خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تاسیس دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی در یزد

تفاهم‌نامه‌ی پنجمین دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی کشور در استان یزد امضا شده و در آستانه ابلاغ قرار دارد. به گفته‌ی معاون پژوهش و فناوری مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی یزد این طرح «باعث بهره مندی شرکت های دانش بنیان خواهد شد.»

به گزارش افق یزد، دومین جلسه شورای تحقیقات، ترویج و آموزش کشاورزی استان یزد در سال جاری با حضور رئیس و معاونان سازمان جهاد کشاورزی و مسئولان و محققان مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی یزد و مرکز ملی تحقیقات شوری در محل سالن مجموعه مدیریت حفظ نباتات برگزار شد.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی یزد گفت: تفاهم نامه پنجمین دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی کشور در استان یزد امضا شده و در آستانه ابلاغ قرار دارد و موجب بهره مندی شرکت های دانش بنیان خواهد شد.

اسمعیل زاده حسینی از برگزاری رویداد جهانی شتر در سال ۱۴۰۳ در استان یزد خبر داد و افزود: در حوزه تحقیقات بلدرچین هم تحقیقات خوبی در گذشته توسط محقق مرحوم شکوهمند انجام شده و هم اکنون پس از مدتی وقفه برای برگزاری رویداد تخصصی بلدرچین برنامه ریزی شده است.

معاون پژوهش و فناوری مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی یزد نیز تصریح کرد: در سال گذشته ۷۶ طرح تحقیقاتی اجرا شده و از این طرح های تحقیقاتی تعداد ۴ طرح تحقیقاتی و ترویجی بر اساس نیازسنجی و هماهنگی با با واحد های پژوهشی خارج از استان به صورت سفارشی انجام شده است.

وظیفه شناس ادامه داد: طرح های مشارکتی با اداره کل منابع طبیعی یزد در حوزه نهضت کاشت یک میلیارد درخت و در حوزه گیاه پزشکی در خصوص ایجاد پایلوت آفات کرم گلو گاه انار و مگس میوه اجرا شده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا