خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کاندیداهای احتمالی 1400 – صادق محصولی

[سیزدهمین دوره‌ی انتخابات ریاست جمهوری حدود یک سال دیگر، احتمالا در خردادماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد. انصاف نیوز به مرور رزومه‌ی نامزدهای احتمالی این انتخابات را منتشر می‌کند]

«صادق محصولی»، وزیر کشور در دولت احمدی‌نژاد در سال 1338 به دنیا آمد. او متولد ارومیه در آذربایجان غربی است.

محصولی دارای کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی بوده و لیسانس خود را در رشته‌ی مهندسی عمران اخذ کرده است.

بنا بر آنچه در زندگینامه‌ی منتشر شده‌ی آقای محصولی در فضای مجازی آمده، او «مجری پروژه‌های مختلف تحقیقاتی مانند امکان‌سنجی جهاد خانه‌سازی» بوده است.

صادق محصولی در زمان جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از فرماندهان سپاه پاسداران بود و مسئولیت فرماندهی سپاه در استان‌های آذربایجان غربی، شرقی و اردبیل را عهده‌دار بود. او در بازرسی سپاه نیز حضور داشت. محصولی در آن سال‌ها به‌عنوان فرماندار ارومیه و معاون استاندار آذربایجان غربی فعالیت می‌کرد.

از جمله حاشیه‌های دوران حضور محصولی در سپاه پاسداران در اوایل دهه شصت به اختلافات و درگیری‌های میان او و شهیدان مهدی و حمید باکری برمی‌گشت. موضوعی که البته همواره از طرف محصولی تکذیب شده است.

محصولی که از دوستان قدیمی و ثروتمند محمود احمدی‌نژاد است، در انتخابات84 رییس ستاد انتخاباتی او بود و بر اساس شنیده‌ها به‌عنوان اسپانسر ستاد انتخاباتی احمدی‌نژاد فعالیت می‌کرد. موضوعی که به گفته‌ی روح‌الله حسینیان لازمه‌ی رای آوردن اصولگرایان بود؛ «اصولگرایان باید یک نفر پولدار هم داشته باشند تا از آنها حمایت کند تا بتوانند رای بیاورند».

محصولی در دوران دولت احمدی‌نژاد ابتدا به‌عنوان وزیر کشور و سپس وزیر رفاه انتخاب شد. انتخاب او به‌عنوان وزیر کشور کم‌حاشیه نبود. از جلسه‌ی رای اعتماد، که کمترین میزان رای نمایندگان به یک وزیر کشور در تاریخ جمهوری اسلامی را شاهد بودیم تا برگزاری انتخابات88 که سبب اعتراض هر سه کاندیدای اصولگرا و اصلاح‌طلب غیر پیروز در آن انتخابات را فراهم کرد.

از جمله حاشیه‌های دیگر دوران مدیریت صادق محصولی که در رقابت‌های انتخابات88 از سوی رقبای احمدی‌نژاد مطرح شد موضوع پرونده‌ی سوآپ نفت بود. حشمت‌الله فلاحت‌پیشه نماینده‌ی  ادوار مجلس می‌گوید: «مورد قرارداد انتقال نفت به نخجوان که توسط محصولی انجام شده‌است، در کمیسیون اصل نود مجلس هفتم مطرح شد. طبق شایعه‌ها محصولی تنها کسی است که خارج از وزارت نفت، امتیاز سوآپ نفت کسب کرده است».

محصولی درباره‌ی این اتهام، پرونده‌ی شکایت بنیاد شهید که در آن تبرئه شده است و هم‌چنین حرف و حدیث‌ها درباره‌ی ثروتش می‌گوید: « من چهاربار تاکنون اموال و دارایی خود را به بخش مربوط به این موضوع که تحت عنوان اصل ١٤٢ قانون اساسی در قوه قضاییه است و رسیدگی به اموال مسئولان را به‌عهده دارد، اعلام کرده‌ام؛ در زمان ورود به مسئولیت و در زمان خروج از آن را، هم در دولت نهم و هم در دولت دهم به طور کامل اعلام کرده‌ام.  الان تمامی اسناد ملکی، سهام بانکی، شرکت‌ها و کارخانجات، همه دست این آقایان دولت است. اگر طبق ادعای مخالفان، محصولی ثروت افسانه‌ای دارد، آقایان دولتی رسما و دقیق و شفاف و هم‌زمان اعلام کنند که هم محصولی و هم آقایان دولت فعلی چه اموالی دارند، چرا آنها اعلام نمی‌کنند؟».

صادق محصولی در انتخابات مجلس در سال 1398 یکی از تصیم‌گیران تهیه فهرست اصولگرایان بود و بر اساس شنیده‌ها اختلافاتی جدی نیز میان او در جببه پایداری و دیگر طیف‌های اصولگرا به ویژه احزاب نزدیک به قالیباف تا روزهای پایانی زمان تبلیغات انتخابات وجود داشت.

آقای محصولی از چهره‌های جریان اصولگراست که اکنون به‌عنوان قائم‌مقام دبیرکل جبهه پایداری مشغول فعالیت است. روابط نزدیک محصولی با احمدی‌نژاد و همینطور حضورش در سال‌های اخیر در جبهه پایداری باعث شده است که برخی از محصولی به عنوان نامزد مشترک جریان نزدیک به احمدی‌نژاد و جبهه پایداری در انتخابات 1400 نام ببرند.

احتمال کاندیداتوری صادق محصولی در انتخابات ۱۴۰۰

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا