خرید تور تابستان ایران بوم گردی

متن ویرایش نهایی برنامه همکاری‌های جامع ایران و چین

متن تهیه شده توسط وزارت خارجه با عنوان «ویرایش نهایی / برنامه همکاری‌های جامع فیمابین جمهوری خلق چین و جمهوری اسلامی ایران» که به دست انصاف نیوز رسیده است را در زیر می‌بینید. متن امضا شده تاکنون منتشر نشده است و در اختیار انصاف نیوز نیز نیست.

این متن پیرایش نهایی که توسط «دبیرخانه‌ی سازوکار عالی مشارکت جامع راهبردی ایران و چین» در «خرداد ۹۹» به فارسی تهیه شده، چند ضمیمه دارد که تصویر آنها در این خبر آمده است: ضمیمه شماره ۱: اهداف سیاسی. ضمیمه شماره ۲: عناوین اصلی برای برنامه همکاری‌های جامع ۲۵ ساله. ضمیمه شماره ۳: اقدامات اجرایی.


 

برنامه همکاری‌های جامع فیمابین جمهوری خلق چین و جمهوری اسلامی ایران

مقدمه:

جمهوری خلق چین و جمهوری اسلامی ایران که در این متن طرف‌ها نامیده می‌شود.

– دو تمدن کهن آسیایی و دو شریک نزدیک در عرصه های تجاری، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و امنیتی هستند، با دیدگاه ها و منافع مشترک بسیار در عرصه دوجانبه و چندجانبه بوده و یکدیگر را شریک راهبردی مهم خویش تلقی می کنند

– با به رسمیت شناختن مشترکات فرهنگی، چندجانبه گرایی، حمایت از حق ملتها برای برخورداری از حق حاکمیت برابر و مدل توسعه بومی خود و اشتراک دیدگاه‌هایی مشابه در مورد مسائل مختلف جهانی که موجب گسترش روابط آنها به سطح راهبردی مبتنی بر منافع متقابل و رویکرد برد – برده شده است.

– با داشتن روابط عمیق و دوستانه از زمان برقراری روابط دیپلماتیک در ۱۹۷۱ با زمینه‌های مساعد برای همکاری در حوزه‌های انرژی، زیرساخت، منتم علوم و فن‌آوری و غیره، رهبران دو طرف قویا متعهد به گسترش روابط و درخواست برنامه برای تقویت روابط بوده‌اند

– با اطمینان از اینکه این سند ترمیم کننده فصلی جدید در سپهر مناسبات دو تمدن بزرگ آسیایی چین و ایران و گامی موثر جهت تحقق اراده مشترک رهبران در جهت تعمیق روابط دوجانبه و تقویت همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های مختلف در چارچوب ابتکار «کمربند – راه» می‌باشد؛ – با هدف عملیاتی شدن بند ششم بیانیه مشارکت در خصوص ایجاد مشارکت جامع راهبردی بین جمهوری خلق چین و جمهوری اسلامی که ژانویه ۲۰۱۶ میلادی منتشر شده و تاکید می‌کند بر ضرورت ایجاد مکانیزم و فراهم آوردن زیر ساخت‌های لازم برای توسعه همکاری‌ها در یک چشم انداز ۲۵ ساله.

دو طرف در خصوص موارد زیر تفاهم نمودند:

بند اول

چشم‌انداز

سوق دادن مشارکت راهبردی جامع چین – ایران، مبتنی بر رویکرد برد-برد در زمینه دوجانبه منطقه ای و روابط بین الملل

بند دوم

ماموریت

با در نظر داشتن ظرفیت‌های عظیم همکاری، طرفین در چارچوب این سند، برای دستیابی به اهداف ذیل همکاری خواهند کرد:

– گسترش همکاری‌های دوجانبه اقتصادی و تجاری

– تعامل موثر بین دستگاههای عمومی دولتی و بخش خصوصی و مناطق آزاد و ویژه

– افزایش میزان اثرگذاری در حوزه‌های اقتصادی، فناوری و گردشگری

– مشارکت راهبردی در حوزه های مختلف اقتصادی

– گسترش همکاری‌ها بین دانشگاهها، بخش‌های فناوری و علمی

– بازنگری موثر و مستمر همکاری های مشترک اقتصادی به منظور فائق آمدن بر موانع و چالش‌ها

– حمایت از مواضع یکدیگر و همکاری در مجامع بین المللی و سازمان‌های منطقه‌ای

– تقویت اجرای قانون و همکاری‌های امنیتی در حوزه‌های مختلف از جمله مبارزه با تروریسم

– گسترش همکاری نظامی برای تقویت ظرفیت‌های دفاعی و راهبردی

– همکاری در زمینه‌های دیگر.

بند سوم

اهداف اساسی

طرفین، اهداف اساسی این سند را با در نظر داشتن سیاست‌های راهبردی دوجانبه، ظرفیت‌های همکاری و فرصت‌ها و شرایط واقعی به شرحی که در ضمیمه شماره (۱) آمده است تدوین نموده‌اند.

بند چهارم

زمینه‌های همکاری

طرف‌ها برای گسترش و توسعه همکاری‌های جامع به شرح ضمیمه شماره (۲) همکاری خواهند نمود. برخی از حوزه‌های مرجح به شرح ذیل می‌باشند:

انرژی شامل نفت خام (تولید، حمل، پالایش و امنیت تامین) پتروشیمی، انرژی‌های تجدیدپذیر و انرژی هسته‌ای غیر نظامی.

بزرگراه، خط آهن و اتصالات دریایی بمنظور ارتقای نقش ایران در ابتکار کمربند-جاده.

همکاری‌های بانکی با استاندارد بالا، با تاکید بر استفاده از ارزهای ملی، با تصریح بر مقابله با پولشویی، تامین مالی تروریسم و جنایت‌های سازمان یافته.

همکاری‌های گردشگری، علمی- آکادمیک، فناوری و تبادل تجارب در آموزش نیروی انسانی ریشه کن کردن فقر و بهبود وضعیت معیشت مردم در مناطق کمتر توسعه یافته.

بند پنجم

اقدامات اجرایی

طرفین بر مبنای اصول و منافع مشترک، و منطبق بر اصول تجارت میان بنگاه‌های اقتصادی، همکاری‌های جامع راهبردی خود را در تمامی حوزه‌ها با اجرای اقدامات مندرج در ضمیمه ۳ این سند گسترش می‌دهند.

بند ششم

نظارت و اجراء

۱. برای هماهنگی و نظارت بر کاربرد مفاد این سند، طرفین یک سازوکار به سرپرستی مقامات عالی و ذیصلاح به نمایندگی از رهبرانشان ایجاد می‌کنند.

۲. در این راستا، نمایندگان عالی‌رتبه، دیدارهای سالانه خواهند داشت و در صورت نیاز مقامات مرتبط، جلسات مشورتی با همتایانشان خواهند داشت.

۳. وزارت خانه‌های امور خارجه دو کشور، به عنوان مقامات مسئول، با همکاری سایر وزارتخانه‌ها، از جمله وزارت بازرگانی چین و وزارت امور اقتصاد و دارایی ایران، وظیفه نظارت بر اجرای مفاد این سند و ارائه گزارش پیشرفت همکاری را به رهبرانشان در زمان‌های مناسب دارند.

بند هفتم

همکاری در کشور ثالث

با توجه به علایق مشترک در ابتکار کمربند – جاده، طرفین، همکاری دوجانبه و چند جانبه را از طریق برنامه‌های مشترک در کشورهای همسایه یا ثالث تشویق می‌کنند.

بند هشتم

نفی فشارهای خارجی

در راستای حمایت از اصل چند جانبه گرایی، طرفین در مقابل فشارهای غیرقانونی طرف‌های ثالث، از اجرای مفاد این سند حفاظت می‌نمایند.

بند نھم

مفاد نهایی

1- هرگونه اصلاح در ضمائم این سند (موضوعات مطروحه در بندهای ۳، ۴، ۵) باید با رضایت متقابل طرفین و از طریق هماهنگی و مشاوره انجام شود.

۲- در صورت ضرورت، برای تسهیل در اجرای موضوعات مورد توافق طرفین می‌توانند با ارائه پیشنهادات برای اصلاح یا به‌روزرسانی سند حاضر اقدام کنند. این امر نباید بر اجرای پروژه‌های توافق شده تاثیر بگذارد یا مانع شود.

۳- ضمائم ابن سند جزء لاینفک آن محسوب می‌شوند.

۴- این سند از تاریخ امضاء به مدت ۲۵ سال اجرایی خواهد بود.

این سند در تاریخ … ( برابر با … تقویم ایرانی) در شهر … در سه نسخه به زبان چینی، فارسی و انگلیسی به امضاء رسید؛ هر یک از نسخ از اعتبار یکسان برخوردار است. در مواقع اختلاف، نسخه انگلیسی ملاک عمل می‌باشد.

 

[محل امضا] از طرف دولت جمهوری اسلامی ایران / از طرف دولت جمهوری خلق چین


تصویر ضمائم برنامه همکاری‌های جامع

ضمیمه شماره ۱:

ضمیمه شماره ۲:

ضمیمه شماره ۳:

پاسخ مشاور روحانی به منتقدان «قرارداد ۲۵ساله با چین»

جهانگیری: باید از توسعه روابط راهبردی با چین دفاع کنیم

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. كدوم خرى باور ميكنه كه چين فقط محض رضاى خدا و در چارچوب همين شعارها ٦٠٠ ميليارد دلار ناقابل به ايران داده باشه بدون اينكه دستكم ده برابرش با غارت كردن بهش برگرده؟!…چرا در اين متن هيچ اشاره اى به پول نشده؟!…انگار چين، گلابيه كه تعهد كرده فقر رو در ايران ريشه كن بفرمايد و دو دستى بعد از ٢٥ سال يك ملت مرفه رو تحويل بده!….
    دبيرخانه ساز و كار عالى [اشتباه] كرد تصوير اصل سند رو نذاشت و هر چى دلش ميخواست نوشت، اونى كه باور كرد هم از اونها احمق تره!…

    49
    49
    1. سلام در دنیایی که طرفین دنبال منافع ملت هایشان باشند این سود دو طرفه هزاران سال است که ممکن و عاقلانه است و بوده است مگر یک عده ای در موقعیت ضعف به دشمن بی شک خود گرای ذلت پذیری بدهند که انگاه برجامی در می اید که شما به روح ان اشاره کردید بله اینقدر عادت کرده ایم همه چیز را به کد خدا ربط بدهیم که باور نمیکنیم فرصت ها یی دیگری وجود دارد فرصت هایی مثل افرقا و ….که هر کدام انها میتواند کل مشکلات اقتصادی و بی کاری ما را حل کند اما ما…..
      حق داریم باور نکنیم

      33
      15
    2. ولی در سال 94 خرهای زیادی در این کشور بودند که باور کردند آمریکا و اروپا حاضرند برای محض رضای خدا در ایران سرمایه گذاری کنند و بعد از امضای برجام در خیابان ها به رقص و پایکوبی پرداختند!

      45
      13
    3. من هر چه به گفتار بی ادبانه شما نگاه میکنم تنها خری که میبینم خود شما (اقا یا خانم یاحقی) هستی
      و
      وقتی ب زور میخای نظرت رو در جمله اخر تحمیل کنی، تنها احمقی ک میبینم خودتی

      چین برای رضای خدا کار نمیکنه
      دنبال منافعشه از جمله انرژی پایدار و نفت همیشگی
      و
      ایران هم با علم به اینکه یکی از راههای کسب منافع برای
      مردم و کشور،، گسترش روابط دو جانبه با تمام کشورهاست
      داره با چین
      یعنی ابرقدرت اقتصادی دنیا و بدهی جهانی کمتر همکاری
      میکنه

      ⚡⚡از امریکا و اروپا نه در برجام و نه در اینستکس آبی گرم نشد
      الان نوبت امتحان بقیه کشورهاست
      هرچند
      ☝☝منافع ما از وتوهای چین و. اجرا نشدن بسیاری از قطعنامه ها
      علیه ایران
      تا الان میلیاردها میلیارد سود داشته

      17
      16
      1. واقعا فکر میکنی ابله هایی که برجام رو به خاطر منافع شخصی خودشون امضا کردن الان دنبال منافع ملت ایران هستن در ضمن در مورد کسایی که بابت برجام پایکوبی کردن باید گفت بلانسبت خر هنوز هم مردم ما نمیدونن برجام چیه البته اون جشن و پایکوبی جنبه سیاسی داشت وگرنه مردم عادی هنوز هم دارن کشکشون رو میسابن چه میدونن برجام چیه فقط میدونن از اونموقع تا الان گرونی اومده

    4. تنها چیزی که برام مهمه اینه که شبکه های ماهواره ای منوتو و صهیونیستی و عربستانی کثیف و سلبریتی های بیسواد و تمامی دشمنان کشورم ایران با این قرارداد مخالف هستند از همین نکته متوجه میشم که این قرارداد عالیه . هر جایی دشمن مثل سگ پارس کرد بدون همین کار درسته که داری انجام میدی . این یک فرمول ثابته

      23
      20
    5. دقیقا شما درست میگید.
      این فقط یه مشت چرندیات در قالب سند بود.
      متن توافقات کجاست
      چه بلائی قراره سر این مملکت بیاد
      کجا نوشته چی دادن و چی میگیرن.؟؟؟

      1
      2
    6. همینقدر که اومدی تحقیق کردی دمت گرم ولی جهت اطلاع این قرارداد نیست سند همکاریه رسانه های چینی بهش میگن نقشه راه تازه اگه تصویب بشه وزرات خانه های مربوطه میان برای قرارداد و…

      3
      1
    7. مگه آمریکا در مقابل نفت عراق فقط باصطلاح تعهد تامین نظامی و فروش اتومبیلهای آمریکایی به عراق را نکرده بود حالا اگر چین در مقابل نفت و گاز ایران چنین تعهداتی را داده باشد تعجب آوره براتون چون چین خودش هم در زمینه اقتصادی و نظامی رقیب آمریکاست مسلما آمریکاییها از این توافق بای ناراحت باشند چرا همیشه دوست داریم به نفع آمریکا و اروپایی که همیشه با ایران بد عهدی و دشمنی کردند صحبت کنیم

      2
      1
  2. سلام در دنیایی که طرفین دنبال منافع ملت هایشان باشند این سود دو طرفه هزاران سال است که ممکن و عاقلانه است و بوده است مگر یک عده ای در موقعیت ضعف به دشمن بی شک خود گرای ذلت پذیری بدهند که انگاه برجامی در می اید که شما به روح ان اشاره کردید بله اینقدر عادت کرده ایم همه چیز را به کد خدا ربط بدهیم که باور نمیکنیم فرصت ها یی دیگری وجود دارد فرصت هایی مثل افرقا و ….که هر کدام انها میتواند کل مشکلات اقتصادی و بی کاری ما را حل کند اما ما…..
    حق داریم باور نکنیم

    17
    4
  3. با سلام.شایسته بود متن انگلیسی توافق را که ملاک عمل است میگذاشتید تا بتوان صحت خبر را بدرستی قضاوت کرد.ضمنا بقول ضرب المثل معروف پارسی:”گربه محض رضای خدا موش نمیگیرد.” چینیها یا هرکشور دیگری تا منافع کلان، برایشان محقق نشود در هیچ کجا سرمایه گذاری گسترده انجام نمیدهند آنهم بدون توجه به هشدارهای کدخدا(امریکا).

    33
    12
    1. روابط تمامی کشورها بر اساس منافع شان می باشد و مطمئنا چین هم از این قاعده مستثنی نیست . مشکل از آنجایی شروع می شود که درد عده ای آنست که چرا با آمریکا قراردا نبسته ایم که البته جوابش مشخص است . ما با آمریکا و پنج کشور دیگر در برجام قرارداد بستیم که تو زرد از آب درآمدند

      20
      4
      1. ⚡⚡از امریکا و اروپا نه در برجام و نه در اینستکس آبی گرم نشد
        الان نوبت امتحان بقیه کشورهاست
        هرچند
        ☝☝منافع ما از وتوهای چین و. اجرا نشدن بسیاری از قطعنامه ها
        علیه ایران
        تا الان میلیاردها میلیارد سود داشته

        8
        7
  4. در همکاری با چین باید با دقت عمل کرد. چین در پروژه راه ابریشم نو به کشورهای شریک وامهایی می دهد که توان بازپرداخت آن را ندارند باید از این وامها دوری کنیم. وگرنه مستعمره میشیم. البته ما به راه ابریشم نوین نیاز داریم به وضعیت ما نگاه کنید :1. نفتمان از بازار حذف شد و کسی ککش هم نگزید 2. هیچ لوله بین المللی نفت و یا گاز یا راه تجاری مهم از ایران نمی گذره(به جز مائوسام هند) 3.ما هیچ محصول استراتژیکی تولید نمی کنیم که همسایگان بهش احتیاج داشته باشن چه برسه به دنیا 4. تنگه هرمز اهمیتش رو از دست داده ( عربستان بیش از 50 درصد نفتشو از دریای سرخ صادر می کنه کویت از طریق یه خط لوله در عربستان نفتشو رو به دریای سرخ انتقال می ده ایران هم پروژه توسعه سواحل دریای عمان رو پیش می بره و هاب نفتی از خارک (خلیج فارس) به جاسک (ساحل دریای عمان ) منتقل شده.( مورد 2 و 3 علت اصلی اینه که مثل آب خوردن تحریم میشیم جالبه بدونید بندر چابهار از تحریم ها معاف شده چون جز پروژه مائوسام هند هست)
    چین راه ابریشم رو تکمیل می کنه با ما یا بدون ما ولی اگه بدون ما این اتفاق بیوفته وضعیت استراتژیک کشور به شدت خراب میشه و عملا ما هیچی به حساب نمیایم هیچِ هیچ
    کشور ما به طور بالقوه می تونه در چهار روند تجاری مهم قرار بگیره 1.اتصال آسیای میانه به آبهای آزاد 2. راه ابریشم 3.مائوسام 4. خلیج فارس تا مدیترانه
    چین تا سالیان دراز قراره حداقل قدرت دوم اقتصادی دنیا باشه شاید چند سال دیگه قدرت اول اقتصادی دنیا تبدیل بشه
    پس بهتره با “دقت” با چین در مورد راه ابریشم همکاری کنیم و در عین حال گرد وام سنگین استقرار نیروی نظامی و چیزایی مثل این نریم.
    در ضمن در جواب آقای یاحقی، این متن، یه تفاهم نامه است در تفاهم نامه همین چیزا رو می نویسن در واقع نقشه راهه اون چیزی که شما میگین در قالب قراردادهای مختلف باید اجرایی بشه و هنوز به اون مرحله نرسیده و باید مراقب مرحله بعدی باشیم.

    28
    1
  5. این قرارداد فارسی شده غیر اصل برای بعضی از هموطنان ابله و نادان و زود باور هست..هیچ کشوری از استثمار شدن سود نبرده..تاریخ خود گواه این مطلب هست..عهدنامه ترکمانچای و گلستان جدید در راه است

    25
    35
    1. احمق و ابله تویی که هنوز فرق قرارداد و تفاهم نامه رو تشخیص نمیدی ولی دهانت به اندازه سوراخ لایه ازن باز می کنی!!!

      16
      10
      1. مردک ابلهT ابله توئی که هنوز متوجه نشدی که این چینی ها دو روز دیگه خواهر و مادرت را جلوت آره می کنند .

        9
        10
    2. دوست عزیز به خاطر همین دلیل که متن برجام فارسی نشده بود آنرا به راحتی پذیرفتید؟

      12
      4
  6. احمق و ابله تویی که هنوز فرق قرارداد و تفاهم نامه رو تشخیص نمیدی ولی دهانت به اندازه سوراخ لایه ازن باز می کنی!!!

    9
    5
  7. تاریخ ثابت کرده. هرگاه شبکه هایی مثل منوتو بی‌بی‌سی و اینترنشنال از یه قراردادی بدگویی می‌کنند ، بعدا ثابت شده که اون قرارداد خیلی خوب بوده. و هرگاه هم دفاع کردند درنتیجه اون قرارداد مورد دفاع کشور را نابود کرده، مثل دفاع تمام قد این شبکه ها از برجام. که اینهم نتیجه ی مخربش در اقتصاد و…
    ‌الانهم چون این شبکه های مزد بگیر عربستان دارن از این قرارداد بدگویی می‌کنند پس مطمئنا قراردادی بسیار خوبیه. چون این کانالها ی ماهواره ای رسالت و ماموریتشان ضربه زدن به اقتصاد ایرانه. نه حمایت از اون.

    25
    7
  8. دوستانی که به برجام خرده میگیرند توجه کنن که اوباما در دوره ریاست رجمهوری خودش به برجام عمل کرد و چندین میلیارد دلار پولی که شاه بصورت وام و یا خرید تسلیحات پرداخت کرده بود را پس داد و برای ۲۰۰۰ نفر از انگل زاده های ایران گرین کارت صادر کرد ، اما پول هایی که آمریکا به ایران برگرداند کجا خرج شد؟ ایران ؟ اگر ایران پس چرا اوضاع مردم ایران اسفناکه ؟ … و همچنین خرج مسائل دیگر در خارج ایران شد. در برجام قرار شد کشور های اروپایی و آمریکا در بازار ایران سهمی داشته باشند اما ایران از پذیرش آمریکا سر باز زد..این چه قراردادی هست که ایران در قبال آمریکا پایبند نیست اونوقت آمریکا پایبند باشه؟ اوباما هم ریش و قیچی رو داد دست ترامپ و شد آنچه که شد.

    14
    13
  9. واقعاً درک نمیکنم ۴۱ سال کشور دست افرادی بوده که خودشان میگند ایرانیند و دلسوز ایران اینه وضع کشوره حالا چقدر ساده ایم که باور کنیم چین و روسیه دلسوز ما شدند کاش اینطور بود کاش واقعاً قرار بود اتفاقات خوبی برای ایران بیفته اما تجربه ثابت کرده که این اتفاق نشدنیه مطمعناً چین برای انجام سرمایه گذاری در ایران شرط هایی داره که با ایدئولوژی حاکمان منافات داره .خود چین هم از یمن سرمایه گذاری غرب و البته تلاش مردمش به اینجا رسید اما بعد از این رشدش سخت میشه برای همینه که داره در کشورهای دیگه سرمایه گذاری میکنه بازم میگم خدا کنه این دروغ راست باشه اما منافع مفت خورهایی که در این سالها به چاپیدن مردم و کشور عادت کردند اجازه نمیده که هیچ تغییر خوبی اتفاق بیفته .

    10
    4
  10. چرا نشسته ایم و در باره احتمالات و آینده تفسیر و قضاوت می کنیم؟؟!!!
    چرا گروهی که اکنون دولت در دست دارند و بارها ثابت شده که در قراردادهای بین خارجی ها و ایران اینان رشوه و رانت نوش جان کرده اند حرفی نمیزنیم؟؟؟
    اگر مذاکره کنندگان برای عقد قرارداد افرادی مثل مذاکره کنندگان وست اویل؛ برجام؛کرسنت ووووباشد کلاه سرمان میرود
    مشکل از مسولین و روشنفکرنما و کسانی که با روابط پست گرفته و در مذاکرات فقط بفکر منافع شخصی و گروهی هستند هست
    باید ابتدا مجلس گام اساسی شفافیت در تمام موارد به قانون تبدیل کند و دوم هر کس هر موردی تصویب کرد در برابر آن جوابگو باشد تا در تمام مسائل داخلی و خارجی دقت و منافع ملی مدنظر قرار گیرد

    4
    1
  11. طبیعی است که همه کشورها دنبال منافع خود هستند. چین باشد یا آمریکا. من در این که حاکمان جمهوری اسلامی در پی منافع ملی ما هستند، شک دارم و حق دارم درباره قراردادهایی که میبندند نگران باشم. چه برجام باشد چه هر قرارداد یا تفاهم نامه ای با چین یا هر کشوری.
    به خصوص که فساد در ارکان نظام آنچنان رسوخ کرده که دزدان منصب یافته اند و اختلاسگران بر صدر مینشینند و کارگران و کارمندان گرسنه سر بر بالین میگذارند. نظامی که نمیتواند یا نمیخواهد دامن خود را از فساد پاک کند، هر تفاهم نامه یا قراردادی که ببندد نگران کننده است.
    ایمن مباش از قراردادی که دزدانی میبندند که غیرت وطن دوستی هم ندارند.

    4
    2
  12. طبیعی است که همه کشورها دنبال منافع خود هستند. چین باشد یا آمریکا. من در این که حاکمان جمهوری اسلامی در پی منافع ملی ما هستند، شک دارم و حق دارم درباره قراردادهایی که میبندند نگران باشم. چه برجام باشد چه هر قرارداد یا تفاهم نامه ای با چین یا هر کشوری.
    به خصوص که فساد در ارکان نظام آنچنان رسوخ کرده که دزدان منصب یافته اند و اختلاسگران بر صدر مینشینند و کارگران و کارمندان گرسنه سر بر بالین میگذارند. نظامی که نمیتواند یا نمیخواهد دامن خود را از فساد پاک کند، هر تفاهم نامه یا قراردادی که ببندد نگران کننده است.
    ایمن مباش از قراردادی که دزدانی میبندند که غیرت وطن دوستی هم ندارند.

  13. عرض میشودپس از مطالعه اجمالی مفاد اسناد همکاری های دوجانبه در چشم انداز ٢۵ ساله آنچه که مشاهده شد تمام زمینه های همکاری در حوزه اقتصادی داخل خاک ایران و برای ایران میباشد از صنایع مونتاژتا ایجاد جاده و راه و ساخت فرودگاه و بخصوص ایجاد و بهره وری از مناطق آزاد و بنادر شناخته شده یا در آینده دردست اقدام باشد. سئوال اینحاست پیش نویس سند همکاری به ازای فروش چه مقدار نفت در سال میباشد و موردتفاهم با مبلغ نت ۶٠٠ میلیارد دلار برای ٢۵ سال با احتساب تورم جهانی و درآمد حدود ۴٠٠ میلیارد دلاری ایران طی دهه قبل که بانک مرکزی اعلان کرده بود این نمیشود که در حوزه گردشگری مجدداً این ارز حاصله بطور نامحسوس از کشور خارج شود و سهم بخش خصوصی تعریف درستی ندارد و همچنان که مطالعه میکنید زمینه های همکاری بطور یقین دولتی میباشد و بخش خصوصی که بانکهای عامل باید پشتیبان تجارت بین الملل باشند تفسیر نشده : بنده مثل هر ایرانی اصیل که خاک وطن را سرمه چشم میکند دغدغه های دارم و نگران آینده مملکت میباشم و تفسیری از کشورهای قدرتمند دارم که اینگونه کشور ها همانند تریلی خطرناکند- اگرتریلی بشما بزند مچاله و نابود میشی و چنانچه شما به تریلی بزنید باز شما مچاله و نابود میشوید- امیدوارم دولتمردان ما با درایت و دلسوزی و عاقبت اندیشی امیر کبیر گونه رفتار کنند و سرافرازی ایران و ایرانی برایشان از هر چیز مهم تر باشد.
    جهان امروز و کشورها نیاز به تعامل و تبادل افکار و نیز شراکت در تمام زمینه هارا دارند و اسناد همکاری باید منافع طرفین را تضمین نماید

  14. با سلام این سند همکاری فاتحه آمریکا و کاسبان تحریم را خواهد خواند و باعث شکوفایی اقتصاد کاهش نرخ ارز و تورم خواهد شد و باعث رونق بازار سرمایه میشه
    هیچ جای نگرانی نیست

    2
    4
    1. لطفا بگید که قرارداد هایی که باعث شود کفار بر مسلمانان برتری پیدا کنند مشکلی ندارد؟
      فرض کنید مسئله ای بوجود بیاد و ما نتوانیم نفت بدهیم. اون وقت قرارداد چی میگه؟ مثلا شبیه زمان مصدق…
      فرض مثال غلط نیست.
      گفته میشه پول فروش نفت دو سال بعد به ایران پرداخت میشه. یا اینکه چین ۳۲ درصد تخفیف میگیره.
      بعد اونجوری که وزیر امور خارجه چین میگه ما هم باید به تعهد های برجام برگردیم و هم fatf را قبول و اجرا کنیم.این درست است یا خیر؟
      اگه چند مورد از تعهد هارو انجام نده (مثال زیاد هست ) ما چه کاری می توانیم انجام دهیم؟
      اینهمه پول ما در خارج از کشور بلوکه شده. پس اونا چی میشه؟
      چرا ۵ سال آزمایشی و راستی آزمایی انجام نشه و در صورت تایید ۲۰ سال بعدی ادامه پیدا کنه.

  15. خواهش می کنیم اطلاع رسانی فرمایید : پس از مطالعه فراوان درباره چین و قرارداد آنها با ایران به یک مورد مشابه رسیدیم : کامبوج (تصویر پایتخت کامبوج است)
    حدود دو دهه پیش ، کشور کامبوج با چین قرارداد مشابهی امضا کرد و نتایج قرارداد کامبوج با چین بسیار سهمگین و غم انگیز است :
    اول : بیش از یک میلیون کارگر چینی در کامبوج مشغول بکار شدند و مردم کامبوج تنها کارهایی چون خودفروشی و قاچاق مواد مخدر به چینی ها را انجام می دادند. مافیای چین اجازه نمی دهد که غیر از چینی کسی در کارگاهش کار کند.
    دوم: منابع جنگلی کامبوج بطور کامل پایان یافت. دهها پارک جنگلی به بیابان تبدیل شد و چین زباله های کشور خود را در خاک کامبوج دفن نمود. امروز این زباله ها یک سوم (بله یک سوم) خاک کامبوج را گرفته است.( تصویر تلاش مردم برای یافتن چیزی در میان زباله های چین است که به کامبوج منتقل کرده اند)
    سوم: جزایر کامبوج به تفریحگاه برای چین تبدیل شد و هیچ شهروند کامبوجی بدون مجوز چین نمی تواند به این جزایر تفریحی سفر کند. کامبوج پس از ماکائو ، دومین کازینوی چینی ها است و از این جزایر هیچ چیز جز زباله و آلودگی به مردم کامبوج نمی رسد. ماهیگیران کامبوجی همگی ورشکست شدند، چون توانایی رقابت با کشتی های جاروب کننده چینی را نداشتند و پس از آن هم دریای منطقه همانند صحرایی بی آب و علف خالی از هر موجودی شد!
    چهارم: بدلیل بدهی سنگین دولت کامبوج، آنها مجبور شدند این قرارداد را تمدید نمایند و این به معنای پایان حاکمیت کامبوج بر منابع خود است.
    پنجم : چین نه تنها به فقر فزاینده در کامبوج اعتنایی نکرد بلکه بازار تجارت کودکان و دختران کامبوجی به چین آنچنان گرم است که دختران کوچک تن فروش کامبوجی در هر گوشه پکن و شانگهای در حال معامله شدن هستند. بدترین و خشن ترین رفتار با کودکان کامبوجی می شود.
    #ترکمانچای
    #چین
    #قرارداد

    7
    2
  16. نوشته چین فقر رو در کشور ما در طول این 25سال ریشه کن کن مردم خودشون نون ندارن بخورن سوسک و قورباغه میخورن،توافق با چین باید مث توافق های تجاری معمول باشه 51درصد ما و 49درصد چینی بی خدا!!،اگه قرار باشه نیروی نظامی خارجی چینی سگ خور بیاد جنوب کشور فرقی با اشغال انگلیسها در تقریبا صد سال گذشته ندارد،ترامپ بی شرف حرامزاده هم بلایی سر ملت دولت و کشور ما آورده که دست نیاز به سمت کفر بردن!!،ظاهرا ما مجبوریم زیر بار این ننگنامه برویم حالا این وضعیت رو پای نالایقی مسئولین بذاریم و یا بی شرفی آ مریکا در تحریمهای بی سابقه ،علی ایحال باید از ورود نیروی نظامی و جلوگیری شود و زمان توافقنامه از 25سال به 5سال کاهش یابد که اگر دوست داشتیم تمدید قرارداد میکنیم وگرنه باید قراداد را با چینی کافر لغو کنیم !!

    3
    3
  17. یادتون هست موقع برجام یه دلار تو این دست یه هزار تومان هم تو اون دست وسط خیابون قرار کمر میدادین. شما مملکت رو به گند کشیدین لطفا خفه شین و هیچی نگین .
    برین حرف های سران امربکا و اسرائیل رو و روزنامه های اونا که به زبان انگلیسی هست بخونید ببینید نظرشان در مورد قرار داد ابران و چین چی میگن . ببین نیکی هیلی به نئوکان ها چی گفته و توئیت کرده. نیکی هیلی یکی از مخلفان و جنگ ستیزان علیه ایران توئیت کرده برا امریکایی ها که به موجب این قرداد به شدت پروژه های مخابراتی ریلی انرژی پتروشیمی نفت جاده هسته ای وخیلی پروژه های دیگر در ایران پیشرفت میکنه و ایران از محاصره اقتصادی خارج میشه. شما هم دارین به بی بی سی فارسی و من وتو و رادیو فردا گوش میدین و گاگول شدین عملا دارن خرتون میکنن و میگن منم منم مادرتون شنگول منگول ها
    این قرداد رو آقای خامنه ای دستورش رو داده و رهبر هم بیشتر از همه حواسش هست لازم نیست شما از چیزی بترسین که از دست بده منگول ها . خفه خون بگیرین . یه بار یه قرداد خوب میخوان ببندند شما لطفا پارس نکنید
    سیدمحمد موسوی

    5
    2
  18. با سلام !
    اول باید بررسی کنیم که روابط دوکشور در ۴۰ سالهای گذشته چگونه بوده است !

    چین تادیروز که با غربیها و عربستان سعودی داشت تخمه می شکست ! فقط ابراز دوستی با ما می کرد !

    حتی قرارداد طرح جاده تهران شمال را که یک طرح صرفا اجتماعی بوده است و پول خوبی هم از ماگرفته بود را ، برای دلخوشی امریکا تحریم کرده و بدون تعارف نیمه کاره ول کرد و رفت !؟

    چه شده است ؟

    چرا این پیشنهاد همکاری ۲۵ ساله بعد از بلوکه شدن ۱۲۰۰ میلیارد دلاراوراق قرضه و همچنین بلوکه شدن ۶۰۰ تن طلای چین که در امریکا و بعد شکر اب شدن روابط چین و امریکا و….یک دفعه سر از خاک بیرون آورده شده است ؟؟؟

    نگاه به شرق معنی از چاله در آمدن و افتادن در چاه ندارد !

    درضمن در چند سال اخیر به یومن تحریمها و فشارهای غربیها و چینی ها ، مملکت ما تازه توانسته بوده به دست اوردهای خودکفایی و نظانی و سیاسی بین الملی به کمک مردم غیرتمند نزدیک شود !

    و انشالله قرار است که سیاست اقتصاد بدون نفت دنبال گردد !

    اینها یعنی راه استقلال و نه شرقی و نه غربی که ۴۰ سال است بابت ان شهدای گرانقدری بسیار زیادی داده شده است .

    اگر خودمان مشکلات فساد ، رانت خواری، وابستگی به خارجی ، کم کاری ، دروغ گویی ،رفیق بازی و… را در کشورمان حل نکنیم !

    اگر همه دنیا پول و سرمایه خود را دو دستی به ما هدیه دهند ! ما با روال گذشته مانند یک بچه لوس پولدار همه و خود را به نابودی می کشانیم !

    خوش خیالی با توانمندی دو مورد جدا می باشند !

    در نهایت صرفا با فحش، ناسزا ، شعارهای ملی و دینی هم به همینجا می رسیم که هستیم !!

    کار هر بز نیست خرمن کوفتن ، گاو نر می خواهد و مرد کهن !

    خدا با ماست ! اگر اورا باورکنیم !

  19. با سلام !
    اول باید بررسی کنیم که روابط دوکشور در ۴۰ سالهای گذشته چگونه بوده است !

    چین تادیروز که با غربیها و عربستان سعودی داشت تخمه می شکست ! فقط ابراز دوستی با ما می کرد !
    حتی قرارداد طرح جاده تهران شمال را که یک طرح صرفا اجتماعی بوده است و پول خوبی هم از ماگرفته بود را ، برای دلخوشی امریکا تحریم کرده و بدون تعارف نیمه کاره ول کرد و رفت !؟
    چه شده است ؟
    چرا این پیشنهاد همکاری ۲۵ ساله بعد از بلوکه شدن ۱۲۰۰ میلیارد دلاراوراق قرضه و همچنین بلوکه شدن ۶۰۰ تن طلای چین که در امریکا و بعد شکر اب شدن روابط چین و امریکا و….یک دفعه سر از خاک بیرون آورده شده است ؟؟؟

    نگاه به شرق معنی از چاله در آمدن و افتادن در چاه ندارد !

    درضمن در چند سال اخیر به یومن تحریمها و فشارهای غربیها و چینی ها ، مملکت ما تازه توانسته بوده به دست اوردهای خودکفایی و نظانی و سیاسی بین الملی به کمک مردم غیرتمند نزدیک شود !

    و انشالله قرار است که سیاست اقتصاد بدون نفت دنبال گردد !

    اینها یعنی راه استقلال و نه شرقی و نه غربی که ۴۰ سال است بابت ان شهدای گرانقدری بسیار زیادی داده شده است .

    اگر خودمان مشکلات فساد ، رانت خواری، وابستگی به خارجی ، کم کاری ، دروغ گویی ،رفیق بازی و… را در کشورمان حل نکنیم !

    اگر همه دنیا پول و سرمایه خود را دو دستی به ما هدیه دهند ! ما با روال گذشته مانند یک بچه لوس پولدار همه و خود را به نابودی می کشانیم !

    خوش خیالی با توانمندی دو مورد جدا می باشند !

    در نهایت صرفا با فحش، ناسزا ، شعارهای ملی و دینی هم به همینجا می رسیم که هستیم !!

    کار هر بز نیست خرمن کوفتن ، گاو نر می خواهد و مرد کهن !

    خدا با ماست ! اگر اورا باورکنیم !

  20. عزیزانی ک میاین میگین چین کل نفت ایران رو غارت کرده وبرده و خورده آخه اسکولا چین نفت ایران رو واسه 25 سال آینده میخواد چیکار تنها چیری ک توی 25 سال آینده ارزش نداره نفته چین خودش داره خورشید مصنوعی میسازه نفت رو میخواد واسه قبر باباش تنها استفاده ک چین از نفت میکنه تهیه پوشاک و نایلون و از این جور چیزاست ک جالبه بدونین تنها10 درصد از نفت تولیدی صرف این جور کارا میشه ومابقی برا تامین انرژیه پس چین توی 25 سال آینده زیاد از نفت ایران سود نمیبره

  21. چین خطرناکه حسن،خطرناکه،…بفهم …..از الان تا بعد هاااا فصل امتحانات که بچه ها کتاب تاریخ را باز میکنن….فحشت میدن حسن….فحش…
    لعنتت میکنن حسن..لعنت…
    میگن بهت حسن قجری.. حسن قاجار…با همکاری جواد قاجار…..
    بقول ابن سینا هزار دلیل برای یک غلط میشود هزارو یک غلط….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا