خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش اصلاح‌طلبان گچساران به رد اعتبارنامه تاجگردون

کانال راهبرد نوشت: شورای هماهنگی جبهه اصلاحات شهرستان گچساران درباره رد اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون بیانیه‌ای بدین‌شرح صادر کرد:

مجلس یازدهم در اقدامی شبهه‌برانگیز با دور زدن قانون و بدون توجه به مواد و مفاد قانونی در بررسی اعتبارنامه نماینده گچساران و باشت، قانون و نیز جایگاه مجلس را که خود باید حافظ قانون باشد، به بدترین وجه ممکن تنزل داد و مردم و رای‌دهندگان را ملکوک و ناامید از صندوق رای ساخت.

مجلسی که به غلط خود را طراز انقلاب می‌نامد و به لطف ردصلاحیت‌های گسترده و با رای حداقلی دایر شده است، نمی‌تواند صدای مردم و ملجاء اطمینان‌بخشی برای ملت باشد و اساس آنکه باید مبتنی بر عدالت و رفع تبعیض و پیگیری مشکلات و مصائب مردم باشد، از همان ابتدا با اشکال ماهوی روبه‌روست. در واقع، خانه ملت نیست؛ زیرا بسیاری را ردصلاحیت کردند تا افراد خاص و منظورشده‌ای بتوانند راه یابند و چنانکه پیداست اکثریت مردم سهمی در آن ندارند و به‌شدت مورد سوال و شبهه است.

خانه ملت به ترفند و با تیغ نظارت استصوابی در اختیار کسانی قرار گرفته است که برخی راه‌یافتگان و بخصوص رییس آن در معرض اتهاماتی هستند که بی‌تردید از شأن مجلس طراز انقلاب می‌کاهد و نمی‌تواند داعیه حمایت از محرومان را سر دهد.

چنانچه نماینده گچساران و باشت را به فساد و یا حواله دادن به نامه وزارت اطلاعات در یک پروسه عجیب و غریب و درحالیکه از فیلتر نظارت استصوابی و تائیدیه وزارت اطلاعات و سایر ارگان‌ها گذشته بود، با بدعتی عجیب‌تر ضمن تایید اعتبارنامه در کمیسیون تحقیق در صحن مجلس به رای گذاشته و با لابی، اعتبارنامه وی را رد می‌کنند.

می‌بایست شورای‌نگهبان و وزارت اطلاعات و دستگاه قضایی و سایر ارگان‌ها پاسخگو باشند که چرا همان ابتدای امر و قبل از انتخابات و رای مردم با پرونده‌هایی که ذکر می‌شود در عدم صلاحیت وی اقدام نکردند؟

کمااینکه آنچه تاکنون طرح شده است و بیشتر از آن هم همان زمان مطرح بود، ولی وی تائید شد و جمع‌بندی کمیسیون تحقیق هم بر تائید ایشان صحه گذاشت؛ اما درعین ناباوری در عمل غیرقانونی مجلس و انفعال رییس و هیات‌رییسه و با زور و ضرب دیگران به صحن رفته و حتی با ادعای شفافیت، جلسه غیرعلنی برگزار کرده و مبادرت به حذف نماینده یک شهر می‌کنند و مردم را در بهت و حیرت فرو برده‌اند.

اگر بنا بر یقه‌گیری و جامه‌درانی است، دیگرانی هم در مجلس هستند و رییس مجلس هم مورد اتهام است و اسلام و عدالت و انسانیت و دموکراسی و… اقتضا می‌کند که اعتبارنامه آنان هم مورد سوال قرار گیرد.

آیا با خود فکر نکرده‌اند و یا بزرگترهایشان به آنان گوشزد ننموده‌اند که با امید مردم و رای مردم و آینده‌ای که باید برای بهتر شدن اوضاع در این شرایط نابسامان اقتصادی و معیشتی و جولان بیماری به آن دل بست، چه کرده‌اند و با این همه ندانم‌کاری و هدر دادن رای و وقت و امید مردم و خطای محرز بی‌قانونی مجلس چگونه باید به احیای امید در دل مردم پرداخت؟

صندوق رای که باید نشانه دموکراسی باشد، مورد هجمه قرار گرفته و تیر و ترکش و خنجر و شمشیر شده برای دریدن و زخمی کردن مردمی که تعلقات سیاسی و یا دلبستگی‌های آنان با راه‌یافتگان فعلی مجلس نمی‌خواند، طایفه کم مایه به خیال خود طراز انقلابند…

شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گچساران اعلام می‌دارد به اعتلای انقلاب و ایران می‌اندیشیم و در پهنه‌ معرفتی و فرهنگی‌ و سیاسی کلان‌تر از این مرزهای خیالی نوبنیاد و حقیر و خلاف قانون، بالندگی ایران عزیز و شهرمان را در میانه‌ تمام این تیرگی‌ها خواستاریم تا با احترام نهادن به رای و نظر مردم، آفتاب مهر و برادری و برابری و عدالت را فروزنده.تر به تماشا نشسته و مطمئن از مشارکت خود در سرنوشت کشور باشند.

زمان و تاریخ داورانی سختگیرند که هیچ مدارا نمی‌کنند با این خیره‌سری‌ها و ذبح صندوق رای را در مسیر فشار بیگانگان بر انقلاب و نفوذ در خانه ملت ارزیابی می‌کنیم.

با فساد از هر نوعی و هرکسی باشد باید با جدیت و سختگیرانه برخورد کرد؛ با همه آنهایی که متهم هستند، بدون تبعیض و یا امتیاز ویژه‌ای در مجلس چه نماینده و چه رییس و هیات‌رییسه باشند، با جدیت برخورد شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا