خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پایدار ناپایدار؟

مطهره شفیعی در آرمان ملی نوشت:

جبهه پایداری سردرگم است؛ شرایط به نحوی است که نمی‌داند شانسی برای بقا در مجلس دارند یا خیر. انصراف یک عضو این جبهه از کاندیداتوری روزگذشته بر سردرگمی جبهه پایداری صحه می‌گذارد.

 وضعیت ناپایدار پایداری

احمد امیرآبادی اطلاعیه‌ای درباره انصراف خود برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس در صفحات مجازی خود منتشر کرده که در بخشی از آن آمده است: «بنده پس از حدود ۱۶ سال که در شورای شهر و مجلس شورای اسلامی افتخار خدمتگزاری به شما مردم عزیز قم را داشتم، همواره معتقدم براساس بیانیه گام دوم که توسط رهبری عزیز صادر شد، باید زمینه حضور متخصصان متعهد به‌ویژه جوانان و افراد باتجربه و توانمند انقلابی را در عرصه قانون‌گذاری کشور فراهم کرد. بر همین اساس در ابتدای دوره فعلی مجلس، در جمع‌های مختلف، به‌خصوص در جمع همکاران سابق خود در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علی ابن‌ابیطالب (ع) علنا اظهار نمودم که بنای حضور درانتخابات مجلس در دوره بعدی را ندارم،  اما اصرار دلسوزان نظام اسلامی، علما و طلاب ارجمند، خانواده‌ معظم شهدا و ایثارگران، هیات مذهبی و آحاد مختلف مردم از صنف‌های گوناگون و همچنین به جهت خنثی نمودن شایعاتی که از سوی برخی افراد ناآگاه، کم‌اطلاع و بعضا مغرض مطرح می‌شد، مرا بر آن داشت که برای چهارمین بار در انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام نمایم که اگر چنانچه‌ میدان از نیروهای مردمی و انقلابی خالی بود به روند رقابت‌های انتخاباتی ادامه دهم. اما هم‌اکنون با توجه به اینکه شکرخدا تعداد قابل توجهی از افراد و جوانان انقلابی و خوشنام در انتخابات اخیر ثبت‌نام نموده‌اند و جلساتی نیز با آنان داشته‌ام و همچنین پس از اعلام نظر مراجع پنج‌گانه و هیأت اجرایی در تایید صلاحیت‌ بنده و بقیه نامزدها، برای روشن شدن تکلیف گروه‌های انقلابی و ائتلاف‌های مختلف استان که به حقیر لطف داشته‌اند، زمینه را برای وفای به‌عهد خود فراهم یافته و اعلام می‌دارم هیچ تکلیفی برای حضور در مجلس آینده ندارم و ترجیح می‌دهم در راستای بیانیه‌ گام دوم انقلاب اسلامی و به جهت گردش نخبگانی در حکمرانی جامعه اسلامی، از نیروهای جوان و انقلابی درکنار افراد مجرب، متعهد و مردمی در قوه مقننه استفاده شود. لذا بدین‌وسیله اینجانب انصراف خود را از کاندیداتوری دوره‌ دوازدهم مجلس شورای اسلامی اعلام داشته و متذکر می‌شوم که بنده هرگز علاقه‌ای نداشتم که رفیق نیمه‌راه باشم، لذا به پاس قدردانی از رای ارزشمند شما مردم شریف استان قم، در این دوره به عهد خود پایبند بوده و تا پایان روز هفتم خردادماه سال ۱۴۰۳ مثل گذشته و با تمام وجود خادم شما خواهم ماند.»

*3 راهکار بقای جبهه پایداری

مشخص است که در کنار ثبت‌نام تعداد زیادی از همفکران امیرآبادی باید به موضوع دیگری که سبب انصراف او شد هم توجه داشت و آن هم وضعیت ناپایداری جبهه پایداری. اگرچه امیرآبادی در لیست اعضای اصلی جبهه پایداری نیست، اما تعلق او به این جبهه قابل کتمان نیست وهمواره با همین عنوان از او یاد می‌شود.  پایداری می‌داند در صورت ارائه لیست‌های مختلف از سوی جریان اصولگرایی شانس زیادی برای راهیابی به مجلس ندارد، بنابراین یا باید ائتلاف کند که به‌نظر نمی‌رسد جریانی حاضر به ائتلاف با پایداری باشد یا اینکه به گروه‌های دیگر بپیوندند و یا در نهایت مانند امیرآبادی به‌تدریج از عرصه کنار بروند. در صفحات مجازی اعضای پایداری چندان به مقوله استراتژی انتخاباتی این جبهه پرداخت نشده و بعضا به نحوی رفتار شده که احتمال همراهی با پایداری از بین نرود. مانند آنچه رسایی که در اصل عضو جبهه پایداری و در واقع  عضو شریان نوشت. حمید رسایی عضو قدیمی جبهه پایداری نوشت: «تاکنون بارها اعلام شده که شریان به آقای بذرپاش ارتباط ندارد ولی تشکلی به‌نام‌ جماران رسما سال ۹۸ توسط ایشان راه‌اندازی شده و اخیرا هم همایش انتخاباتی داشت. اما شریان که ازاسفند گذشته اعلام موجودیت کرد تا امروز، برای اصلاح‌طلبان و تیم قالیباف مسأله شده! سوال: چرا #بذرپاش_شریان برای جریان اصلاحات و تیم قالیباف مسأله شده ولی #بذرپاش_جماران نه؟! در تشکل جماران ۲ وزیر و حدود ۲۰ معاون و مدیرکل هستند، چرا شریان دولت‌ساخته است ولی جماران نه؟ چرا بذرپاش شریان (که ادعا می‌کنند در تجمعاتش ۲۵نفر شرکت می‌کنند) وحدت‌شکن است ولی بذرپاش جماران نه؟! چرا بذرپاش با شریان وظایف وزارت مسکنش را رهاکرده ولی با جماران نه؟! این سؤالات نشان می‌دهد که مسأله این تیم عملیات روانی و تخریب‌گر، مسکن و اتوبوس مردم نیست، اتفاقا این امور با وزارت آقای بذرپاش پیگیری شده، سرعت گرفته و درحال انجام است؛ ترس و واهمه این جماعت از #اراده_قاطع_در_شریان هست که ذهن جامعه را متوجه خودش کرده، #اهل_معامله_نیست و قرار است بازی‌شان را در اسفند امسال به‌هم بزند.»

*قالیباف یه دفعه محبوب پایداری شد!

از سوی دیگر اختلاف جبهه پایداری و قالیباف موضوعی نیست که بتوان کتمان کرد اما اکنون در برهه انتخاباتی و با توجه به ضعف جبهه پایداری، نیاز است رویکردها تغییر و گذشته نفی شود مانند اظهارت اخیر که گفته است: «باید بگویم واقعا جبهه پایداری اختلاف جدی با قالیباف، رئیس مجلس یازدهم، نداشت و خیلی از کارهای این مجلس با وحدت و به‌خوبی پیش رفته است.» همین چند روز پیش بود که حمید رسایی، عضو جبهه پایداری و از چهره‌های اصلی تشکل جدید اصولگرایان یعنی شریان با انتشار فایل ویدئویی به تندی علیه محمدباقر قالیباف تاخت. در این فایل ویدئویی که با انتشار آن در کانال تلگرامی‌اش با عنوان «۱۴ دقیقه شنیدنی؛ هشدارهای رسایی از ظهور یک دیکتاتوری پارلمانی!» به تندی علیه قالیباف تاخته و چندبار در این ویدئو با طرح مسائل و ادعاهایی با کلیدواژه «کودتای پارلمانی» بازی کرده است. علاوه بر آن اخیرا «فارس» به نقل از محصولی می‌نویسد که  او به اختلافات بر سر لیست نهایی شورای ائتلاف در انتخابات مجلس ۹۸ اشاره کرد و با کنایه به قالیباف گفت: «بعضی از دوستان می‌آیند، می‌گویند سهم‌خواهی حرام است.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا