خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پوتین : به زودی به اهداف خود در اوکراین می‌رسیم

کرملین اعلام کرد، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه تاکید کرده است، کشورش به اهداف عملیات نظامی خود در اوکراین، صرف نظر از هر اتفاقی که بیفتد، دست خواهد یافت.

به نقل از خبرگزاری رویترز، کرملین در بیانیه‌ای پس از گفتگوی تلفنی ولادیمیر پوتین و امانوئل ماکرون، روسای جمهور فرانسه و روسیه، به تصریح اهداف عملیات نظامی روسیه در اوکراین از جمله غیرنظامی کردن و بی طرف ساختن این کشور پرداخت.

در این بیانیه آمده است: هرگونه تلاش کی‌یف برای به تاخیر انداختن مذاکرات بین مقامات روسیه و اوکراین منجر به این خواهد شد که مسکو موارد بیشتری را به فهرست خواسته هایی که قبلاً ارائه کرده است اضافه کند.

این بیانیه تاکید کرد: “ولادیمیر پوتین به صورت دقیق به شرح رویکردها و شرایط اساسی در پس زمینه مذاکرات با نمایندگان کی‌یف پرداخت. در این گفتگو تایید شد که اول از همه، موضوع صحبت ما غیرنظامی سازی و وضعیت بی‌طرف اوکراین است به نحوی که دیگر تهدیدی از سمت قلمروی این کشورعلیه فدراسیون روسیه مطرح نشود.

در ادامه این بیانیه آمده است: در این گفتگو تاکید شد که ماموریت‌های این عملیات ویژه نظامی در هر صورت انجام خواهند شد و تلاش‌ها برای به دست آوردن زمان با طول دادن مذاکرات تنها منجر به طرح  درخواست‌های اضافی در موضع ما در مذاکرات از کی‌یف خواهد شد.

در این بیانیه آمده است که “عملیات ویژه” روسیه در اوکراین “طبق برنامه” به پیش می‌رود. این بیانیه عنوان کرد، گزارش‌ها مبنی بر بمباران کی‌یف توسط نیروهای روسی بخشی از یک “کمپین اشاعه اطلاعات دروغ علیه روسیه” است و نیروهای روسی تمام تلاش خود را برای محافظت از غیرنظامیان انجام می‌دهند.

رئیس جمهور روسیه همچنین در اظهاراتی اوکراین را متهم کرد به این که به اتباع خارجی اجازه خروج از این کشور را نمی‌دهد.

ولادیمیر پوتین در نشست شورای امنیت روسیه در مسکو گفت: “سیر تقابل” حاکی از آن است که روسیه دارد علیه “نئونازی‌ها” می‌جنگد.

پوتین مقامات اوکراینی را به گروگان گرفتن خارجی‌ها، تیراندازی به دانشجویان چینی در شهر خارکیف و حبس کردن بیش از ۱۰۰۰ شهروند هندی دریک ایستگاه راه‌آهن متهم کرد.

او بیان کرد: تشکل‌های ملی گرا و نئونازی که مزدورانی خارجی از جمله از سمت خاورمیانه در میانشان  هستند، در پشت غیرنظامیان با هدف استفاده از آنها به عنوان سپر انسانی پنهان می‌شوند.

او تاکید کرد که ملی‌گرایان اوکراینی غیرنظامیان را در طبقات بالای ساختمان‌های مسکونی حبس کردند و سلاح و تجهیزات نظامی را در طبقات همکف نصب کردند، زیرا می‌دانستند که ارتش روسیه به زیرساخت‌های غیرنظامی حمله نمی‌کند.

او گفت: آنها به جای عمل به وعده خود برای حذف این تجهیزات از ساختمان‌های مسکونی، مهدکودک‌ها و بیمارستان‌ها، به عکس، تانک‌ها، توپ‌خانه‌ها و خمپاره‌ها را مثل فاشیست‌ها در آنجا قرار دادند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا