خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ناشنیده‌هایی از سیروس گرجستانی؛ ازشاهین تا سینما‌

ایرنا نوشت: سیروس گرجستانی چهره آشنای تئاتر، سینما و تلویزیون برای تمامی ایرانیان است. بازیگری که بازی‌های خوب و موقعیت سازش برای همیشه در اذهان باقی خواهد ماند.

گرجستانی که بازیگری قدیمی در عرصه تئاتر و سینما بود درسال‌های اخیر با برعهده گرفتن نقش‌های طنز به خوبی توانسته بود با مخاطبان تلویزیون ارتباط برقرار کند. حالا پسر او سیاوش گرجستانی خبر مرگ او در اثر بیماری قلبی را تایید کرده است. مرگی که باعث فراموشی او نخواهد شد.

بازیگری که از عهده نقش‌های مختلف خوب برآمده بود. از آنجا که در سریال‌ «متهم گریخت» مهربان و پر آشوب است تا آنجا که در ایفای نقش میانسالی تا زمان مرگ «شهریار» شاعر درخشید.

گرجستانی بازیکن فوتبالی بود که اگرچه نتوانست شهرتی که در عرصه بازیگری دارد را در آن حوزه داشته باشد اما همانند نام باشگاه فوتبالش «شاهین» همیشه خوش‌نام ماند.

از گیلان تا سنگلخ

بازیگر گیلانی در شهر بندرانزلی به دنیا آمد و در کودکی به همراه خانواده به تهران کوچ کرد. در ذهن مخاطبان گرجستانی بیشتر با بازی در فیلم‌های طنز شناخته می‌شود که در حالی که او با تئاتر حرفه بازیگری را آغاز کرد. او در جوانی وارد اداره تئاتر شد و نخستین بازی‌های تئاترش را در سنگلج داشت. نخستین نمایشنامه‌ای که در عرصه تئاتر بازی کرد «سنگ و سورنا» نام داشت.

«آنتیگون» به کارگردانی جمشید ملک پور، «دکتر کنوک» به کارگردانی ایرج راد، «معرکه در معرکه» به کارگردانی سیاوش طهمورث، «عشق آباد» به کارگردانی داوود میرباقری، «بلبل سرگشته» به کارگردانی صدرالدین حجازی، «آسید کاظم» به کارگردانی مجید مظفری تنها بخش کوچکی از کارهای تئاتر اوست.

گرجستانی را به عنوان بازیگری پرکار باید شناخت. او که با فیلم «فریاد مجاهد» وارد عرصه بازیگری شده بود در تمام این سال‌ها توانست برخلاف دیگر هم نسلان خود که اکثرا خانه نشین شدند خود را مورد توجه کارگردانان قرار دهد.

ما همه با هم هستیم، قانون مورفی، نهنگ عنبر، پا تو کفش من نکن، ناردون، آدم باش تنها چند مورد از بازی‌های او در فیلم‌های سینمایی طنز چند سال اخیر اوست.

خنده‌های ماندگار

گرجستانی در سریال‌های طنزی بازی کرده است که برای همیشه جز بهترین سریال‌های طنز ایران خواهند بود. «زن بابا» مجموعه تلویزیونی بود که به کارگردانی سعید آقاخانی ساخته شد. سیروس گرجستانی که در این فیلم نقش پیرمردی به‌ نام عزیز آقا را بازی می‌کند که بعد از مرگ همسرش با پسر کوچکش بهبود به تنهایی زندگی می‌کند. گرجستانی در این سریال نشان داد یکی از بهترین بازیگران طنز تلویزیون است.

از دیگر سریال‌های طنزی که گرجستانی را برای همیشه ماندگار کرد و حتی بعد از مرگ او می‌توان دید و با بازی خوب او خندید سریال  طنز «متهم گریخت» است. او که نقش هاشم آقا را دارد تا پیش از شدت بیماری در مغازه‌ای اجاره‌ای به تعمیر اگزوز مشغول بوده ولی به علت بیماری پزشکان او را از انجام کارهای سنگین منع می‌کنند. از طرفی دختر دانشجویش در تهران برای او شغلی پیدا و خانه‌ای را اجاره می‌کند. هاشم آقا به ناچار کارش را تعطیل و به تهران مهاجرت می‌کند.

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا