خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آلودگی هوا و باند مخصوص!

رضا پاکدل، صنعتگر اصفهانی در یادداشتی ارسالی به انصاف نیوز نوشت:

 مدت‌هاست که شهرهای بزرگ و مخصوصاً اصفهان آلودگی هوای شدید دارد و موجب بیماری و تعطیلی مشاغل می‌شود و ضررهای اقتصادی و اجتماعی بی حساب به مردم و کشور وارد می‌کند.

در خیابانهای اصفهان بعضاً یک باند مخصوص اتوبوس جدا کرده‌اند و بعضا باند جدا کرده‌اند برای دوچرخه سواری و چراغ خطرهای بی حساب در بعضی خیابانهای طولانی هست که در یکطرف تعدد اتومبیل موجب می‌شود چندین بار چراغ سبز و قرمز بشود ولی خیابان دیگر اتومبیل کمی برای رد شدن وجود دارد و هیچ کس هم تحقیق و بررسی نمی‌کند که این موارد تا چه حد موجب ترافیک و آلودگی هوا شده و خواهد شد. ظاهرا هر اجرای دولتی و شهرداری حکم مطلق بوده و تحقیق در آن کفر و محاربه است. چون قبلاً اتومبیلی که مسیری را 10 دقیقه طی می‌کرده در حال حاضر 20 دقیقه یا بیشتر طی می‌کند و روزانه چقدر این مورد برای خودروها وجود دارد و مجموع این همه سوخت چقدر موجب آلودگی خواهد شد و اگر این سوخت را یکجا جمع کنیم و آتش بزنیم چه آتش هولناکی خواهد شد. چه آلودگی زیادی را شاهد خواهیم بود و چقدر هزینه سرمایه و پالایشگاهی برای اضافه مصرف بنزین هدر می‌رود و در ثانی چرا وقت مردم می‌بایست بیشتر تلف شود و بجای صرف در دانشگاه و بازار و مدرسه و منزل خانواده در خیابان تلف می‌شود و شاید بین یک تا چندین ساعت مابه‌التفاوت این اتلاف وقت می‌شود که در ماه و یا سال فاجعه بار خواهد شد وچقدر این ترافیک موجب تخریب اعصاب و بیماری شده و خواهد شد.

و‌ چرا اینکار موجب استهلاک اتوموبیل ها می‌گردد و افزایش هزینه تعمیرگاه ولوازم یدکی می‌گردد؟ چرا می‌بایست خیابانهایی که متعلق به همه‌ی مردم است برای شرکتی خاص و خصوصی  موجب منفعت و بهره برداری قرار گیرد و منفعت شرکت واحد موجب ضرر جانی ومالی برای همه‌ی شهروندان شود و آیا چقدر از مردم از این اتوبوس واحد استفاده میکنند و اینکار اجبار مردم به استفاده از اتوبوس نیست و آیا تحقیق شده انجام اینکار با آن همه هزینه مادی ومعنوی نتیجه بخش بوده و اگر نبوده قبل از اینکه آسیب بیشتری وارد نماید تغییر روش داده شود. شاید بگوئیم اتوبوس واحد وسیله نقلیه عمومی است و در جواب می‌بایست عنوان نمود تاکسی نیز وسیله نقلیه عمومی است که قطعاً باریک کردن خیابانها موجب ترافیک واتلاف وقت درمسیر تاکسی‌ها نیز می‌شود وخواهد شد و درست نیست منفعت و کسب این عزیزان نیز فدای منفعت شرکت اتوبوس واحد شود.

در ایران با بالاترین قیمت اتوموبیل فروخته می‌شود، چرا نباید خیابان‌های خوب برای رانندگی داشته باشیم و چرا می‌بایست همان خیابانها نیز نصف گردد؟ و در مسیرهائی که مسیر دوچرخه سواری درست شده چرا کسی تحقیق نمی‌کند واقعاً کسی استفاده می‌کند؟ چرا این خیابانها باید مسدود شود که شاید زمانی دوچرخه سواری قصد عبور داشته باشد و آیا این کارها تاثیری در افزایش فرهنگ دوچرخه سواری داشته است و مگر اینکه بعضاً خود ما و پدارن ودیگران که با دوچرخه‌ها مسیر سرکار می‌رفتند از باند مخصوص استفاده می‌کردند و قرار دادن باند مخصوص اتوبوس چقدر کمک و اجبار به استفاده مردم نموده و چرا هیچ مسئولی از اتوبوس استفاده نمی‌کند. اگر هم کرده بصورت نمادین و فقط جلوی دوربین‌ها بوده وبعضا شهروندان همانند من بدلیل مسیر طولانی وهمراه داشتن کیف و وسایل به هیچ وجه امکان استفاده از اتوبوس را نداریم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا