خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کامفیروزی تبرئه شد

وکیل محمدعلی کامفیروزی از تبرئه موکل خود از اتهام توهین به رهبری در شعبه اول دادگاه تجدیدنظر استان فارس خبر داد.

محمدعلی باقرپور در گفت‌وگو با خبرنگار انصاف نیوز گفت: پس از اعتراض ما به رای دادگاه بدوی، پرونده به شعبه اول دادگاه تجدیدنظر استان فارس ارجاع شد و این دادگاه پس از بررسی مفاد پرونده و لایحه اعتراض من و موکلم و احراز بی‌گناهی موکلم، رای برائت موکل اینجانب را صادر کرد.

باقرپور ضمن تشکر از رئیس قوه قضاییه و پیگیری‌های رئیس دادگستری استان فارس گفت: رسیدگی دقیق و سریع به اعتراض ما نسبت به رای صادره، ناشی از توجه ویژه ریاست قوه قضاییه و پیگیری شایسته ریاست دادگستری استان فارس بود.

این وکیل دادگستری رای صادره را دلیلی محکم بر بی گناهی موکل خود دانست و گفت: موکل من در سخنرانی خود در دانشگاه شیراز، صرفا یکسری انتقاداتی را بیان کرده بود. به نظر من برخورد کیفری با انتقادات دلسوزانه، ناشی از یکسری کج‌سلیقگی‌ها و تنگ‌نظری‌هایی است که هیچ نسبتی با آرمان‌های انقلاب اسلامی و شعارهای آزادی و عدالت و منویات رهبری انقلاب ندارد.

محمدعلی باقرپور مشکلات پیش آمده درباره موکل خودش را ناشی از شکایات متعدد سازمان اطلاعات سپاه در شهرهای مختلف در سه چهار سال گذشته دانست و گفت: تمامی این شکایات درباره‌ی سخنرانی‌های موکل من در شهرهای مختلف بود. غالب این شکایات آن قدر از نظر حقوقی بی‌اساس بود که با دقت نظر حقوقی مقامات قضایی منجر به تبرئه موکل من شد، البته همچنان یک پرونده باقی مانده است که امیدواریم آن مساله هم با درایت و تدبیر مقامات مربوطه حل و فصل شود.

باقرپور گفت: امیدوارم تا با اهتمام و توجه ویژه به بسط و گسترش حقوق شهروندی و آزادی‌های مدنی و سیاسی و اجتماعی و برخورد قانونی با افرادی که به ناحق حقوق و آزادی‌های شهروندان را سلب یا تحدید می‌کنند، زمینه بهره مندی عموم مردم از حقوق قانونی‌شان و افزایش مشارکت مردم در امور سیاسی و اجتماعی و حاکمیت قانون فراهم شود.

این وکیل دادگستری در پایان ضمن ابراز امیدواری درباره‌ی حل و فصل مابقی پرونده‌های دانشجویان و فعالان مدنی اظهار داشت: امیدواریم مساله به همین پرونده ختم نشود و دیگر پرونده‌های مربوط به فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی دانشجویان و فعالان مدنی نیز با نگاهی ویژه به فصل حقوق ملت قانون اساسی، منجر به صدور رای برائت شود؛ چرا که به نظر ما نه تنها فعالیت مدنی و سیاسی و اجتماعی جرم نیست، بلکه قاعدتا باید افرادی که وقت و انرژی و زندگی خود را برای اینگونه فعالیت ها صرف می‌کنند، مورد تقدیر و تشکر قرار داد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا