خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش روسیه به نامه ظریف به مسئول سیاست خارجی اروپا

وزارت امور خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای خواستار حل مشکلات پیرامون برجام بدون مراجعه به اقدامات اضطراری شد.

به گزارش ایسنا،به نقل از تاس، وزارت خارجه روسیه روز شنبه در بیانیه‌ای از طرفین برجام خواست تا بدون توسل به اقدامات اضطراری، به دنبال راه‌حلی برای بحران کنونی بگردند.

در این بیانیه آمده است: موضع اصولی روسیه این است که هرگونه سوالی که حین اجرای برنامه جامع اقدام مشترک ایجاد می‌شود، باید در کمیسیون مشترک حل شود. با این حال بهتر است این کار را بدون توسل به اقدامات اضطراری و قرارندادن فرایند حصول راه‌حل در تنگنای زمانی، انجام شود.

در این بیانیه آمده است که علی‌رغم‌ تمام مشکلات، طرفین باید از اهدافی والا که در برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ گرامی داشته شده، کمک بگیرند و به گفت‌وگو مشغول شوند.

بر اساس این گزارش متعاقب اقدام غیرمسئولانه و غیرقانونی سه دولت اروپایی (آلمان، انگلیس و فرانسه) در ارائه پیش‌نویس قطعنامه در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی و همچنین تداوم عدم پایبندی نسبت به تعهدات بین المللی مندرج در برجام و مصوبات کمیسیون مشترک، روز گذشته وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران طی نامه ای به جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده برجام، یک بار دیگر موارد عدم پایبندی کشورهای اروپایی را طبق بند ۳۶ برجام به کمیسیون مشترک جهت حل و فصل ارجاع داد.

در نامه وزیر امور خارجه تاکید شده است که هرگونه مداخله در همکاری های پادمانی جاری بین ایران و آژانس مغایر با مفاد برجام بوده و می تواند بر مبانی همکاری های پادمانی موجود تاثیرات منفی داشته باشد.

سخنگوی وزارت خارجه انگلیس نیز در واکنش به نامه ظریف به جوزپ بورل مدعی شد: انگلیس به برجام پایبند می‌ماند اما این توافق با عدم پایبندی سیستماتیک ایران در خطر قرار گرفته است.

وی در ادامه ادعا کرد: اگر ایران می‌خواهد از برجام منفعت ببرد، باید با فرایند حل اختلاف ارائه شده توسط سه کشور اروپا تعاملی سازنده داشته باشد و تعهدات خود ذیل این توافق را اجرا کند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا