خرید تور تابستان ایران بوم گردی

روزِ صبر ظریف!

خبرآنلاین نوشت: اولین حضور ظریف در صحن علنی مجلس یازدهم، حاشیه ساز بود، آنها که در ایام تبلیغات انتخاباتی دیپلماسی دولت روحانی و شخص ظریف را محل نقد قرار داده بودند، حال که در ردای نماینده پا به پارلمان گذاشته بودند زمانی که وزیر خارجه دولت روحانی را پیش روی خود دیدند از هیچ توهین و تندروی علیه او ابا نکردند، چه وقتی ظریف با لبخند سعی در تحمل توهین ها کرد، چه زمانی که خواست نمایندگان صلوات بفرستند تا در فضایی آرام به گزارش دهی به مجلس بپردازد چه زمانی که از مهمان نوازی نمایندگان جدید گلایه کرد، در همه آن چند ساعت مرد شماره یک دستگاه دیپلماسی در سیبل نقد و توهین ها قرار داشت.

ظریف اما به مثابه همه ۷ سال وزیر بودنش از پشت تریبون کنار نرفت و ضمن ارائه گزارش به نمایندگان، از سیاست های دیپلماسی دولت در منطقه، برجام و ..دفاع کرد. دفاعی قاطع و بدون لکنت که شاید همین باعث عصبانیت بیشتر آنهایی شد که همه تلاش خود را به کار بسته بودند تا با سروصدا و هیاهو او را مجبور به ترک صحن علنی کنند.

رفتارهایی که به نظر می رسد به مذاق برخی پارلمان نشینان هم خوش نیامده و این تندروی ها را خاصه در شرایط فعلی کشور که ضرورت همراهی و همگامی مجلس و دولت انتظار می رود را رفتاری مناسب نمی دانند. آنچنان که طباطبایی نژاد، نماینده اردستان هرگونه رفتار تخریبی از سوی نمایندگان را پالسی به سوی دشمنان می داند و تاکید دارد باید در نقد رعایت انصاف را کرد.ساداتی نژاد دیگر نماینده مجلس هم ضمن تاکید بر صبور بودن وزرا، این را هم گفت که« نباید اجازه دهیم که نقد تبدیل به تخریب شود.» .احد آزادی خواه نیز تاکید می کند بهتر است جلسات نمایندگان با وزرا در فضایی تخصصی و در کمیسیون ها برگزار شود تا به نتیجه و برون دادی موثر و تاثیرگذار ختم شود.

نقد دولت با رعایت انصاف باشد /آب به آسیاب دشمن نریزیم

حجت الاسلام سیدصادق طباطبایی نژاد نماینده مردم اردستان که در جلسه علنی امروز مجلس حضور داشت با بیان اینکه، وحدت بین قوا به این معنا است که ما متوجه باشیم همه جریانات سیاسی یک دشمن واحد دارند، گفت: نمایندگان مجلس می‌توانند با نظرات خود به دولت کمک کنند، اما اگر روند تخریبی از سوی مجلس در قبال دولت پیش گرفته شود، بدون شک این رفتار به نفع دشمنان خواهد شد.

نماینده مردم اردستان گفت: باید توجه داشته باشیم دشمن در حال برنامه‌ریزی برای ضربه زدن به کشور است و در این فضا لازم است در کنار هم به تقویت نیروهای داخلی بپردازیم.هر حرکتی که در داخل کشور منجر به تقویت دشمن خارجی شود، خلاف امر وحدت و منویات مقام معظم رهبری است.

وی با درخواست از همکاران خود در مجلس یازدهم، اظهار داشت: اگر تصمیم داریم در مسیر منافع ملی ونظام جمهوری اسلامی حرکت کنیم، باید به گونه‌ای رفتار کنیم که در نقد دولت و عملکرد خود، آب به آسیاب دشمن نریزیم.

نماینده مردم اردستان در خانه ملت با اشاره به نگاه دشمن به کشور ما، عنوان داشت: دشمن با برنامه‌ریزی قبلی مخالف نظام جمهوری اسلامی است؛ اما دولت در مسیر عملکرد خود برای پیشرفت کشور گاهی با اشکال مواجه می‌شود، پس لازم است یک مرز جدی بین عناد دشمنان و اشکالات دولت ایجاد کنیم.

این عضو فراکسیون روحانیت پارلمان با تاکید بر «اخلاق نقد»، عنوان داشت: نقد یک نماینده مجلس باید بر اساس «انصاف» باشد، زیرا نقدی که از دایره انصاف خارج می‌شود، معنای «تخریب» پیدا می‌کند.

این نماینده اصولگرای پارلمان  با اشاره به حضور محمدجواد ظریف در مجلس شورای اسلامی، بیان داشت: بنده به وزیر امور خارجه نقد دارم، اما معتقدم باید نقد خود را با انصاف بیان کنم. نباید با کسی که برآمده از همین ملت است، همانند یک دشمن و برانداز برخورد کنیم. اگر ادبیات مجلس به گونه‌ای باشد که دشمنان را شاد کند، به هیچ عنوان این رفتار از منتخبین مردم پذیرفتنی نخواهد بود.

نماینده مردم اردستان در خانه ملت در پایان گفت: باید فضایی فراهم شود که در یک محفل کارشناسی بتوانیم مسائل داخلی خود را بیان کنیم.

نمایندگان نقد خود را مبتنی بر اخلاق مطرح کنند

سیدجواد ساداتی نژاد نماینده مردم کاشان، آران و بیدگل نیز گفت: نقد در ماهیت خود باعث پیشرفت می‌شود و در یک نظام مردم‌سالار و جامعه بالنده، کسی با نقد مخالفت نمی‌کند.

وی ادامه داد: ما نباید اجازه دهیم که نقد تبدیل به تخریب شود. در نقطه مقابل فردی که در مواجهه نقد قرار می‌گیرد باید با آغوش باز مطالب بیان شده را بپذیرد و برای آنها پاسخ داشته باشد؛ تا در نهایت زمینه قضاوت نهایی فراهم شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به رفتار محمدجواد ظریف در جلسه امروز پارلمان، بیان داشت: آقای ظریف نسبت به قبل با صبوری بیشتری در مجلس حاضر شد، زیرا در گذشته شاهد بودیم که ایشان صحن را ترک کرد.

ساداتی نژاد با تأکید بر اخلاق مداری نمایندگان مجلس، عنوان داشت: باید نمایندگان در بیان انتقادات خود، اخلاق را رعایت کنند، اما در نقطه مقابل فردی هم که از سوی مجلس نقد می‌شود باید با آغوش باز پذیرای صحبت‌های منتخبین مردم باشد.

با نقد خود به دولت کمک کنیم

حجت الاسلام احد آزادی‌خواه نماینده مردم ملایر در پارلمان نیز در خصوص اخلاق نقد در عالم سیاست گفت: قاعده اخلاق نقد بر این امر استوار است که اشکالات «شیوه‌ای»، «مدیریتی» و «اعتقادی» طرف مقابل را با ارائه راهکار به طرف مقابل کنیم.

وی ادامه داد: مرز بین نقد و تخریب اگر شناسایی شود، بسیاری از مشکلات موجود در کشور در مسیر حل شدن قرار می‌گیرد.

وی با انتقاد از هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در خصوص دعوت از وزرای دولت دوازدهم به صحن، گفت: این که یک وزیر در زمان محدود در صحن مجلس حضور پیدا کند و نمایندگان نیز تنها دو دقیقه زمان داشته باشند تا نظرات خود را به طرف مقابل بگویند، به هیچ عنوان کارگشا نیست. زمانی حضور یک وزیر در مجلس همراه با فایده می‌شود که کمیسیون‌های تخصصی مرتبط با حوزه فعالیت وزیر دعوت شده، به بررسی اشکالات موجود در عملکرد وزارتخانه مورد نظر بپردازد.

آزادی خواه بیان داشت: مجلس شورای اسلامی از ظرفیت کمیته‌های تخصصی در ذیل کمیسیون‌ها نیز باید استفاده کند، تا در یک فضای کارشناسی بتوان مشکلات را برطرف و بر سر موضوعات اختلافی بحث و بررسی داشت.

این عضو فراکسیون روحانیت پارلمان تصریح کرد: باید حضور یک وزیر در پارلمان و کار نمایندگان مجلس، در نهایت تبدیل به «مصوبه» شود، اما از ابتدای کار مجلس یازدهم شاهد هستیم که هیچ گونه‌ای مصوبه‌ای در ذیل برنامه دعوت از مسئولان دولتی شکل نگرفته است.

این نماینده اصولگرای مجلس یازدهم در خصوص جلسه امروز نمایندگان مجلس با وزیر امور خارجه، گفت: بنده اعتقاد دارم آقای ظریف نباید با نگاه طلبکارانه وارد مجلس شود، زیرا ما از فردی که ادبیات دیپلماتیک را می‌داند انتظار داریم نگاه تعاملی داشته باشد. البته آقای ظریف در جلسه امروز مجلس آستانه تحمل خود را بالا برده بود.

حجت الاسلام آزادی‌خواه در خصوص حواشی ایجاد شده از سوی برخی از نمایندگان مجلس در زمان حضور ظریف در صحن، گفت: ما به جای ایجاد جنجال و تندی، باید با زبان کارشناسی حرف‌های خود را به نفر مقابل بزنیم و او را از اشکالات کارش مطلع کنیم.

نماینده مردم ملایر در پایان تأکید کرد: مجلس حق دارد به دولت نقد کند، اما این نقد زمانی کارگشا خواهد بود که دولتی‌ها را از مشکلات موجود مطلع و به آنها کمک کند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. چه انتظاری دارید؟؟؟؟ازاین محصولات شورای نگهبان؟؟؟واقعا….مثلا از انها رفتارهای عقلایی ومنطقی انتظار داشتید؟؟اگر غیر از اینها بود که شاید تایید صلاحیت نمی شدند…..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا