خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تماس اعضای بازداشتی جمعیت امام علی از اوین

روابط عمومی جمعیت امام علی ع درباره‌ی نتیجه ‌پیگیری‌ها در ارتباط با بازداشت سه نفر از اعضای جمعیت به انصاف نیوز می‌گوید:

«خانواده‌ها با بازپرس پرونده ملاقاتی داشتند، اما درباره‌ی اتهامات آن سه نفر صحبتی نشد، درباره‌ی داشتن وکیل هم گفتند براساس تبصره‌ی 48 تنها از آن لیست اجازه‌ی گرفتن وکیل خواهند داشت. بنابراین برای این پرونده فعلا وکیلی ندارند، چون نمی‌خواهیم از آن لیست وکیلی را انتخاب کنیم.

آنها معمولا از زندان یک روز در میان یا چند روز یکبار تماس می‎گیرند. در بند دوالف زندان اوین هستند. اگرچه در شبکه‌های اجتماعی اتهاماتی نسبت به این سه نفر مطرح می‌شود، مثلا ارتباط جمعیت با گروه‌های مخالف (اپوزیسیون). خانواده‌ها با بازپرس هم در این باره صحبت کردند و ایشان اذعان داشتند که هیچگونه اتهامی علیه این سه نفر منتشر نشده است. بنابراین جمعیت این حق را بر خود محفوظ می‌داند که علیه این افراد و رسانه‌ها شکایت کند. قصد این افراد و رسانه‌ها برای مخدوش سازی افکار عمومی از طریق فضاسازی برای برچسب زنی اتهامات غیرواقعی و نهایتا فشار آوردن بر روی قوه قضائیه است».

وی درباره‌ی اتهاماتی که خانم کبری خزعلی در توییتر علیه این جمعیت مطرح می‌کند، گفت:

«خانم خزعلی مانند افراد و رسانه‌های مذکور سعی دارند تا اتهامات را باور پذیر جلوه دهند و گروهی را با خود همراه سازند و البته یک عده‌ای هم ممکن است این اتهامات بی‌اساس را باور کنند. اتهاماتی که تا به حال مطرح شده اگر واقعی باشد، برای سیستم امنیتی کشور باعث تاسف است. اینکه خدمات اجتماعی و داوطلبانه جمعیتی با بیش از بیست سال سابقه فعالیت را به نام گروه‌های مخالف (اپوزیسیون) و پیروان عقاید خاص بزنند، این خودش اقدام علیه امنیت ملی نیست؟

اشخاصی زیادی از جمعیت حمایت کردند، این حمایت‌­ها شامل جامعه‌ی مدنی، اساتید دانشگاه، فعالان مدنی، خبرنگاران و افراد مسئولی از اعضای شورای شهر در شهرهای مختلف کشور، فعالین حقوق بشر، مدیران سازمان‌ها و سایر افراد و ارگان‌هاست. جمعیت یک نهاد شناخته شده است و همواره در چارچوب قانون فعالیت کرده و بر روی عملکرد آن نظارت رسمی بوده و شفافیت مالی دارد. ضمنا جمعیت تعاملات و گفت‌وگوهای زیادی با نهادهای گوناگون داشته و آقای میمندی نژاد بارها در جلسات ارگان‌های رسمی برای ارائه نظرات مشورتی تخصصی طرح‌های مختلف اجتماعی حضور داشته‌اند؛ اتفاقا نظرات ایشان هم به خاطر تجارب‌شان مورد توجه قرار گرفته است. لذا این نوع نحوه‌ی برچسب زنی این نظارت‌ها را نیز زیر سوال می‌برد.

اخیرا اعضایی که با جمعیت همکاری دارند، مورد تهدید قرار گرفته‌اند. پیام‌هایی خصوصی به آنها به صورت ناشناس ارسال شده و صحبت‌هایی به گوش اعضای داوطلب رسیده است که به نوعی ادامه‌ی فعالیت‌ آنها با تهدید و ناامنی مواجه شده است. این برای فضای مدنی و کار دواطلبانه تهدیدی جدی است. در ابتدا می‌گویند این سه نفری که بازداشت شدند از جمعیت جدا هستند؛ البته ما این را قبول نداریم. اما با این کارشکنی‌هایی که درباره‌ی جمعیت صورت می‌گیرد؛ اگر این سه نفر جدا هستند، پس با بقیه چه کاری دارند؟ چرا تهدید می‌کنند؟ جمعیت به مانند قبل به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهد و هیچگونه خدشه‌ای در انگیزه‌ی اعضا ایجاد نشده است. اگرچه به خاطر شیوع کرونا فعالیت‌های میدانی ما کمرنگ‌تر شده است».

او درباره‌ی تاثیر طوفان توییتری که در دفاع از جمعیت شکل گرفته بود، گفت: «اعضای جمعیت ترجیح می‌دهند به جای اینکه صرفا نظاره‌گر باشند، کاری انجام دهند. اینکه چه تاثیری دارد یا نه، برای اعضا ایجاد انگیزه نمی‌کند، آنها صرفا می‌خواهند دست روی دست نگذارند. گرچه به نظر می‌رسد این طوفان تاثیر مثبتی در افکار عمومی جامعه داشته است».

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا