خرید تور تابستان ایران بوم گردی

در جلسه‌ی غیرعلنی مجلس درباره حوادث پاسداران چه گذشت؟

سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با تشریح جلسه غیرعلنی صبح امروز درباره حوادث خیابان پاسداران، گفت که این وقایع از یک سرقت آغاز شده و راننده اتوبوسی که ماموران نیروی انتظامی را زیر گرفته برادر همان سارق است.

به گزارش ایسنا، بهروز نعمتی در حاشیه جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه وقایع دو شب گذشته خیابان پاسداران ربطی به اتفاقات ۱۰ روز گذشته در مورد دراویش ندارد، گفت که در این زمینه ارتباطاتی با خارج از کشور وجود دارد که باید بررسی شود.

وی افزود: در جلسه غیرعلنی صبح امروز، آقای لاریجانی گزارشی از اغتشاشات پریشب دراویش، اتفاقاتی که رخ داده و اقداماتی که نیروی انتظامی و دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی انجام دادند به نمایندگان ارائه کرد. آقای کولیوند هم که به عنوان رییس کمیسیون شوراها در جلسه شورای تامین حضور داشته، گزارش این وقایع را به نمایندگان ارائه کرد.

نعمتی یادآور شد: همچنین کمیسیون امنیت نیز صبح امروز با توجه به اهمیت موضوع با حضور مسئولین امنیتی و انتظامی تشکیل جلسه داد و قرار شد جمع‌بندی خود را به صحن علنی مجلس ارائه کنند تا به استحضار مردم برسد.

سخنگوی هیات رییسه مجلس با بیان اینکه طبق گفته نیروی انتظامی، ۳۰۰ نفر در حوادث خیابان پاسداران دستگیر شدند، اظهار کرد: پنج نفر از دوستان ما یعنی سه نفر از نیروی انتظامی و دو بسیجی شهید شدند و ۳۵ مامور نیروی انتظامی نیز مجروح شدند.

وی در پاسخ به این سوال که چه تعداد از دراویش در این درگیری مجروح شدند، گفت: آنها خودشان با شمشیر و آلات دیگر اقدام به ضرب و شتم کردند.

نعمتی همچنین در پاسخ به این سوال که گفته می شود گلوله‌ای به سمت دراویش شلیک شده، گفت: یک گلوله هم شلیک نشده است.

وی درباره ریشه این حادثه نیز خاطرنشان کرد: ظاهرا در پاسگاه گاندی نیروی انتظامی به دو پراید مشکوک می‌شود و آنها را تعقیب می‌کند که یکی از آنها خراب می‌شود، آن را جا می‌گذارند و سوار پراید بعدی می‌شوند و در فاصله چند ساعت به پاسگاه مراجعه می‌کنند و می‌گویند خودروی ما به سرقت رسیده که بعد از بررسی می‌بینند این همان خودرویی است که خراب شده و یکی از سارقین که جزو دراویش است بازداشت می‌شود و بعد از آن هم تعدادی به سهم‌خواهی از او و برای اینکه آزاد شود به پاسگاه مراجعه می‌کنند و ماجرا از اینجا شروع می‌شود.

نعمتی با بیان اینکه این وقایع به اتفاقات ۱۰ روز قبل ربطی ندارد، درباره نحوه برخورد با دراویش، یادآور شد: دستگاه‌های امنیتی و قضایی تکلیف‌شان را می‌دانند. به نظر می‌رسد در این زمینه دراویش از حلم نظام سوء استفاده کردند.

وی درباره اینکه گفته می‌شود دراویش حمله‌ به ماموران را محکوم کردند، گفت: فردی که ماموران را زیر گرفته برادر همان سارق است و این وقایع با بیرون (خارج از کشور) هم ارتباطاتی دارد که باید بررسی شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا