خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«تحقیقات درباره سقوط هواپیمای اوکراینی کامل نشده»

معاون وزیر خارجه اوکراین گفت: در این مرحله، تحقیقات فنی درباره سقوط هواپیمای اوکراینی هنوز کامل نشده است. اگر تحقیقات مداخله غیرقانونی را تایید کند، ممکن است که روند به مرحله دوم مذاکرات کشیده شود و به طور ویژه درباره میزان غرامت بحث شود. هنوز خیلی زود است که درباره چیزی صحبت کنیم.

به گزارش ایسنا یون ینین، معاون وزیر امور خارجه اوکراین در گفت‌وگو با شبکه اوکراین۲۴ درباره ارسال جعبه‌های سیاه هواپیمای اوکراینی به فرانسه که در دی ماه سال گذشته در ایران به اشتباه مورد هدف قرار گرفته و منجر به جان باختن ۱۷۶ تن از هم‌وطنانمان و شهروندان برخی دیگر از کشورها شد، گفت: جعبه‌های سیاه هنوز به فرانسه ارسال نشده‌اند. ایران گفته است که این کار تا ۲۰جولای انجام می‌شود. چند روز پیش ما از رضایت مقامات فرانسه برای پذیرش دو تن از کارشناسان ما برای مشارکت در روند[تحلیل اطلاعات جعبه‌های سیاه] به عنوان اعضای گروه تحقیقات فنی، مطلع شدیم.

معاون وزیر خارجه اوکراین در این راستا مطرح کرد: کشورهایی که از این حادثه آسیب دیده‌اند سرانجام بر سر موضع و رویکردشان درباره روند مذاکرات با طرف ایرانی درباره پرداخت غرامت به خانواده جان‌باختاگان موافقت کردند. اوکراین نیز برنامه دارد که اطمینان حاصل کند سازمان هواپیمایی بین‌المللی اوکراین غرامت دریافت کند.

علاوه بر این، ینین درباره  این که چه زمانی درباره مسئله پرداخت غرامت به خانواده‌های جان باختگان اوکراینی مذاکره خواهد شد، توضیح داد: در این مرحله، تحقیقات فنی هنوز کامل نشده است. اگر [تحقیقات] مداخله غیرقانونی را تایید کند، ممکن است که روند به مرحله دوم مذاکرات کشیده شود و به طور ویژه درباره میزان غرامت بحث شود. هنوز خیلی زود است که درباره چیزی صحبت کنیم.

اظهارات معاون وزیر امور خارجه اوکراین در پی این مطرح می‌شود که علی ربیعی سخنگوی دولت در تاریخ ۲۶ خرداد اعلام کرد: ایران تصمیم به ارسال جعبه سیاه به خارج از کشور گرفته‌ که جعبه سیاه با نمایندگان ایران در اسرع وقت به اوکراین فرستاده شود، اگر در اوکراین امکان بازخوانی جعبه سیاه فراهم باشد، این کار در اوکراین انجام خواهد شد و اگر این امکان وجود نداشته باشد، جعبه سیاه در فرانسه بازخوانی خواهد شد. کرونا این تعلل را ایجاد کرد اما با بازگشایی پروازها، سریعاً‌ این کار انجام خواهد شد؛ سازمان هواپیمایی و وزارت امور خارجه در حال انجام این امور هستند.

وی در همین راستا ادامه داد: ما بارها اعلام کردیم که خواستار روشن شدن این موضوع و پرداخت غرامت‌ها هستیم، بر همین اساس این روند را ما از سر خواهیم گرفت.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا