خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نامه ۱۵۰۰دانشجوی دکتری دانشگاه آزاد به طهرانچی

بیش از ۱۵۰۰ دانشجوی دکتری دانشگاه آزاد طی نامه ای به رییس این دانشگاه ضمن تاکید بر ضرورت حفظ سلامت دانشجویان، درخواست کردند: دانشگاه آزاد همانند برخی از دانشگاه ها و حتی علوم پایه دانشگاه آزاد که آزمون جامع را لغو و معدل نمرات را جایگزین کرده اند، نسبت به این مهم مساعدت کند.

به گزارش دریافتی انصاف نیوز، متن کامل این نامه در پی می‌آید:
«بدین وسیله ما جمعی از دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد اسلامی که بر اساس تصمیم اتخاذ شده باید در آخرین روزهای تیرماه در آزمون جامع شرکت کنیم، لازم می دانیم ضمن احترام به سیاست های مصوب، مواردی را حضور شریف اعلام کنیم تا با تدبیر و بلنداندیشی حضرتعالی شاهد اتخاذ بهترین تصمیم و حمایت از قاطبه دانشجویان باشیم.

پاندمی کرونا بی شک همانگونه که بر شئون مختلف جوامع اثر گذاشته، اثرات جدی روحی و روانی بر روی دانشجویان چه به لحاظ اضطراب از ابتلا و چه مشکلات معیشتی رخ داده برای این قشر، داشته است. تا لحظه نگارش این متن بر اساس اعلام های رسمی، 2536 مورد مبتلای جدید به کرونا گزارش شده است و 162 نفر در ۲۴ ساعت گذشته فوت کرده اند و بر اساس اعلام ها، استان های خوزستان، کردستان، آذربایجان غربی، هرمزگان و کرمانشاه در وضعیت قرمز و استان های بوشهر، ایلام، آذربایجان شرقی و خراسان رضوی در وضعیت هشدار قرار دارند و بر اساس اخبار منتشر شده مبتلایان و بستری شدگان کرونا طی روزهای اخیر در تهران به طور چشمگیری روند صعودی داشته است و احتمال اعمال برخی محدودیت های کرونا در تهران با توجه به وخیم شدن اوضاع در شهر تهران وجود دارد.

این در حالی است که بسیاری از دوستان ما برای شرکت در آزمون جامع باید از استان های در وضعیت قرمز و هشدار راهی تهران شوند و این یعنی دامن زدن به چرخه انتقال کرونا؛ موضوعی که عواقب متعاقب آن قطعا غیرقابل جبران خواهد بود. در این شرایط اگر خدای ناکرده تنها با احتمال یک درصد، یک نفر آلوده باشد و کرونا در میان دانشجویان و اساتید دکترا یک واحد دانشگاهی منتشر شود، هزینه های ابتلا و جان باختن احتمالی سرمایه های علمی کشور و داغدار شدن خانواده ها برعهده چه کس یا کسانی است؟

به موارد مذکور باید نکته مهم اسکان دانشجویانی که از شهرستان ها به تهران سفر می کنند را نیز افزود. در شرایطی که هتل ها و مهمان سراها پذیرش مسافر ندارند یا اگر داشته باشند، ریسک انتقال بیماری بسیار بالاست، این گروه ار دانشجویان چگونه و کجا باید اسکان پیدا کنند؟

در کنار موارد مطروحه، طبق اعلام اساتید گرامی، با توجه به شرایط کنونی بناست آزمون جامع براساس همان مطالب تدریس شده کلاسی صورت گیرد. نکته اینجاست که وقتی یکبار این دروس تدریس شده و با ارایه سمینار و کار کلاسی و تحقیق و آزمون پایان ترم، نمره ای در آن درس لحاظ شده، در شرایط فعلی برگزاری آزمون جامع چه ارزش افزوده ای خواهد داشت؟ مضاف بر اینکه این آزمون مرحله پایانی دکتری تخصصی نیست و اصولا دانشجویان محترم باید با ارایه رساله دکتری و کار پژوهشی فارغ التحصیل شوند.

بر این اساس دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد که در آستانه برگزاری آزمون سرنوشت ساز جامع قرار دارند، درخواست دارند:

دانشگاه آزاد همانند برخی از دانشگاه ها و حتی علوم پایه دانشگاه آزاد که آزمون جامع را لغو و معدل نمرات را جایگزین کرده اند، نسبت به این مهم مساعدت کند.

به نظر می رسد مسوولان محترم دانشگاه آزاد می توانند با تصمیم به موقع، هم از بروز فاجعه ای انسانی جلوگیری کنند و هم زمینه را برای تمرکز دانشجویان بر روی رساله دکتری فراهم آورند.

جمعی از دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد اسلامی
تیر ماه ۱۳۹۹»

لازم به ذکر است رونوشت این نامه به ستاد ملی مقابله با کرونا، ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری و استاندار استان تهران ارسال شده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. همچنین نسبت به آزمون ept تدبیری بیندیشند مجازی برگزار شود. باور کنید خیلی خطرناک است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا