خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش سوریه به گزارش سازمان منع تسلیحات شیمیایی

بسام صباغ، نماینده دائم سوریه در سازمان منع تسلیحات شیمیایی اعلام کرد که کشورش تصمیم شورای اجرایی این سازمان پیرامون ادعای استفاده از سلاح شیمیایی در منطقه اللطامنه در حماة در مارس ۲۰۱۷ را کاملا سیاسی به حساب می‌آورد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سانا، نماینده دائم سوریه در سازمان منع تسلیحات شیمیایی گفت که سوریه معتقد است این تصمیم کاملا سیاسی بوده و یک کشور عضو در این سازمان و یکی از طرف‌ها در کنوانسیون منع سلاح‌های شیمیایی را هدف قرار داده تا به قصد و غرض‌های سیاسی و دستورکارهای شناخته شده جامه عمل بپوشاند.

وی گفت که این یک تصمیمِ جانبدارانه از دیدگاه تعدادی از کشورها است که از سال‌ها قبل در راستای طرح متخاصم علیه سوریه تلاش کرده و از طریق باج‌خواهی‌ها و فشارهای سیاسی بر کشورهای عضو، این طرح را به پیش برده‌اند.

صباغ در سخنانی بعد از تصویب این مصوبه، گفت که این تصمیم بر مبنای گمراه سازی و بر اساس نتیجه‌گیری‌های اشتباه و دروغین تیمی بوده این که به صورت غیرقانونی و مغایر با کنوانسیون شکل گرفته است و این اتهام را بر مبنای احتمال‌دهی و گمانه زنی مطرح کرده و این احتمال‌ها را نتیجه‌ای نهایی اعلام کردند، در حالی که در این مصوبه بخش‌هایی وجود دارد که از اختیارات قانونی سازمان منع تسلیحات شیمیایی پافراتر می‌گذارد.

صباغ تصریح کرد که این تصمیم پیام اشتباهی را می‌رساند؛ چراکه گروه‌های تروریستی را برای انجام نمایش‌های شیمیایی‌ ساختگی به منظور متهم کردن ارتش سوریه ترغیب می‌کند.

وی ادامه داد، این تصمیم دودستگی‌ها میان کشورهای عضو را بیشتر می‌کند و در پایان به تضعیف این سازمان انجامیده و به آمریکا، انگلیس و فرانسه بهانه‌های جدیدی جهت تجاوزهای بیشتر علیه سوریه و ریختن خون‌های بیگانه بیشتر می‌دهد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا