خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دانشگاه فرهنگیان و آموزش مهارت‌آموزان

عباس مهدی زاده در یادداشتی ارسالی به انصاف نیوز نوشت:

تمامی پذیرفته شدگان انواع آزمون‌های استخدامی وزارت آموزش و پرورش پس از قبولی نهایی با چالش صعب العبوری به نام دوره مهارت آموزی در دانشگاه فرهنگیان مواجه می‌شوند که یقیناً قبول شدگان آزمون استخدامی متمرکز فراگیر ماده ۲۸ نسبت به سایر گروه‌های دیگر با توجه به مدارک تحصیلات تکمیلی دانشگاهی و بعضاً دارای سوابق تدریس دانشگاه و آشنا به فضای آموزشی و مهارت تدریس از شرایط خاصی برخوردار می‌باشند. بسیاری از این مهارت آموزان بنا به دلیل ضعف اطلاع رسانی از دوره‌های قبلی جا مانده‌اند به طوری که برخی مهارت آموزان بر طبق برنامه و اصول بایستی در سری سوم و چهارم مهارت آموزی ثبت نام و شرکت می‌کرده‌اند. ازآنجاکه دانشگاه فرهنگیان به عنوان بازویی علمی و تربیت کننده معلمان آینده وزارت آموزش و پرورش هدف گذاری شده است اما آنچه در عمل و در طول دو پودمان آموزشی، مهارت آموزان کاملاً حس و درک می‌کنند قریب به اتفاق دارای ناخوشنودی، نارضایتی و عدم پاسخگویی مناسب از سوی مسئولان و متولیان پردیس‌های مختلف آموزشی تابعه دانشگاه فرهنگیان در استان‌های مختلف کشور مواجه می‌شوند گویی که تعداد بالای نود پردیس و مرکز دانشگاهی هر یک نقش جزیره‌ای جداگانه و مستقل از سازمان مرکزی هستند و نیروهای ستادی نیز خود را ملزم به پاسخگویی همکاران آینده خود نمی‌دانند و به همان پردیس‌های استانی احاله و پاس می‌دهند بلاتکلیفی و سردرگمی غیر قابل باوری که حتی در دانشگاه‌های تابعه وزارت علوم نیز مشاهده نمی‌شود. در ادامه مواردی از مشکلات آموزشی بیان می‌گردد امید که مدیریت جدید دانشگاه آقای دکتر صحرایی در راستای کیفی سازی و تربیت معلمان ماهر در تدریس توجه نمایند.

یکم. انتخاب دروس دو پودمان در برخی رشته‌ها اصولاً کاربردی و مفید فایده نیست. برای مثال در دبیر تربیت بدنی که دوره متوسطه را تدریس می‌کنند دروس صرفاً خاص مقطع ابتدایی است و دانش آموزان سنین متوسطه مغفول مانده‌اند.

دوم. اساتید و مدرسان در پردیس‌های استانی سلیقه‌ای و صرفاً علایق خود را به مهارت آموزان تحمیل می‌کنند و خارج از منابع مصوب مطالبه ارائه پاورپوینت می‌کنند که هیچ گونه کارایی عملی و مهارت آموزی ندارد. و خود را نشسته در کلاس‌های درس دانشگاه‌های دیگر می‌بینند و می‌دانند.

سوم. بایستی درک کرد اغلب مهارت آموزان دوره‌های قبل نیز از میزان کسب سطوح مهارت تدریس خود رضایت نداشته و هفت خوان عبور از آن به ویژه غول آخر آزمون جامع را مناسب نمی‌دانند.

چهارم. سؤالات دروس آزمون‌های متمرکز در سامانه آنلاین غالباً تئوریک و نادرست طرح شده‌اند و سطح مهارتی و تربیتی در میدان واقعی عمل و مدرسه را نمی‌سنجند. و بعضاً کلید پاسخ اشتباه دارند که قابل اثبات است.

پنجم. در تصمیمی شتابزده آزمون جامع مهارت آموزان سری پنجم با وجود مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری متعدد حضوری برگزار شد که در کمال تعجب افراد با دفعات متوالی قطعی و وصل سامانه آزمون مواجه شدند و جالب آنکه اغلب قبول شدگان با نمره حد نصاب 650 دچار حیرت و شگفتی شده‌اند و موج فراوان مردودین را مسبب شده است که مستدعی است معاونت نظارت متولی آزمون جامع همان طور که آزمون را به اصرار حضوری با مشکلات غیر قابل قبول برگزار کرد نسبت به پاسخگویی حضوری مهارت آموزان و مطابقت پاسخنامه آنان اقدام نماید. سنجش آزمون پایانی افراد با سؤالات متفاوت و درجه سختی و آسانی غیر یکسان استاندارد لازم را ندارد.

در پایان مهارت آموزان از معاونت آموزشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری آقای دکتر عمو عابدینی انتظار ورود و بررسی چگونگی آزمون جامع مهارت آموزان که اطلاع قبلی داشته‌اند و در صورت نیاز تحقیق و تفحص نمایندگان کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی که تا حدودی از پیچ و خم آزمون جامع مهارت آموزان اگاهی دارند نیز خواسته مهارت آموزان و مزید امتنان خواهد بود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا