خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«سند2030 را ملغی کنید»!

در حالی که اسناد منتشر شده از سوی  دولت نشان دهنده آن است که اجرای سند2030 یونسکو چند روز پیش از تذکر رهبری متوقف شده بود، برخی نمایندگان مجلس با انتشار بیانیه ای خواستار ملغی کردن این سند بین المللی شده اند!

به گزارش خبرگزاری فارس، محمدحسین فرهنگی عضو هیات رئیسه مجلس در پایان جلسه علنی امروز (سه شنبه) پارلمان بخش هایی از نامه 151 نماینده مجلس به حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور را به شرح زیر قرائت کرد:

151 نماینده مواردی را درباره سند 2030 مطرح کرده و در پایان اعلام کردند که این سند به دلیل عدم تصویب در مجلس، اعتبار ندارد. همچنین با توجه به اینکه مقام معظم رهبری صریحا بر ضرورت الغای این سند به دلیل نقض استقلال فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تاکید کردند، انتظار می‌رود در راستای اجرای جزء 1 بند الف ماده 63 در قانون برنامه ششم ملغی اثر بودن این سند به صورت رسمی اعلام شود.

متن کامل این نامه به شرح ذیل است:

جناب آقای روحانی

رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران

با سلام و احترام

همانگونه که استحضار دارید مطابق اصول 77 و 125 قانون اساسی، کلیه قراردادها و موافقت نامه‌های بنی‌المللی باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد از آنجا که سند موسوم به 2030 ده‌ها تعهد کوچک و بزرگ برای نسل امروز و نسل‌های آینده کشور ایجاد می‌کند و از آنجا که مقابل اصول فوق‌الذکر دولت نمی‌تواند بدون تصویب نمایندگان مجلس چنین تعهداتی را بر کشور تحمیل کند ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی نکات ذیل را به جنابعالی متذکر می‌شویم:

1- همانگونه که مراجع معظم تقلید و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی تصریح نموده‌اند سند مذکور علاوه بر وجود مغایرتهای وسیع بر موازین شرعی و قانونی موجب خدشه‌ به استقلال فرهنگی و آموزشی کشور شد و ملت بزرگ ایران که استقلال خود را با خون فرزندان خویش بدست آورده‌اند از کسانی که آن را به ثمن بخش بیگانگان واگذار کنند نخواهند گذشت.

2- اینکه برخی مسئولان دولتی سخن از شرط تحفظ در سند 2030 به میان می‌آورند علاوه بر اینکه خود به تعهد آور بودن آن اذعان می‌کنند دچار نوعی تناقض در بیان حقایق شده‌اند زیرا شرط تحفظ بدلیل مغایرت با ماهیت ذاتی سند مذکور به لحاظ حقوقی به هیچ وجه در مجامع بین‌المللی از وجاهت برخوردار نخواهد بود.

با توجه به موارد فوق و از آنجا که سند مذکور به دلیل تعهدآور بودن و نیز عدم تصویب آن در مجلس شورای اسلامی فاقد اعتبار می‌باشد و نظر به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی صریحاً بر ضرورت القای این سند به دلیل نقش استقلال فرهنگی جمهوری اسلامی و بر اجرای سند تحول تاکید نموده‌اند همچنین با توجه به الزام جزء (1) بند الف ماده 63 قانون برنامه ششم توسعه و نیز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، از جنابعالی انتظار داریم در اسرع وقت غیرقانونی و ملغی‌الاثر بودن این سند را به صورت رسمی اعلام نموده و با کسانی که بدون گذراندن تشریفات قانونی خواسته یا ناخواسته زمینه وابستگی کشور را به برخی تفکرات منحط غربی فراهم ساخته‌اند برخورد قانونی معمول فرمایید.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. کاش به مقوله هاي برخورد واقعي در عمل و نه کلام مبارزه با فساد و مافياي مخوف آن ، رفع مشکلات بسيار بر سر راه تامين معيشت مردم که توسط نهادها و تشکيلات فراوان موازي با دستگاه هاي اجرائي ، ايجاد و توليد شده و ميشود ، توزيع يکسان و مساوي فرصت ها و امکانات بين مردم قطع نظر از وابستگي هاي فاميلي و جناحي و … نيز به همين ترتيب و بصورت عملي ورود ميشد! اما افسوس…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا