خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«منشاء لرزش‌های ازگله در خاک عراق است»

به گفته فرهاد فروزی، مسئول شبکه لرزه‌نگاری استان کرمانشاه زلزله‌های بزرگ‌تر از سه ریشتری که از شب گذشته(13 تیر) تاکنون احساس شده همگی در خاک عراق رخ داده و مردم نباید نگرانی بابت تشدید فعالیت‌های لرزه‌ای “ازگله” داشته باشند.

فروزی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه شب گذشته(جمعه شب) حوالی ساعت 23 و چهار دقیقه زلزله‌ای با بزرگی 3.5 ریشتر و ساعت 14 دقیقه بامداد امروز (14 تیر) نیز زلزله‌ای با بزرگی چهار ریشتر در محدوده ازگله احساس شد، اظهار کرد: منشا هر دو زلزله در خاک عراق (عمق 10کیلومتری زمین) و در 50 کیلومتری ازگله بوده است.

وی اضافه کرد: حتی منشا لرزه‌های چند روز اخیر که در استان ایلام هم احساس شد در خاک عراق بوده است.

فروزی ادامه داد: این لرزه‌ها هیچ ارتباطی با منطقه‌ای که باعث زلزله بزرگ 7.3 ریشتری آبان سال 1396 شد ندارد و مردم نباید نگرانی بابت وقوع این زلزله‌ها داشته باشند.

مسئول شبکه لرزه‌نگاری استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: البته نباید فراموش کنیم اگرچه با گذشت بیش از دو سال روند فعالیت‌های لرزه‌ای و پس لرزه‌ها در منطقه ازگله کاهش یافته، اما این منطقه از گذشته تاکنون همواره لرزه‌خیز بوده و احتمال زلزله را دارد. به علاوه فعالیت‌های لرزه‌ای که گاهی رخ می‌دهد معمولا به صورت دائمی نیست و دوره‌های آرامش و فعالیت دارد.

فروزی خاطرنشان کرد: از زمان زلزله بزرگ آبان سال 1396 تا پایان بهار امسال 8148 لرزه در گستره استان کرمانشاه داشتیم که عمده آنها پس لرزه زلزله بزرگ ازگله بوده و پس از ازگله نیز بیشترین فعالیت لرزه‌ای را در منطقه سومار به صورت فوج لرزه داشتیم که سومار نیز از مناطق لرزه‌خیز محسوب می‌شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا