خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اصغرزاده: نباید به سپاه رانت داد / تبری الله کرم از دولت دوم احمدی نژاد

نشست “دانشجوی سیاسی” به مناسبت روز دانشجو و به همت سازمان دانشجویی حزب اسلامی کار عصر سه شنبه با حضور ابراهیم اصغرزاده؛ فعال سیاسی اصلاح‌طلب، نماینده دوره سوم مجلس شورای اسلامی و عضو شورای شهر اول تهران و حسین الله‌کرم؛ مسئول شورای هماهنگی حزب‌الله برگزار شد.
به گزارش انصاف نیوز به نقل از پویش، در این نشست ابتدا الله‌کرم گفت: دوستان ما بعد از گرایشات ضد امپریالیسمی گرایشات ضد لیبرالی پیدا کردند و گفتند اگر وضع ما خوب شود وضع فقرا و جامعه هم خوب می‌شود. وی که ابتدای جلسه را با نشان دادن عکسی از کرکس‌هایی که منتظر جان دادن کودکان فقیر سیاه آفریقایی بودند و نیز خواندن شعر آغاز کرد، اظهار داشت: از این به بعد پا را در کفش انقلابیون گذشته نمی‌کنم و بچه خوب سر به راه می‌شوم و در چارچوب دیدگاه آکادمیک صحبت می‌کنم اما نه آکادمیک سکولار.
دانشجوی بسیجی دارای دو عنصر مسئولیت و بصیرت است
الله‌کرم بیان کرد: از نظر بنده که موضوع بحث که دانشجوی سیاسی باشد دانشجوی حق‌مدار است. حق‌مدار دارای دو عنصر احساس مسئولیت و بصیرت است. وی تصریح کرد: در غرب به بصیرت، آگاهی گفته می‌شود. بصیرت برخاسته از عقلانیت و معنویت است. دانشجوی بسیجی این دو عنصر را دارد. دانشجوی بسیجی آگاهی خودبنیاد ندارد بلکه آگاهی برخاسته از عقلانیت و معنویت.
مسئول شورای هماهنگی حزب‌الله با اشاره به آیه 16 اسرا گفت: خداوند در این آیه فرموده است اگر بخواهیم شهری را هلاک کنیم آن را دست مترفین می‌دهیم. الله‌کرم مترفین را قارون‌ها دانست و گفت: قارون‌ها از طریق گسترش فساد و تضییع حقوق مردم به منابع دست پیدا کردند. حق‌مداری در این چارچوب است که انقلاب رما در بیرون راندن استبداد کافی نبود باید قارون‌ها را سر جای خود می‌نشاندیم اما این کار را نکردیم. انقلاب دوم ما زدن قارون‌هاست.
اصغرزاده در ادامه با تشکر از آقای الله‌کرم گفت: من دو الله‌کرم را اینجا می‌بینم؛ یکی الله‌کرمی که نماینده جبهه و جنگ است و با همان سوز و گداز راجع به ارزش‌ها صحبت می‌کند و دیگر الله‌کرمی که به عنوان فرمانده لباس‌ شخصی‌ها و کسانی که به عنوان حزب‌الله نظم رسمی کشور را به هم می‌زدند. وی افزود: در مقابل من آقای الله‌کرم به عنوان نماینده اصولگرا ننشسته است زیرا ما با یک اصولگرای واحد مواجه نیستیم. اصولگراهای متعددی هستند؛ از اصولگراهای مصباحی گرفته تا اصولگراهای احمدی‌نژادی و اصولگراهای حزب‌اللهی یا رادیکال.
وی با تاکید بر اینکه هنوز خود را دانشجو می‌دانم و مهم‌ترین خصلت دانشجو را نقد بر گذشته خود می‌دانم، گفت: بنابراین این را بد نمی‌دانم که اگر زمانی دانشجویان کشور پارادایم ضد امپریالیسم را دنبال می‌کردند و زمانی با حکومت مسئله داشتند اکنون گرایششان به سمت نقد از داخل و درون و نگاهبانی از دموکراسی باشد. نماینده سابق مجلس ادامه داد: به دلیل حساسیتی که جنبش دانجشویی نسبت به وضع موجود دارد و الان دولتی که سرکار است یعنی دولت روحانی توسط نیروهای رادیکال و تندرو تهدید می‌شود باید گفت دانشجویان، دولت و ضد سوم این مثلث یعنی جریان رادیکال که در قالب لباس شخصی‌ها فرصت‌های زیادی را از ملت ایران گرفتند باید چگونه در مقابل هم قرار بگیرند.
چرا نیروهای رادیکال فرصت‌های طلایی را از جامعه ایران گرفتند؟
اصغرزاده صحبت خود را با این جمله ادامه داد که آقای الله‌کرم باید از این سنت دفاع کند و بگوید چرا این فرصت‌های طلایی ازجامعه ایران گرفته شده و در آینده نیز گرفته خواهد شد. مگر می‌شود عده‌ای ارزش‌های انقلاب و جنگ را مصادره کنند و به اسم حزب‌الله در خیابان بریزند و هر کاری می‌خواهند بکنند و بعد مدعی باشند ما طرفدار جبهه و جنگ هستیم. عضو سابق شورای شهر تهران ادامه داد: مگر بقیه ملت مدافع منافع کشور نیستند. مگر من و بقیه و آنهایی که در زندان هستند و تاجزاده و کروبی و موسوی طرفدار جنگ نبودند؟
اصغرزاده در ادامه با اشاره به مشکلات دولت روحانی گفت: آقای روحانی باید نسبت به جریانی که می‌تواند دولت او را ساقط کند یا جریانی که می‌تواند در مقابل سیاست‌های او قد علم کند و مقاومت کند تکلیف خود را مشخص کند. وی افزود: من معتقد نیستم جنبش دانجشویی وارد خیابان شود بلکه معتقدم جنبش دانجشویی باید در دانشگاه فعال باشد اما اینکه یک سری نیروی رادیکال هم بخواهند خیابان را مصادره کنند هم ارزش‌های انقلاب و هم دانشگاه را مصادره کنند . جای نفس کشیدن برای کسی نگذارند چه چیزی برای جامعه باقی می‌ماند.
سنت غافلگیری مردم در انتخابات ریاست جمهوری 76 و 92
فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه اینگونه نیروهای رادیکال باید پاسخگو باشد گفت: شما علاوه بر از بین بردن فرصت، فرصت‌هایی را هم برای این کشور ایجاد کردید. اصغرزاده تصریح کرد: وقتی آقای خاتمی در دوم خرداد 76 قدرت پیدا کرد بخشی از آن محصول رفتار خشن نیروهای رادیکال در خیابان‌ها بود. چرا که آنها به کتابفروشی‌ها حمله می‌کردند و کشور دچار انزوا شده یبود و سفرای خارجی ایران را ترک کرده بودند این شرایط جامعه‌ای را به سمتی برد که با وجود اتفاق نظر و اشاره تمام ارکان حکومت و علمای قم به آقای ناطق‌نوری، ملت ایران به منتهی‌الیه لیست به آقای خاتمی رای دادند و این سنت غافلگیری و در مقابل حکومت رای دادن 16 سال است تکرار می‌شود. در انتخابات سال 92 تمام نیروهای رادیکال پشت سر آقای جلیلی جمع شدند و گفتند او رای می‌آورد اما ملت به کسی رای دادند که ته لیست انتخابات بود.
احمدی‌نژاد به اسم حزب‌الله و طرفداری از امام زمان در سازمان ملل هر چیزی دلش خواست گفت
اصغرزاده در ادامه خطاب به آقای روحانی گفت: آقای روحانی باید این را بداند که در مقابل چالش‌های جدی قرار گرفته که مهم‌ترین چالش‌های او تحریم بین‌المللی، انزوای کشور، اجماع جهانی علیه ملت ایران است. وی افزود: همچین وضعیت بد اقتصادی به علت 8 سال دولت آقای احمدی‌نژاد به این مملکت تحمیل شده و آقای روحانی میراث‌دار آن رو‌ش‌های غلط دولت احمدی‌نژاد است. احمدی‌نژاد به اسم طرفدار امام زمان (عج) و حزب‌الله به سازمان ملل رفته و هر چیزی که خواسته گفته و آقایان به عنوان موافق دولت او در این مملکت هر تریبونی به دست آوردند حرف زدند و هر کاری خواستند کردند؛ دانشجو ستاره‌دار کردند، استاد را از دانشگاه اخراج کردند، فضا را امنیتی کردند. چه چیزی گیر ما آمده است. تنها یک اجماع جهانی علیه ملت ایران و بعد هم بردن پرونده ایران به شورای امنیت و حالا باید زور بزنیم این پرونده را به دست آژانس بین‌المللی برود تا ما با آنها مذاکره کنیم.
اصولگرایی دچار بحران شده است
این نماینده مجلس همچنین خطاب به الله‌کرم گفت: شما از فردای انقلاب با طرح حکومت اسلامی و با این ایده که جمهوریت یک مرحله گذار است و رای مردم تزئینی است در این انقلاب در تمامی مراحل دخالت کردید و دولت آقای احمدی‌نژاد به قدرت رسیدید، دولت در اختیارتان بود و تمامی مجاری ثروت و قدرت و منزلت در اختیارتان بود. اصلاح‌طلبان یا آواره شدند یا از دانشگاه بیرون رانده شدند یا در خانه نشستند، روزنامه‌هایشان بسته شد، روزنامه‌نگاران و دانشجویان بازداشت شدند. اصغرزاده تاکید کرد: من خوشحالم که یک نفر از اصلاح‌طلبان که بازداشت شدند از حرف خود پایین نیامدند اما بسیاری از دوستان شما ریزش کردند و دچار بحران شدند. به همین دلیل هم به نظر من اصولگرایی دچار بحران هویت است چرا که نمی‌داند باید پشت سر آقای الله‌کرم باشد یا پشت سر آقای شریعتمداری که در این حالت عقلای اصولگرا مانند آقای لاریجانی و ناطق‌نوری برنده قضیه خواهند شد اما اصولگرایی دچار مشکل اساسی است. وی افزود: اتفاقی که در حال رخ دادن است این است که دولت آقای روحانی باید چالش‌های خود را کشف کند و درست است که در سیاست خارجی چالش دارد و باید ایران را از انزوا دربیاورد اما بخش مهمی از شعارهای او و بخش مهمی از انتظارات مردم این است که بتواند در سیاست داخلی از این وضعیت بن‌بستی که وجود دارد عبور کند.
اصغر زاده با اشاره به گزارش دکتر روحانی درباره فساد گفت: فسادی که اشاره‌اش به نیروها یا سازمان‌های فراشخصی است توسط چه کسانی و از کجا به وجود آمده است. این فساد جنبه سیاسی دارد، وقتی قدرت با سیاست آمیخته می‌شود فساد سیاسی هم ایجاد می‌شود. بنابراین دولت آقای روحانی ناچار است بدنه اجتماعی و مطالبات خود را مورد توجه قرار دهد و نمی‎تواند تمام تخم‌مرغ‌های خود را در ظرف سیاست خراجی بچیند.
آقای روحانی باید در مقابل نیروهای رادیکال موضع بگیرد
وی ادامه داد: آقای روحانی باید نسبت به نیروهای رادیکال و تندرو چه آنهایی که در بخش‌های اجرایی کشور از دولت احمدی‌نژاد باقی ماندند و چه آنهایی که در اتاق‌های پنهان و پستوها در حال کشیدن نقشه برای دولت او هستند موضع بگیرد وگرنه می‌بازد. فرصت طلایی که آقای روحانی دارد این است که با یک اپوزوسیون نجیب داخلی به اسم اصلاح‌طلبان مواجه است که چیزی از او نمی‌خواهند جز اینکه دولت او موفق شود و بتواند منافع ملی کشور را تامین کند. در حالی که آقای خاتمی در زمانی دولت را تحویل گرفت که نیروهایی شروع کردند به ایجاد قتل‌های زنجیره‌ای و هر 9 روز برای او یک بحران ایجاد کردند. اما اکنون دولت آقای روحانی با بخشی از جامعه مواجه است که در انتخابات بدون انتظار به او رای داده‌اند فقط برای اینکه نیروی رادیکال در این کشور حاکم نشود و دولت آقای روحانی باید بداند که این چالش اصلی اوست.
جناح اصولگرای معتدل و منطقی باید تکلیف خود را با رادیکال‌ها و افراطیونی که به اسم اسلام و انقلاب و امام بر سر این مردم زدند و به این جامعه خشونت تحمیل کردند بایستند و آنها را از خودشان جدا کنند. اصغرزاده با بیان این نکته ادامه داد: من مطمئنم اصولگرایی در کشور ما دارای پایگاه است همانطور که اصلاح‌طلبی هست. فرصتی که در اختیار آقای روحانی است بسیار حساس و گذارست و اگر به این فرصت توجه نکند می‌تواند برای او تهدید شود.
وی با اشاره به انتخابات سال آینده مجلس گفت: انتخابات سال 94 تعیین‌کننده بین دو جبهه در داخل است؛ آنهایی که به دنبال ستیز و چالش در مقابل با دنیا هستند و آنهایی که دنبال تعامل با دنیا هستند. نمی‌شود بعد از 35 سال بگوییم ما برای مردم بهشت ساختیم اما چرا نشده است. اگر شما می‌گویید بهشت شده چرا یک نفر از کشور غربی و آمریکا نمی‎‌خواهد به داخل کشور ما مهاجرت کند اما اگر شما دروازه‌ها را باز کنید هزارن جوان و استاد دانشگاه کشور را ترک خواهند کرد.
نمی‌توانید سخنگوی جبهه‌رفته‌ها باشید ولی رفتارتان در خیابان خلاف اصول قانونی و مدنی باشد
اصغرزاده بیان کرد: بخش رادیکال و گروه تندرو را با پرونده جبهه رفته‌ها و کسانی که خون دادند و از این سرزمین دفاع می‌کنند را اصلاً یکی نمی‌کنم. اینکه شما انحصارطلبی کنید و بخواهید آن خون را مصادره کنید یا بخواهید سخنگوی جبهه‌رفته‌ها باشید ولی رفتارتان در خیابان خلاف اصول قانونی و مدنی باشد نمی‌شود. وی صحبت خود را با طرح این دو پرسش ادامه داد که مگر حاکم در این کشور کیست؟ مگر ما در این کشور قانون اساسی نداریم؟ به چه حقی شما به خودتان اجازه می‌دهید به خیابان بروید و به یکی بگویید فلان کار را بکند یا نکند.
این نماینده سابق مجلس اشکالی که در رفتار نیروهای لباس شخصی و رادیکال این است که پای خود را به ارزش‌های انقلاب می‌بندند و هم پای رهبری نوشته می‌شود، هم پای روحانیت و هم پای اصولگراها. اصغرزاده تشریح کرد: در صورتی که من به شما قول می‌دهم آنها گاهی حتی روحشان از این حرکت‌ها خبر ندارد. فکر می‌کنید 18 تیر چرا رخ داد؟ چرا جنبش دانجشویی مجبور به کنار کشیدن شد؟ جنبش دانجشویی می‌توانست به راحتی در مسائل مدنی دخالت کند و همان نقش دیده‌بانی خود را داشته باشد.
منکر این نیستیم که در جریان رادیکال قرار داریم
در ادامه این مناظره الله‌کرم در پاسخ به صحبت‌های اصغرزاده گفت: ایشان ما را در جریان اصولگرایی رادیکال جا دادند. زیاد هم منکر آن نمی‌شویم اما رادیکال متعلق به جامعه اسلامی نیست. وی افزود: نمی‌توان به ایشان اشکال گرفت زیرا نتیجه تحصیل علوم انسانی غربی همین است. کسی که تیر 78 و خرداد 88 به خیابان‌ها آمد حرف از قانون می‌زند. خجالت دارد که آنها به ما می‌گویند ما قانون نداریم. حزب‌الله خیابان ها را نمی‌بندد اما شما با همسویی قدرت‌های خارجی این کار را کردید. خود شما از دیوار سفارت بالا رفتید و حال دم از قانون می زنید؟
وی با اشاره به حصر موسوی، کروبی و رهنورد اظهار کرد: چطور طرفداری موسوی را می‌کنید؟ ایشان یک سال و هشت ماه بعد از انتخابات به حصر رفتند. آن هم از ترس شما که مسجدها را آتش زدید و ترسیدید کسانی مانند شما‌ها آنها را بکشند و پیراهن عثمان درست شود. ما یک بار از پیراهن عثمان شدن ضربه خورده‌ایم بنابراین کافی است.بیا بگو از انقلاب پشیمان شده‌ام. می‌خواهم بروم دنبال پول و ما در این صورت قبول داریم اما این بالانس زدن‌ها برای چیست.
استاد دانشگاه تهران افزود: می‌گویید بدبختی‌های اقتصادی از دولت نهم و دهم است اما آن دولت‌ها میراث‌دار دولت‌های به اصطلاح سازندگی و توسعه سیاسی بوده‌اند.
من از اشغال سفارت عذرخواهی می‌کنم به شرط آن که الله کرم هم از کارهای خود عذرخواهی کند
اصغرزاده در پاسخ به صحبت‌های الله‌کرم گفت: من از اشغال سفارت عذرخواهی می‌کنم به شرط آن که الله کرم هم از کارهای خود عذرخواهی کند.
وی در مورد اشغال سفارت آمریکا بیان کرد: جنبش دانشجویی در آن زمان همین بود. یک زمان رمانتیک بودیم، آرمان‌گرا بودیم. همان زمانی که مجاهدین خلق وجود داشتند و روحانیت از آنها دفاع می‌کرد. به قاجاریه هنوز هم به خاطر دادن خاک‌های کشور به خارجی‌ها لعنت می‌فرستم. سهم ایران در خزر از 20 درصد به 13 درصد رسیده است. مگر خاک خزر با شلمچه چه فرقی دارد که نرفتید جلوی آن را بگیرید؟
اصغرزاده ادامه داد: در روز 24 خرداد و در شب بعد از آن مردم با جشن گرفتن، دست رد به سینه شما زدند. خیابان‌ها را آتش نزدند و ماشین نسوزاندند بلکه عکس خاتمی و موسوی و کروبی و روحانی را در دست گرفتند و نشان دادند که نمی‌خواهند شما باشید. چرا در مورد گروگان‌گیری دختران در شمال آفریقا توسط بوکوحرام بیانیه ندادید؟ چرا به اسم اسلام در دنیا هر غلطی می‌کنند ولی شما نمی‌ایستید و اسلام را نشان نمی‌دهید؟
الله کرم در پاسخ به این صحبت‌ها گفت: حالا که دولت با شماست و شما هم طرفدارش هستید بروید فرمانده شوید، ما پشت سر شمامی‌آییماصلا جلو‌تر از شما می‌آییم، شما فرماندهی کنید.
شما که باشید که بخواهید عذرخواهی کنید!
حالا هم که از اشغال سفارت پشیمان شده‌اید. الله‌کرم در خصوص عذرخواهی اصغرزاده از مردم به علت رادیکال بودن در اوایل انقلاب گفت: شما که باشید که بخواهید عذرخواهی کنید. شما فقط از دیوار یک سفارت رفتید. بالا رفتن که دزد‌ها هم بلدند انجام بدهند٬ حالا هم پشیمان شده‌اید اما آن کار بزرگ٬ ربطی به عمل شما ندارد.
آقای روحانی از فساد آمار داده است او دروغ نمی‌گوید اما شما رئیس‌جمهوری داشتید که جلوی تلویزیون رسماً دروغ می‌گفت
اصغرزاده تصریح کرد: من نگفتم که پشیمان شده‌ام و توبه کردم بلکه دیدگاهم را که نسبت به این موضوع مطرح کردم. زمانی که سفارت را اشغال کردیم٬ امام ناراحت شدند و به آقای یزدی گفتند تا دانشجویان را بیرون بریزند. این یعنی به هم ریختن رابطه ایران و آمریکا یک برنامه مقدس نبود بلکه یک برنامه‌ای بود که به صورت عرفی صورت گرفت. شما این اتفاق را یک امر مقدس می‌دانید در حالی که من از مجلس سوم چنین اتفاقی را قبول نداشتم و مخالف آن بودم. اشغال سفارت در زمان خودش بود. من مثال زدم که اگر ما پشیمان شویم شما هم باید عذرخواهی کنید. دیدگاه من مشخص است. قصد ما از اشغال سفارت اشغال 48 ساعته بود.من با طولانی شدن اشغال سفارت مخالفم و با ریختن آبروی برخی از افراد مخالف بودم. من ناراحتم که چرا منتظری و شریعتمداری در حصر از دنیا رفتند. حق نداریم به اسم شیعه هرکاری را به نفع خودمان بکنیم. وی گفت: روحانی کاندیدای اول ما نبود، ولی ما آنقدر عقب نشینی کردیم تا به آقای روحانی رسیدیم. آقای روحانی از فساد آمار داده است او دروغ نمی‌گوید اما شما رئیس‌جمهوری داشتید که جلوی تلویزیون رسماً دروغ می‌گفت. چه کسی جز او و حرف‌هایش به مهدویت آسیب زد؟
محاکمه موسوی و کروبی محاکمه انقلاب است
وی افزود: باید عینک بدبینی را کنار بگذاریم و اجازه دهیم مردم نقد کنند. اگر فسادی رخ دهد بگوییم این فساد از کیست. باید فرصتی ایجاد کنیم تا در دادگاه‌ها موسوی و کروبی حرف بزنند. شما نمی‌توانید آقایان موسوی و کروبی را محاکمه کنید. شما می‌دانید که محاکمه موسوی و کروبی محاکمه انقلاب است.
4 سال دوم دولت احمدی‌نژاد را قبول نداریم
در پاسخ، الله کرم گفت: در مورد شما می گویید در جبهه بوده‌اید. البته در اینترنت دیده‌ام که شش ماه سابقه داشته‌اید. من فرمانده لشکر تهران بودم. هر کس که از تهران می‌رفت را می‌دیدم ولی شما کجا بودید؟‌ البته نمی‌خواهم که جبهه رفتن‌تان را زیر سوال ببرم.
وی افزود: همه می‌دانند که آقای روحانی گزینه شما نبود. مردم را بازی ندهید. قبول داریم ما اشتباه کردیم که در مورد اتفاق بوکوحرام آفریقا بیانیه صادر نکردیم. وی درباره دولت احمدی‌نژاد؛ شما به ما می‌گویید آن دولت شما بودید. اما ما چهار سال دوم دولت احمدی‌نژاد را قبول نداریم.
اصغرزاده در ادامه با تاکید بر ضرورت دوری سپاه از سیاست گفت: ما نمی‌گوییم که سپاه نباید فعالیت کند اما نباید به او رانت داده شود. حضور سپاه در تمام عرصه‌ها به معنای نحیف شدن بخش خصوصی است.
پاسداران نظامی نیستند بلکه افراد جهادی هستند
الله‎‌کرم به این جمله اینگونه پاسخ داد: پاسداران نظامی نیستند بلکه افراد جهادی هستند و هرکجا که نیاز باشد حضور پیدا می‌کنند و کارها را انجام می‌دهند.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا