خرید تور تابستان ایران بوم گردی

علیرضا دبیر: دوستان شلوغ کردند و تهمت زدند

«علیرضا دبیر»، رییس فدراسیون کشتی از قطعی شدن مدال طلای کمیل قاسمی در المپیک لندن خبر داد و گفت: به نفرات سوم مشترکا مدال طلا اهدا خواهد شد.

به گزارش ایسنا، علیرضا دبیر درباره حاشیه های ایجاد شده درخصوص پیگیری مدال طلای کمیل قاسمی در المپیک 2012 لندن، با اشاره به پیگیری های فدراسیون کشتی در این رابطه اظهار کرد: خود دوستان هم می دانند، کار اداری پیچیدگی های خاص خودش را دارد، خصوصا کار بین المللی. روزی که اعلام شد صاحبان مدال های طلا و نقره المپیک 2012، دوپینگی هستند، اول خود ما شلوغ کردیم. خودمان این قهرمان را دعوت کردیم، خودمان موضوع را برجسته کردیم و وظیفه مان هم بود چرا که این مدال به ورزش و مردم ایران تعلق دارد ولی متاسفانه دوستان شلوغ کردند که بده بستانی این وسط اتفاق می افتد، اگر من چنین قدرتی داشته باشم که خیلی خوب است.

رییس فدراسیون کشتی ادامه داد: موضوع مدال طلای کمیل قاسمی تمام شده است، اسفند ماه کارش تمام شد. من نمی خواستم تا برگزاری جلسه هیئت اجرایی IOC در این مورد صحبت کنم، می خواستم حرف ها را بعد از آن جلسه بگویم، ولی آنقدر تهمت زدند و غیبت کردند، که مجبور به پاسخگویی شدم. آنها از خدا نمی‌ترسند، همه ما باید در پیشگاه خدا پاسخگو باشیم.

وی تاکید کرد: طلای او قطعی شد. ما پیگیری کردیم. اتفاقا در روسیه و در دیدار با مامیاشویلی هم در این مورد بحث جدی مان شد. گفتیم ما جنگی نداریم، شما هم تلاش‌تان را بکنید، ما هم تلاش می کنیم. می دانستیم پروسه ای طولانی در پیش است. قبلا قانونی در این مورد وجود نداشت که اگر هر دو نفر اول و دوم المپیک دوپینگ شان دربیاید، تکلیف مدال طلا چه می شود. آن روز که داد می زدیم کاش این کرسی هیئت رئیسه اتحادیه جهانی را اینقدر راحت از دست نمی‌دادیم، برای همین بود اما خدا به ما لطف کرد و IOC نامه مستقیم به اتحادیه جهانی زد چون هم ما و هم روس ها به دنبال این طلای المپیک بودیم.

دبیر اضافه کرد: هیئت رئیسه کمیته بین المللی المپیک هم اعلام کرد چنانچه نفرات اول و دوم یک وزن المپیک دوپینگ شان دربیاید، نفرات سوم مشترک صاحب مدال طلای المپیک می شوند و نفرات پنجم هم صاحب برنز مشترک. این موضوع در اسفند ماه تمام شده و منتظر تشکیل جلسه هیئت اجرایی کمیته بین المللی المپیک در این خصوص هستیم که تا امروز به خاطر کرونا تشکیل نشده است. این کارها یک مقدار زمان بر است، آنهایی که تهمت و غیبت داشتند، باید در درگاه خدا پاسخگو باشند. ما نماینده ای در اتحادیه جهانی نداشتیم اما این قانون که هر دو برنزی مسابقات، طلا بگیرند مصوب شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا