم و دیدید که در سال گذشته رییس جمهور بارها از مترو بازدید کرد هرچند که الان شرایط اقتصادی کشور عادی نیست، اما باید همه‌جانبه از این موضوع حمایت کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا