خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نظر شما درباره‌ی «مجلس انقلابی» چیست؟

نظرات خود درباره مجلس یازدهم را برای ما بنویسید

بیش از چهار ماه از انتخاب نمایندگان مجلس یازدهم گذشته است. مجلسی که جریان اکثریت مطلق آن که اصولگرا هستند با شعار «مجلس انقلابی» در انتخابات حاضر شدند و با وعده‌ی پیگیری و «اقدام» برای بهبود وضع معیشت مردم صاحب این کرسی‌ها شدند.

اما از همان شروع به کار مجلس ابتدا جنجال برای انتخابات هیات رییسه، سپس دعوت مداوم از اعضای هیئت دولت، توییت‌های تند بعضی نمایندگان، ماجرای رد یا تایید اعتبار نامه‌ی تاجگردون، رقابت سنگین برای تصاحب کرسی در کمیسیون‌های اقتصادی و امروز هم جنجال در سخنرانی دکتر ظریف وزیر امور خارجه‌ی جمهوری اسلامی ایران مشغله‌های اصلی بخش قابل توجهی از نمایندگان جدید بوده است.

نظر شما درباره عملکرد این مجلس تاکنون چیست؟

آیا این نمایندگان توانایی حل مشکلات مردم را دارند؟

آیا به وعده‌های انتخاباتی خود عمل خواهند کرد؟


[ شما می‌توانید نظرات خود را زیر همین متن بنویسید ]

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. به نام خدا
    فکر نمی کنم محصول عملکرد مجلسی که حداقل مشارکت و حداکثر نظارت استصوابی شکل گرفته باشد و آرمانگرا به معنای کسانی که واقعیت ها را درک نمی کنند ومی خواهند طفل را شش ماهه به دنبا بیاورند که هم طفل و مادر را به کام مرگ می شد، دردی از ملت دوا بکنند. انقلابیگری آقایان آدم را یاد انقلاب فرهنگی در چین می اندازد. یکسال دیگر دولت نیز انقلابی می شود و قوای سه گانه انقلابی مملکت را باهم به قهقرا می برند.

    14
    4
  2. انقلابی بودن در زمان نظم مستقر و حاکمیت قانون بیشتر شبیه یک شوخی است. در ثانی انقلابی بودن با هزینه مردم چه منفعتی برای مردم دارد. به جز این که عده ای با این شعار با کمترین مقبولیت کرسی نمایندگی مردم را تصاحب می کنند.

    13
    2
  3. والا من فکر میکنم این انقلاب و انقلابی گر بهانه ای است برای صف کشی و جدا سازی و نهاد سازیهای که با پشتوانه آن بتوان مخالفین را منکوب کرد و در نهایت در بازی کی انقلابی تره، رقابت درونی را به سمت بدست آوردن قدرت ببرند. این مجلس اگر زمان رژیم شاه بود احتمالا آنجا هم مجلس انقلابی بود(توجه کنید به سخنان هویدا در مجلس که شاه را رهبر انقلاب می نامید) اما اگر صرفا درباب این فشار جدید مجلس نظر بخواهید، گمان میکنم همانگونه که در دوسال اخیر با ایجاد موجهای اجتماعی و معطوف کردن تمام اتفاقات به روحانی و همزمان استفاده از پروژه شرمنده سازی پایگاه رای دهندگان و همچنین بوسیله اهرمهای نهادهای تحت فرمانشان برای بی ثبات کردن اقتصاد و ایجاد موجهای اعتراضی_ناآرامی و فرساینده برای تحقق شورش آکواریومی و… سعی میکنند تا نه برای یک دوره که برای دوره های متمادی رقبای میانه رو را از گردنه بیرون سازند.
    اینان به گمان من، فکر میکنند گریبان شورشهای اجتماعی در دست خودشان هست و هروقت بتوانند میشود ساکتشان کرد(فرمانده سابق سپاه در سال نود و شش میگفت مردم حق اعتراض دارند ولی نمیگفت …) اینان گمان میکنند که تمام ارکان اقتصادی ممکلت در دستان نامبارکشان بوده و بعداز برانداختن دولت(که عملا تاحدودی موفق هستند) فلکه امید انقلابی را به سمت ملت میگشایند تا هم تورم کاهش یابد و هم اوضاع اقتصاد بهبود یابدو درنهایت درکنار ایجاد فضای امنیتی ، با غرب کنار آمده و چیزی شبیه برجام را برای کارنامه شان به ارمغان بیافرینند تا بتوانند درصورت لزوم و اگر همچنان صندلیهایشان لرزان باشد با تغییر نظام حقوقی-سیاسی تا ابد بر اریکه قدرت باقی بمانند.

    با این تفاسیر در پاسخ این سه سوال باید بگویم که این مجلس در راستای این اهداف عمل خواهد کرد، و البته گمان نمیکنم بجز ایجاد نا امیدی، و چند کار تزئینی، اقداماتی داشته باشند.مجلسی که کمیسیون حقوقی اش بعداز چند هفته نتوانسته به ظرفیت لازم برسد(با وجود افراد حقوق خوانده) مجلسی که نمایندگان کمیسیون فرهنگی اش یا دروغ میگوید که به کتاب و فیلم و موسیقی علاقه ندارد و یا واقعا چنین با فرهنگ غریبه اند، مجلسی که رئیس آن تمام دوستان و همکارانش در شهرداری را با خود به مجلس و… آورده مجلسی که دختر آقای لاجوردی، نماینده آن میشود و علیه لوایحی چون کودک همسری موضع میگیرد و مجلسی که …. هیچ امیدی نمی آفریند که بتوان از آن انتظاری داشت.
    همه این دعواها از سیاه نمایی های اصولگرایان و براندازان تا سستی ومماشات و بی فکری روحانی و بی عملی اصلاحطلبان، بابت گندم ری است. که گمان میکنند فاصله کوتاهی با آن دارند
    فقط بد بخت مردم وکشاورزان ری….

    13
    1
  4. والا من که دیگه کلا منفعل شدم نه گوش میدم به حرفاشون نه می دونم چه خبره کلا مردم به حاشیه رانده شدن .خوش باشن

    8
    1
  5. با سلام مجلس انقلابی و شجاع باید اول از خودش شروع کند و راه دزدی و اختلاس و..که یک نماینده با استفاده از ابزار در اختیارش هست را شناسائی وقانون جدید تصویب کنند تا مجلس که راس امور است مورد تهمت و اتهام قرار نگیرد و ان موقع که مجلس پاک می تواند در راس قرار گیرد در ضمن انتقادی که الان دارم بازی مجلس باروح وروان کنکوریها است که آرامش انها رادارند بهم می زنند از آنها خواهش میکنم با تصمیم اشتباه کسانی که یکسال زحمت کشیدن اینقدر اصطراب وارد نکنند و تاریخ کنکور اینقدر تعویق نیافتد چون تاثیر روانی بعدش بیشتر است و اگر میخواهند کاری برای انهاانجام دهند ان سهمیه های که قرار بود راحذف کنند که هم عدالت آموزشی وهم عدالت اجتماعی است

  6. اینها دروغگویی بیش نیستند .فقط فریادهای پوشالی رسایی وکوچک زاده ها را یادآوری کردند .اینها اصلا ازسیاست خارجی چیزی نمیدانند اصولا چند جوان بی تجربه ونادان نمیتوانند درک کنند که تحریم چه بلایی سر کشور آورده است

    7
    5
  7. انقلابی بودن باید در رفتار و حرکات متبلور شود . ایا رفتار امروز نمایندگان مصداق انقلابی بودن است ؟ اینها چگونه ولایتمدارانی هستند که حضرت آقا که فصا الخطاب است و سخنانش حجت شرعی است ، ظریف را صادق و انقلابی و شجاع … می دانند ولی اینها هرچه به ذهن و فکرشان می رسد می چسبانند . این تذهبون ؟ کدام را باور کنم ؟ مسئول این افتضاحات اخلاقی کیست ؟ چه کار باید کرد ؟ سوالی که جامعه انسانی هنوز برای آن پاسخی توانمند نیافته است . اما فردای این روز چه کار خواهیم کرد . اگر باشد که حتما هست .

    1
    3
    1. جناب رستگاری، عزیزم همه چیز مثل روز روشن است! [برای ما حرف رهبری فصل الختام است] مگر شما تردید داری!!؟ منتها موضوع این است که گرچه نظر، نظر ایشان است، [ولی مسئولین هم نباید مسئولیت خود را فراموش کنند] همین. ظریف (که بشخصه بشدت از وی خوشم می آید!) هرجوری که میخواهد حرف بزند و بگوید، مختار است اما بدون ذکر نام رهبر.

      1
      3
  8. خواهان مجلس مردمی طبق قانون اساسی و فقط با رای مستقیم مردم بدون دخالت دیگران، هستیم که نداریم نه مجلس انقلابی یا ولایی یا غیر انتخابی یا هر چیز دیگر

    4
    1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا