خرید تور تابستان ایران بوم گردی

جواد مادرشاهی، کوزیچکین و انحلال حزب توده

عبدالله شهبازی، تاریخ‌پژوه در کانال تلگرامی خود نوشت:

گزارش آقای ایرج جمشیدی از سخنان آقای جواد مادرشاهی در جلسه کانون زندانیان سیاسی، مورخ چهارشنبه، ۲۶ تیر ۱۳۹۸/ ۱۷ ژوئیه ۲۰۱۹، بعنوان سند تاریخی واجد اهمیت است. [۱]

در این جلسه آقای جواد مادرشاهی به دعوت کانون فوق درباره پیدایش انجمن حجتیه و فعالیت‌های آن و ارتباطاتش با حزب مؤتلفه اسلامی و فعالیت‌های آن پیش و پس از انقلاب سخنانی بیان کرد.

بگفته جمشیدی، جواد مادرشاهی از دانشجویان درس‌خوان دانشگاه صنعتی آریامهر بود که در آنجا جذب انجمن حجتیه شد و پس از درگذشت شیخ محمود حلبی (۲۶ دی ۱۳۷۶) رهبری انجمن حجتیه را به دست دارد. بگفته جمشیدی، جواد مادرشاهی از طرف نهاد ریاست جمهوری و سعید حجاریان از طرف نهاد نخست‌وزیری [دفتر اطلاعات و تحقیقات نخست‌وزیری] طراح و مؤسس وزارت اطلاعات بودند.

بگفته جمشیدی، مهمترین سخنان مادرشاهی در جلسه فوق دیدارش با کوزیچکین در پاکستان است که وی اطلاعات این افسر کا. گ. ب. شوروی را، که به سرویس اطلاعاتی بریتانیا (ام. آی. سیکس) پناهنده شده بود، درباره حزب توده اخذ کرد. مادرشاهی، که پس از انقلاب در انجمن حجتیه مقابله با حزب توده را جایگزین مقابله با بهائیت کرده بود، در جلسه فوق گفت که اطلاعاتش درباره حزب توده از کوزیچکین بیشتر بود. این امر موجب شد که حزب توده مورد تعقیب قرار گیرد و سران آن دستگیر و محاکمه و برخی از آنان اعدام شوند.

دستگیری گروه اول رهبری و کادرهای حزب توده در ۱۷ بهمن ۱۳۶۱ بود و سپس با دستگیری گروه دوم و صدور اطلاعیه دادستانی کل انقلاب در ۱۵ اردیبهشت ۱۳۶۲ این حزب «منحل و غیرقانونی» اعلام شد.

در این ویدئو جواد مادرشاهی می‌گوید:

«من در تهران بودم. آقای خامنه‌ای، مقام معظم رهبری که آن دوره ریاست جمهوری بودند، در مشهد بودند. به من زنگ زدند. گفتند برو پهلوی آقای هاشمی رفسنجانی و مأموریتی است و انجام بده. رفتم خدمت آقای هاشمی رفسنجانی. ایشان گفت: انگلیسی‌ها‌ یک دیپلمات روسی را ربودند و بردند و مباحثی را افشا کرده در آنجا که ممکن است برای شناسایی حزب توده برای ما مفید واقع شود. انگلیسی‌ها قبول کردند که او را بیاورند در پاکستان و ما برویم و بتوانیم اطلاعاتی را از او بگیریم. شما و آقای حبیب‌الله بروید. همه می‌گویند حبیب‌الله عسکراولادی است. نه، آقای حبیب‌الله بیطرف بود.»

گفته آقای مادرشاهی درباره حضور آقای حبیب‌الله بیطرف در هیئت فوق مهم است زیرا از زمان ضربه حزب توده در اواخر ۱۳۶۱- اوائل ۱۳۶۲ تاکنون تصور این بود که فردی که بهمراه مادرشاهی به پاکستان رفت حبیب‌الله عسکراولادی بود. برخی محققین این «حبیب‌الله» را حبیب‌الله داداشی، از گردانندگان کمیته اداره دوم ارتش و از دوستان سعید حجاریان، عنوان می‌کردند که نادرست است. حبیب‌الله بیطرف در این زمان از مدیران دفتر اطلاعات و تحقیقات نخست‌وزیری بود.

۱- سرصفحه با ایرج جمشیدی، پنج‌شنبه، ۲۷ تیر ۱۳۹۸/ ۱۸ ژوئیه ۲۰۱۹.

https://www.youtube.com/watch?v=ZjP_-XZcCVc

ویدئوی سخنان جواد مادرشاهی در آدرس زیر نیز بایگانی شد:

https://t.me/abdollah_shahbazi/317

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. پناه بخدا از شر انجمن حجتیه که متاسفانه در ساختار…………………
    خدا بیامرزد امام(ره)که خوب انان را شناختند و……………..
    …………………………
    و…………

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا