خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«برای احداث کارخانه کمپوست لنگرود به ۳۰ میلیارد تومان نیازمند داریم»

شهردار لنگرود با تاکید بر لزوم راه اندازی کارخانه کمپوست لنگرود با هدف صفر شدن ورودی زباله به لندفیل، گفت: تاکنون از محل اعتبارات ملی ۳۰ میلیارد تومان برای احداث این کارخانه هزینه کردیم و بدون در نظر گرفتن تورم، نیازمند حدود ۳۰ میلیارد تومان دیگر برای تکمیل آن هستیم.

پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا (رشت) نوشت: «شهردار لنگرود در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه مدیریت پسماند در شهر لنگرود در دو بخش آموزش تفکیک از مبدا و تفکیک زباله در مقصد پیگیری می شود، اظهار کرد: با تلاش کارشناسان حوزه مدیریت پسماند و همکاران حوزه خدمات شهری و گروه های مردم نهاد و شرکت طرف قرارداد با شهرداری، تفکیک زباله از مبدا را در دستور کار دادیم.

صادق صادق پور با اشاره به آخرین وضعیت کارخانه کمپوست لنگرود، افزود: موفق شدیم فاز اول شامل سالن پردازش را آماده و تجهیزات لازم را نصب کنیم؛ در حال حاضر این کارخانه آماده راه اندازی آزمایشی بوده تا بتوانیم تاییدیه های سازمان پسماند استان را دریافت و اعتبارات لازم جهت تکمیل پروژه را اخذ کنیم.

شهردار لنگرود از تخصیص اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی جهت تکمیل کارخانه کمپوست لنگرود در آینده نزدیک پس از دو سال عدم پرداختی خبر داد و خاطرنشان کرد: تلاش می کنیم در ادامه، فاز دوم کارخانه را که در حال حاضر پیشرفت ۵۰ درصدی دارد، طی ۱۸ ماه به اتمام برسانیم.

صادق پور خواستار تخصیص اعتبار لازم جهت ترمیم جاده دسترسی ماشین آلات حمل زباله به کارخانه کمپوست و جلوگیری از ایجاد چالش برای مردم شد و بیان کرد: آموزش تفکیک زباله از مبدا را در مساجد و مدارس و خانه به خانه شروع کردیم و امکان خرید زباله های تفکیک شده درب منازل وجود دارد. همچنین پروژه ورمی کمپوست را در مجتمع های شهری مانند مسکن مهر لنگرود آغاز کردیم و در آینده نزدیک، حداقل در مسکن مهر دیگر خروجی زباله نخواهیم داشت.

او با بیان اینکه محل های ورمی کمپوست را در مجموعه شهر تعمیم خواهیم داد و هم اکنون در حال احداث جایگاه موقت و نصب تجهیزات آن در مقیاس بزرگتر هستیم، گفت: روزانه ۵۰ تا ۶۰ تن زباله در شهر لنگرود و حدود ۱۱۵ تن در شهرستان لنگرود تولید می شود؛ این زباله ها پس از تفکیک به لندفیل برده و با نظارت اداره حفاظت محیط زیست، به صورت اصولی دفن و آهک پاشی می شود.

شهردار لنگرود با تاکید بر لزوم راه اندازی کارخانه کمپوست لنگرود با هدف صفر شدن ورودی زباله به لندفیل، اضافه کرد: تاکنون از محل اعتبارات ملی ۳۰ میلیارد تومان برای احداث این کارخانه هزینه کردیم و بدون در نظر گرفتن تورم، نیازمند حدود ۳۰ میلیارد تومان دیگر برای تکمیل آن هستیم.

او با بیان اینکه قبل از تفکیک زباله باید به فرهنگ مصرف توجه کنیم، ادامه داد: پرهیز از اسراف و مصرف گرایی جزو آموزه های دینی و فرهنگی ماست و فواید اقتصادی هم دارد لذا با کنترل مصرف و مصرف صحیح می توانیم به کاهش تولید زباله کمک کنیم.

صادق پور از شهروندان لنگرودی خواست به خاطر لنگرود و لنگرودی ها مدیریت پسماند را جدی بگیرند و خاطرنشان کرد: پسماند یک معضل ملی و حتی جهانی است و لذا باید در کنار آموزش تفکیک از مبدا و جمع آوری و تفکیک در مقصد و امحای صحیح، کاهش مصرف را سرلوحه خویش قرار دهیم.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا