خرید تور تابستان ایران بوم گردی

معاون وزیر ورزش: حکم فیفا جریمه نیست، حقوق کالدرون است

مهدی علی‌نژاد، معاون وزیر ورزش گفت: حکم پرداخت ۸۰۰ هزار دلار از سوی پرسپولیس، جریمه نیست بلکه حقوقی است که به کالدرون پرداخت نشده است.

به گزارش ایسنا، مهدی علی‌نژاد معاون قهرمانی وزارت ورزش در حاشیه برگزاری مجمع عمومی فدراسیون جودو اظهار کرد: در این مجمع به بررسی عملکرد سال ۹۸ پرداختیم. گزارش خزانه‌دار و حسابرس هم مطرح شد. مجمع خوبی بود و با توجه به شرایط خاص جودو اهتمام فدراسیون تقویت نسل جدید و آینده‌سازان است که می‌تواند اتفاقات خوبی برای این رشته باشد. برگزاری مسابقات مختلف و اهدای جوایز باعث شده شاهد افزایش جمعیت جودو در سال ۹۸ باشیم.

علی‌نژاد در پاسخ به این سوال که به نظر می‌رسد در اقدامات و رایزنی‌های صورت گرفته درباره جودو میان دستگاه های ورزش موازی کاری شده، گفت: کمیته ملی المپیک، وزارت ورزش و فدراسیون در کنار هم بودند. حتی قبل از تعلیق رسمی مذاکراتی انجام شد. حوادثی که در مسابقات جهانی جودو رخ داد و اتفاقاتی را که مولایی رقم زد باعث تعلیق جودوی ایران شد. ایران در این خصوص به دادگاه بین‌المللی ورزش شکایت کرده و قرار بود این جلسه فروردین برگزار شود که به دلیل شیوع کرونا قرار است ۲۶ شهریور ماه برگزار شود.

وی ادامه داد: کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش با مسئولان بین‌المللی ارتباط داشته‌اند و مذاکرات زیادی صورت گرفت. اقدامات صورت گرفته با هم تضادی ندارند و موازی‌کاری هم نشده است.

وی در واکنش به اظهار نظر محمد درخشان مبنی بر اینکه برخی موازی کاری ها باعث تعلیق جودو شده است، خاطرنشان کرد: او هیچ وقت این را به من نگفته است. درخشان در فدراسیون جهانی مسئولیت دارد و در فرآیند رفع تعلیق جودو دخیل است. او یکی از کسانی است که در این راه به رفع تعلیق جودو کمک می‌کند.

معاون وزیر ورزش درباره اعلام رای فیفا در خصوص پرونده کالدرون و جریمه سنگین پرسپولیس، گفت: این جریمه نیست بلکه حقوقی است که به کالدرون پرداخت نشده است. فیفا هم رای داده که این حقوق باید پرداخت شود و این طلب به تایید فیفا رسیده است.

وی درباره روند خصوصی‌سازی سرخابی‌ها، نیز گفت: مسئولیت این کار برعهده معاون حقوقی و پارلمانی وزارت ورزش است. البته من هم در ستاد مربوطه عضویت دارم و حداقل هفته ای یکبار در اینباره با وزیر ورزش جلسه داریم. مراحل به خوبی پیش می‌رود و ما جلسات منظمی در این خصوص داریم. امروز هم قرار است با حضور شخص وزیر جلسه‌ای برگزار شود. موضوع در دست پیگیری است امیدواریم شرایط به گونه‌ای پیش برود که کار به خوبی انجام شود. ۲ فضا توسط وزارت ورزش به نام استقلال و پرسپولیس زده شده و مالکیت به آنها داده شده تا به افزایش سرمایه و حضور موفق این دو باشگاه در بورس کمک شود.

علی نژاد درباره ممنوعیت جذب بازیکن خارجی در دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و اینکه آیا درباره باشگاه های دیگر هم این موضوع اجرایی می شود یا خیر، گفت: استقلال و پرسپولیس متعلق به وزارت ورزش هستند و به همین دلیل درباره آنها این تصمیم گرفته شده است. با توجه به شرایط ارزی برای جلوگیری از اتلاف منابع این تصمیم گرفته شده است. از طرفی با این تصمیم به بازیکنان و مربیان ایرانی فرصت داده می‌شود تا رشد کنند. این موضوع را نمی‌توان درباره باشگاه‌های دیگر به کار برد.

معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش همچنین درباره پیگیری مشکل استخدام قهرمانان، گفت: این موضوع در حال اجراست. دولت مصوبه‌ای دارد که براساس آن پیش می‌رویم.

وی درباره معرفی هیات‌مدیره پرسپولیس اظهار کرد: هیات مدیره استقلال هفته گذشته معرفی شد. برای پرسپولیس هم به زودی اعلام می‌شود.

معاون وزیر ورزش در پاسخ به سوالی مبنی بر ابتلای بازیکنان استقلال به کرونا و دخالت وزارت ورزش در این خصوص، گفت: پروتکل‌هایی در این رابطه از سوی وزارت بهداشت اعلام شده که باید براساس آن کارها انجام شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا