خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آجیل غیر بهداشتی بلای جان مردم در شب عید

سعید نصراللهی، عضو اتاق بازرگانی استان البرز و عضو بخش تحلیلی انصاف نیوز در یادداشتی نوشت:

بازار آجیل و خشکبار در هیاهوی شب عید هر سال آنقدر داغ می شود که یادمان می رود در خرید خود دقت بیشتری کنیم و با بی تفاوتی خود جیب افراد سودجو و منفعت طلب را بی جهت پر نکنیم.

عدم نظارت کافی دستگاهای مرتبط بر اماکن سنتی در بازار که بعد از گذشت چندین دهه هنوز به روشهای غیر بهداشتی و غیر اصولی آجیل را تفت داده و خشکبار را آماده می کنند باعث شده افراد سودجو در سایه ی امنی که برایشان ایجاد شده این کار را همه ساله تکرار کنند.

گاهی دیده شده از زردچوبه و رنگ های غیر مجاز به جای زعفران برای رنگ دهی به پسته استفاده می کنند یا برای اینکه تخمه ها را ترش کنند به جای طعم های مجاز لیمو ترش، از جوهر لیموهای غیر استاندارد استفاده می کنند و یا آنقدر از نمک استفاده می کنند تا آجیل وزن بیشتری به خود بگیرد و بیش از اندازه شور شود.

از نمونه های بارز و شناخته شده ی این مکان ها می توان به دالان دراز در بازار آهنگرهای تهران اشاره کرد؛ جایی که پر است از کارگرهایی که از بهداشت شخصی پایینی برخوردار هستند و با موش ها و سوسک ها همزیستی می کنند.

پرسش اینجاست حالا که چنین محصولاتی در چنین شرایطی غیر بهداشتی تولید و به بازار هم به راحتی عرضه می شود راه حل مناسب برای مصرف کننده چیست؟

قاعدتا در این شرایط، تهیه و خرید آجیل و خشکبار که برندهای مختلف در کارخانه ها تولید و بسته بندی می کنند عاقلانه ترین کاریست که می توان انجام داد.

این نوع محصولات پروانه ی ساخت بهداشت و استاندارد دارند و ضمن اینکه کاملا تحت نظارت شبکه ی بهداشت و دانشگاهای علوم پزشکی هستند هر نوع عمل خلاف قانون آنان قابل پیگیری است.

هموطن عزیز! بپذیریم که با خرید آجیل و خشکبار فله ای به بهانه ی قیمت ارزانتر آن نسبت به بسته بندی، ممکن است سلامتی خود و خانواده مان را به خطر بیاندازیم.

[در زیر، عکس هایی خبرگزاری های فارس و مهر را می بینید که چند سال پیش منتشر شده است]

3556

3557

3558

3559

3560

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. من هم در بازار از نزدیک دیدم خیلی جای کثیفیه نمیدونم چرا مامورین بهداشت با اینا برخورد نمی کنند.

  2. وای چرا این قدر هر کی به هرکیه اون عکس اخری که کنار کفش از معلوم نیست از کدام دستشویی بیرون اومده ریخته روی زمین کثیف و پر از میکروب!
    بادام رو با چی بو میدن که زمان مصرف مزه بنزین میده و ادم حالش بهم می خوره؟؟؟!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا