خرید تور تابستان ایران بوم گردی

“احتمال رویت ماه در 1شنبه، نزدیک به صفر”

رییس ستاد استهلال دفتر رهبری و معاون ارتباطات حوزه‌ای ایشان گفت: احتمال رویت ماه در غروب یک‌شنبه نزدیک به صفر است.
به گزارش انصاف نیوز به نقل از ایسنا احمد مروی صبح امروز (شنبه) در نشستی خبری با بیان اینکه در روز یک‌شنبه به هیچ‌وجه احتمال رؤیت هلال ماه را نمی‌دهیم، اظهار کرد: متخصصان و کارشناسان احتمال رویت هلال ماه را در غروب روز یکشنبه نمی‌دهند و احتمال این‌که دوشنبه عید باشد نزدیک به صفر است. وی خاطرنشان کرد: با این حال 150 گروه رصدگر مشغول کارهای کارشناسی هستند .
وی افزود: اگر در غروب روز یک شنبه ماه را رویت نکنیم بر اساس تقویم عمل خواهیم کرد و ماه رمضان 30 روزه می‌شود. استان‌هایی که برای رویت هلال ماه در نظر داریم استان‌های مرکزی کشور هستند که شامل تهران، اصفهان، فارس، مرکزی و شهرهای شرقی کشور هستند. معمولا کار رصد در این شهرها صورت می‌گیرد.
مروی همچنین ادامه داد: معیار ما مسائل فقهی است نه تنها معیارهای علمی؛ بنابراین معیار فقهی رویت هلال ماه مهم است نه تولد ماه. بر این اساس برخی از مراجع رویت با چشم مسلح و ابزار را قبول ندارند و برخی همچون مقام معظم رهبری و آیت‌الله بهجت و اردبیلی آن را قبول دارند. وی یادآور شد: بنا بر نظر کارشناسان احتمال رویت هلال ماه در روز یک‌شنبه نزدیک به صفر است.
مروی افزود: غروب دوشنبه در همه نقاط کشور ماه قابل رویت خواهد بود، البته امسال در برخی نقاط کشور با مشکل غبار تابستانی مواجه هستیم که در این راستا از کارشناسان هواشناسی نیز کمک خواهیم گرفت. چیزی که در این راستا مهم است ما از نقاطی در کشور استفاده می‌کنیم که احتمال غبار در آنها کم باشد و راحت‌تر بشود ماه را رویت کرد.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا