خرید تور تابستان ایران بوم گردی

من فقط یک شهروندم و سوالی دارم!

رخشان بنی‌اعتماد، کارگردان سینمای ایران در صفحه‌ی اینستاگرام خود نوشت:

من یک شهروند هستم و نه هیچ‌کس دیگر.

به‌عنوان یک شهروند هر روز در مواجهه با شوک‌های مختلف و در برابر سوالات بی‌شمار از خودم و از مراجع اطلاع‌رسان، گیج‌تر و پُرسان‌تر و منفعل و بی‌عمل باقی می‌مانم تا روزی دیگر و ضربه‌ای سخت‌تر چون پتک بر فرق سر.

هیچ‌یک از سه نفر دستگیرشدگان جمعیت امام‌علی را از نزدیک نمی‌شناسم. کسانی چون اعضای این جمعیت ، مثل بسیاری از دغدغه‌مندان اجتماعی که سودای خودنمایشی ندارند، نیازی به شناخته شدن ندارند.

فقط این را به قطعیت می‌دانم که فعالیت جمعیت امام‌‌علی نماد حرکتی الگووار، الهام‌بخش، مترقی و گسترده برای همه‌ی کسانی‌ست که این جمعیت را می‌شناسند؛ چه به‌عنوان فعال اجتماعی، چه به‌عنوان مددجو.

خبر دستگیری سه عضو این جمعیت ضربه سختی به باور جامعه است.

مگر می‌شود بیست سال خدمت کرد و نیتی جز خدمت در سر داشت؟ آن‌ها که سال‌ها اختلاس می‌کنند و پول خون محرومان را به حساب‌شان واریز می‌کنند منطق قابل درکی برای اعمال‌شان می‌شود فرض کرد، می‌برند و می‌خورند تا خودشان و بستگان و اعوان و انصارشان تا دنیا دنیاست، بِلَمَند و از مواهب رفاه بهره‌مند شوند.

ولی جوانانی که با رنج محرومان و درد آسیب‌دیدگان در زلزله و سیل و سوانح مختلف، دو دهه از عمرشان را آمیخته به رنج مددجویان‌ به میانسالی رسانده اند، به‌دنبال چه هدفی می‌توانند باشند؟

سوال ساده‌ای است که جواب روشنی باید داشته باشد.

چه کسی به من شهروند جواب می‌دهد؟

رخشان بنی‌اعتماد

۶ تیرماه ۹۹»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا