خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش دولت به طرح سوال از رییس‌جمهور

علی ربیعی، سخنگوی دولت گفت: سوال از وزیر و رئیس جمهوری حق همه نمایندگان است اما استفاده از این حق با عنایت به همه ملاحظات دیگری که در این زمینه مطرح است، به نفع ملت و کشور خواهد بود. ما نگرانیم که این سوال که در ماه‌های نخست مجلس یازدهم و عدم آشنایی بسیاری از نمایندگان دوره‌اولی با مشکلات کشور مطرح می‌شود به جای اینکه به پیشبرد امور کشور بینجامد و نتیجه بخش یا امیدبخش باشد بیشتر عکس این تصور است.

به گزارش ایسنا، علی ربیعی در نشست خبری هفتگی با رسانه‌ها در پاسخ به پرسشی درباره قرارداد 25 ساله با دولت چین اظهار کرد: در این زمینه هیچ چیز محرمانه و مخفیانه‌ای وجود ندارد و در سفر گذشته وزیر امور خارجه به چین هم مطرح شده بود و در دیدار رییس جمهوری این کشور با رهبری نیز این موضوع طرح شده بود و هر زمان که توافقی در این زمینه به دست آید، همان زمان هم اعلام می‌شود.

تاکنون هیچ قراردادی برای واگذاری زمین و بندر و از این جنس شایعات نداشته‌ایم

وی افزود: اساساً تقسیم بندی غرب و شرق در سیاست خارجی ما جایگاهی ندارد و جمهوری اسلامی اساسا در این زمینه خود را محدود نمی‌کند و آماده همکاری با همه کشورهاست و محدودیت ما در این زمینه محدود به رژیم صهیونیستی و تحریم‌گران است.

سخنگوی دولت گفت: حاضریم با هر کشوری که حاضر به مشارکت بلندمدت و در راستای اعتماد متقابل هستند این تجربه را تکرار و تاکنون هیچ قراردادی برای واگذاری زمین و بندر و از این جنس شایعات نداشته‌ایم.

حادثه نطنز تاثیری بر روند فعالیت صنعت هسته‌ای صلح آمیز ما ندارد

ربیعی در پاسخ به پرسش دیگر درباره ادعای برخی رسانه‌های خارجی در زمینه دست داشتن رژیم صهیونیستی در انفجار نطنز، تاکید کرد:فرضیه‌های مربوط به علت حادثه از ابتدای وقوع به بررسی انجامیده و علت حادثه با اجماع نظر کارشناسان در حال تکمیل است.

وی افزود: خوشبختانه این حادثه هیچ تلفات جانی نداشته و تشعشعات رادیواکتیو هم نداشته و تاثیری بر روند فعالیت صنعت هسته‌ای صلح آمیز ما ندارد.

سخنگوی دولت گفت: قطعاً ما اگر به جمع‌بندی برسیم که دخالتی خارجی در این حادثه وجود داشته است به آن پاسخ متناسب را خواهیم داد.

موضع دولت درباره سوال از رییس جمهور

ربیعی در پاسخ به پرسشی درباره موضع دولت درباره طرح سوال از رییس جمهوری تاکید کرد: از نخستین روزهایی که مجلس یازدهم تشکیل شد بنای دولت بر همکاری با این مجلس است و دست همکاری برای حل مشکلات مردم از سوی دولت به سمت مجلس دراز شده است. عبور از بحرانهای خارجی و اقتصادی و اجتماعی قطعاً با تعامل همه قوا محقق می‌شود و اگر همکاری مسئولانه همه قوا نباشد راه به جایی نخواهیم برد. تجربه نشان داده هرجا که قوا هماهنگ نبوده‌اند، ضربه آن را مردم خورده‌اند و برای جامعه ضررآفرین بوده است.

وی افزود: لازم است همه ما با حساسیت بیشتری در کلام خود و اقدام‌مان بیندیشیم تا نگرانی مردم کم شود و همکاری‌ها بین قوا افزایش یابد.

سخنگوی دولت تاکید کرد: سوال از وزیر و رئیس جمهوری حق همه نمایندگان است اما استفاده از این حق با عنایت به همه ملاحظات دیگری که در این زمینه مطرح است، به نفع ملت و کشور خواهد بود. ما نگرانیم که این سوال که در ماه‌های نخست مجلس یازدهم و عدم آشنایی بسیاری از نمایندگان دوره‌اولی با مشکلات کشور مطرح می‌شود به جای اینکه به پیشبرد امور کشور بینجامد و نتیجه بخش یا امیدبخش باشد بیشتر عکس این تصور است.

ربیعی تصریح کرد: در غالب این سوالات چشم‌اندازی برای حل مشکلات کشور و مردم و همراهی برای اداره کشور نمی‌بینم. اگر پیش از اینکه این موارد به عنوان سوال از رییس جمهوری مطرح شود، در کمیسیون‌های تخصصی مجلس و از طریق توضیح وزرا پیش رود نتیجه‌بخش‌تر است.

خبر تکمیل می‌شود…

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا