خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«قیمت عرضه مرغ در دوران کرونا کاذب بود»

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی البرز گفت: قیمت عرضه مرغ در دوران کرونا کاذب بود و به علت کمی تقاضا، واحدهای تولیدی ناچار بودند مرغ را با قیمتی کمتر از آنچه برای خودشان تمام شده به بازار عرضه کنند.

مجتبی تقی زاده در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به دلایل گران شدن مرغ و تخم مرغ طی حدود ۱۰ روز گذشته اظهار کرد: به دلیل شیوع ویروس کرونا طی حدود چهار ماه گذشته بسیاری از مهمانی‌ها حذف شدند و خروجی تالارها و رستوران‌ها هم به حداقل رسید.

وی با اشاره به اینکه کاهش مصرف مرغ توسط مردم باعث شد تولیدکنندگان هم میزان عرضه خود را کاهش دهند، افزود: شرایط پیش آمده باعث شد طی سه ماه گذشته واحدهای مرغداری تولیدات خود را پایین‌تر از قیمت تمام شده عرضه کنند.

وی توضیح داد: قیمت عرضه مرغ در دوران کرونا کاذب بود و به علت کمی تقاضا، واحدهای تولیدی ناچار بودند مرغ را با قیمتی کمتر از آنچه برای خودشان تمام شده به بازار عرضه کنند.

وی اضافه کرد: بخشی از این گرانی امروز مربوط به این است که بازار مرغ و تخم مرغ با افزایش تقاضا در حال برگشت به شرایط عادی است.

این مسئول با اشاره به دلیل دیگر گرانی مرغ و تخم مرغ طی چند روز گذشته توضیح داد: گرانی و مشکل تامین نهاده‌های دامی علت دیگر گرانی مرغ در بازار است.

تقی زاده اضافه کرد: نهاده‌ مصرفی مرغ‌های گوشتی کنجاله سویا و دانه ذرت است که باید از طریق سامانه بازارگاه توسط تولیدکنندگان خریداری و در واحدهای پرورش به مصرف برسد.

وی ادامه داد: در حال حاضر تولیدکنندگان برای تامین کنجاله سویا با نرخ مصوب از سامانه بازارگاه مشکلی ندارند ولی طی سه ماه گذشته تنها ۳۰ درصد ذرت مورد نیاز این واحدها از طریق این سامانه و با نرخ مصوب تامین شده و تولیدکنندگان ناچار بودند ۷۰ درصد نیاز خود را از بازار آزاد تامین کنند.

وی گفت: بدون شک تامین نهاده با قیمت آزاد بر نرخ نهایی مرغ تاثیرگذار خواهد بود و برای رفع این مشکل به دنبال راه حلی هستیم که بتوانیم وارد کنندگان ذرت را مجاب کنیم که واردات خود را از طریق سامانه بازارگاه و با نرخ مصوب عرضه کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. مردم دوباره تقاضا رو که کم کردند، درست میشه، یا بهتر بگم درست می شید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا