خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اطلاعیه مجمع مدرسین و محققین در محکومیت توهین به آیت‌الله سیسانی

اطلاعیه‌ی مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم در محکومیت توهین به ساحت آیت الله سیدعلی سیسانی را به نقل از کانال این مجمع حوزوی می‌خوانید:

بسم الله الرحمن الرحيم

توهين به آيت الله العظمي سيستاني و مرجعيت ديني توسط روزنامه الشرق الاوسط كه وابسته به حاكمان سعودي است، گام سست و لرزاني است كه براي تضعيف مرجعيت شيعه و اختلاف ميان مسلمانان برداشته شده است. ممكن است حاكمان سعودي يا عوامل صهيونيسم شخصيتي مانند آيت الله سيستاني را مانع نفوذ خود در عراق ببينند و بخواهند با اين روشهاي مضحك جايگاه چنين استوانه اي را سست نمايند ،زيرا نيك مي دانند كه نقش مرجعيت ديني  و نفوذ آيت الله سيستناني باعث يكپارچگي عراق در برابر توطئه ها و تجزيه خواهي اين كشور شده و فتواي موثر ايشان در امر شركت در جهاد بود كه توانست مردم عراق را، اعم از شيعه و اهل سنت، براي مبارزه با داعش فراخواند وعرصه را بر گروههاي تكفيري در عراق تنگ نمايد. واضح است كه نفوذ و تاثير اين شخصيت و مرجعيت ديني تنها در ميان شيعيان عراق نيست بلكه برادران اهل سنت و ساير مذاهب در كشورهاي اسلامي را در بر می گیرد. آيت الله سيستاني به خاطر استقلال فكر و صلابت روح و بيداري ذهن و احاطه بر مسائل منطقه توانسته است چون شخصيتي كم نظير در عصر حاضرو در جهان اسلام به يك الگوي اسلامي و اسوه ديني تبديل شود. بنابراین حركت زشت و دور از اخلاق يك روزنامه يا دسيسه يك حكومت وابسته نمي تواند از نفوذ چنين شخصيتي بكاهد. ومكرو ا ومكرالله والله خير الماكرين .

مجمع مدرسین و محققين توهين به مرجعيت ديني در هر جا و به دست هر شخص و هر روزنامه ای را عمل ناپسند می داند، حرکت اخیر در رابطه با آيت الله العظمي سيستاني را كه از استوانه هاي مرجعيت و عالم ديني است محكوم می کند و اميدوار است وحدت ويكپارچگي امت اسلامي و استقلال كشورهاي اسلامي بويژه كشور عراق در پرتو چنين شخصيتها و عالماني همواره محفوظ بماند .

قم – مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم

18تیر/ 1399

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا