خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پادا‌ش اتهام‌زنی به روحانی!

روزنامه ایران نوشت: سه روز بعد از آنکه برخی از همین اصولگرایان در جلسه‌ای – که به گفته عباس سلیمی نمین از چهره‌های شاخص اصولگرا  نه عقلانیتی در آن بود، نه تدبری و نه ادبیات مناسب-  محمدجواد ظریف را آماج حملات و اتهاماتی همچون دروغگویی و خیانت کردند، حالا بانی طرح سؤال از رئیس جمهوری که ملبس به لباس روحانیت و عضو هیأت رئیسه هم هست، همین شیوه را در پیش گرفته و گویا به این نتیجه رسیده اگر مشتی  اتهام را چاشنی طرح سؤال از رئیس جمهوری کند، مشکلات مردم خیلی زودتر حل می‌شود!

سید ناصر موسوی لارگانی، نماینده فلاورجان روز گذشته در نطق میان دستور خود در کنار برخی انتقادها نسبت به عملکرد دولت، پا را از حیطه نقد فراتر گذاشت و رئیس جمهوری کشور را «نفوذی» خواند. او با تکرار انتقادها و ادعاهای همیشگی مخالفان درباره برجام، ادعا کرده: «شما در طول ۷ سال گذشته به هیچ یک از توصیه‌های رهبری عزیز عمل نکردید و در موارد متعدد به مانند یک نفوذی تقابل و ستیزه با ارکان نظام را در رأس برنامه‌ها و سخنان‌تان قرار دادید.»

او با بیان این ادعا که کشور از سوی رئیس جمهوری به حال خود رها شده، خطاب به رئیس جمهوری گفته: «آقای روحانی فضاسازی رسانه‌ای و دروغ بس است. باید در خانه ملت حاضر شوید و پاسخ‌هایی قانع کننده برای ملت و نمایندگان داشته باشید.»

این طیف از مخالفان تند و تیز دولت که مدعی دغدغه‌مندی برای معیشت و سفره‌های مردم هستند، چشم خود را آگاهانه یا ندانسته بر این واقعیت بسته‌اند که بخشی زیادی از مشکلات فعلی کشور به واسطه اعمال فشارهای امریکاست. نظام جمهوری اسلامی ایران هم در مقابل این سیاست فشار حداکثری استراتژی «مقاومت» را انتخاب کرده و دولت آقای روحانی هم حالا ذیل همین استراتژی عمل می‌کند. آقای موسوی لارگانی یا اطلاع ندارد یا خود را به بی اطلاعی می‌زند که به هر حال مقاومت هزینه دارد. نمی‌شود هم مدام طلب پیروی و تبعیت از استراتژی مقاومت را از دولت داشت و هم دولت را متهم به ناکارآمدی کرد.

در حقیقت امثال آقای موسوی لارگانی از یک سو در مقام بیان و شعار به موضع انقلابی و مقاومت در برابر اعمال فشارها افتخار می‌کنند و از سوی دیگر هزینه‌ها و تبعات آن را به حساب دولت می‌نویسند! جناب موسوی! اگر برجام به زعم شما این همه آثار شوم برای کشور به ارمغان آورده، راهکار توهین و تخریب دولت و وزارت خارجه نیست، شما و همکاران‌تان که دست به طرح نویسی‌تان خوب است و مجلس هم حالا به رأس امور برگشته، یک طرح ۳ فوریتی بنویسید و دولت را ملزم به خروج از برجام کنید و آنگاه راهکارهای عملی و کارشناسی خود را جایگزین کنید. دو صد گفته چون نیم کردار نیست.

آقای موسوی در نسبت دادن اتهام نفوذی به رئیس جمهوری هم به نظر می‌رسد راه استاد بزرگ جواد کریمی قدوسی را در پیش گرفته که از هر کس خوشش نمی‌آید، یک اتهام نفوذی نثارش می‌کند. سردار رمضان شریف، سخنگوی سپاه، اسفند ۹۷ بیان اتهامی مشابه علیه رئیس جمهوری از سوی کریمی قدوسی را تکذیب و البته این را هم گفت که حق پیگیری این ادعا و اینگونه نقل و قول‌ها برای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی محفوظ خواهد بود.

با این وصف تنها وجهی که این ادعا می‌تواند داشته باشد نوعی دهن‌کجی به دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی، شورای نگهبان و در نهایت حق انتخاب مردم است. جای شگفتی است که در مجلس انقلابی هیچ کس تذکری به این عضو هیأت رئیسه نداد که بر اساس کدام اطلاعات و اسناد رئیس جمهور قانونی کشور که حکمش از سوی رهبری انقلاب تنفیذ شده را متهم به نفوذی بودن می‌کند. اگر یک عضو هیأت رئیسه به خود اجازه می‌دهد به رئیس جمهوری بدون سند و مدرک اتهام بزند، آیا می‌توان از دیگران انتظار داشت که در مواجهه با  مسئولان کشور مراعات قانون و اخلاق را داشته باشند؟

بماند که همین مجلس بررسی اعتبار نامه یک منتخب را از بیم اعلان احتمالی برخی اتهامات و ادعاها به جلسه غیرعلنی می‌برد اما در جلسه علنی براحتی آن هم از سوی یک روحانی عضو هیأت رئیسه از پشت تریبون به رئیس جمهوری اتهام می‌زند! رئیس جمهوری پیش از این گفته بود «از قوه مجریه راحت انتقاد کنید چون انتقاد از قوه مجریه کم و بیش پاداش هم دارد» حالا اما به نظر می‌رسد تخریب و اتهام به دولت هم گویا پاداش دارد!

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا