خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش ترامپ، چین و روسیه به ادعای «شنود» موبایل ترامپ

رییس‌جمهوری آمریکا گزارشی مبنی بر اینکه چین و روسیه از تماس‌هایش جاسوسی می‌کنند را رد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری کنگره آمریکا، «دونالد ترامپ» رییس‌جمهوری آمریکا امروز-پنجشنبه- گزارش «نیویورک تایمز» درباره جاسوسی روسیه و چین از تماس‌های وی با تلفن همراه را رد کرد.

تایمز روز گذشته گزارش داد که سازمان‌های جاسوسی آمریکا تایید کردند که روسیه و چین تماس‌های شخصی ترامپ را شنود کرده و از آنها برای تحت تاثیر قرار دادن سیاست‌های آمریکا استفاده می‌کنند.

ترامپ در واکنش به این گزاش در توییتر نوشت: «به اصطلاح کارشناسان ترامپ در نیویورک تایمز گزارشی بلند و خسته کننده درباره استفاده من از تلفن همراه شخصی نوشتند که خیلی دور از واقعیت بود. من تنها از تلفن‌های دولتی استفاده می‌کنم و تنها یک تلفن همراه دولتی در اختیار دارم. این گزارش خیلییییی اشتباه است!»


پکن با رد گزارش نیویوریوک تایمز مبنی بر شنود مکالمات تلفن همراه ترامپ توسط روسیه و چین پیشنهاد استفاده از گوشی‌های هوآوی چینی به جای آیفون آمریکایی را به دولتمردان آمریکایی به خصوص ترامپ داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، هوآ چونیینگ سخنگوی وزارت خارجه چین با رد گزارش نیویورک تایمز اعلام کرد: در درجه اول انتشار این گزارش در روزنامه نیویورک تایمز، یک نمونه دیگر برای اثبات این است که نیویورک تایمز یک رسانه جعلی است.

این مقام چینی در ادامه اظهاراتش پیشنهاداتی به دولت دونالد ترامپ داد.

وی ادامه داد: دوم اگر آنها نگران شنود از گوشی‌های اپل هستند، باید از گوشی هوآوی استفاده کنند.

این مقام چین افزود: سوم اینکه آنها باید از هرگونه تجهیزات ارتباطی مدرن استفاده نکنند و ارتباط خود را با خارج قطع کنند.


 

روسیه نیز درباره این گزارش گفت: از روزنامه باید در این باره سوال شود آن باید اطلاعات بیشتری داشته باشد. ما این گونه گزارش‌ها را به عنوان یک شوخی محض تلقی می‌کنیم.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین اعلام کرد: ما متاسف هستیم که این روزنامه بدون هیچ فکری این اطلاعات را منتشر کرده است که این مساله کاهش استانداردهای روزنامه نگاری را نشان می‌دهد.


روزنامه‌ نیویورک تایمز در گزارشی نوشته بود که مقامات کنونی و پیشین اطلاعاتی آمریکا اعلام کرده‌اند که جاسوسان چینی، تماس‌های گوشی آیفون ترامپ را شنود می‌کنند. همچنین مشاوران رئیس جمهوری به وی اعلام کرده‌اند که ماموران اطلاعاتی روسیه نیز به طور منظم او را شنود می‌کنند.

ترامپ از زمان بر سر کار آمدن همواره از تلفن همراه استفاده کرده و کارشناسان امنیتی نگرانی خود را درباره این مساله اعلام کرده‌اند.

بر اساس گزارش‌های به دست آمده، رئیس جمهوری آمریکا بیشترین تماس‌های خود را از طریق تلفن همراهش انجام می‌دهد. مقامات آمریکایی درباره امتناع ترامپ از توقف تماس‌های خود از طریق تلفن همراه هشدار داده‌اند.

این مقامات آمریکایی به روزنامه‌ نیویورک تایمز اعلام کردند که چین از یافته‌های خود از طریق شنود تلفن همراه ترامپ برای کمک به خود در جنگ تجاری با آمریکا استفاده می‌کند.

مقامات چینی از محتوای تماس تلفنی ترامپ با استفن شوارزمن، رئیس شرکت گروه بلک استون و استیو وین یکی از چهره‌های سرشناس لاس و گاس که سرمایه‌گذاری‌های گسترده‌ای در ماکائو داشته‌اند، استفاده کرده‌اند.

همچنین چین از تجار خود برای تاثیرگذاری بر افراد نزدیک به ترامپ استفاده می‌کند و امیدوار است که اطلاعات مدنظرش از طریق این افراد به رئیس جمهوری منتقل شوند.

با این حال وین از پاسخ به ادعاهای نیویورک تایمز خودداری کرده و وکلای او اعلام کرده‌اند که او بازنشسته شده و از هر گونه اظهارنظری در این باره خودداری می‌کند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا