خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«فریدون آو» دو نمایشگاه در دوبی برگزار می‌کند

روزنامه پیام ما نوشت: «فریدون آو» دو نمایشگاه در دوبی برگزار می‌کند. به گزارش روابط عمومی این رویداد هنری، «فریدون آو»؛ هنرمند تصویری، مدیر هنری و مجموعه‌دار نخستین نمایشگاه را در مرکز هنرهای جمیل از نهادهای هنری معتبر خاورمیانه در شعبهٔ دوبی میزبانی می‌کند. این نمایش به سلیقه و دید هنری «فریدون آو» در زمینهٔ مجموعه‌داری هنری اختصاص دارد که «نگار عظیمی» و «سهراب محبی» آن را انتخاب و کیوریتوری کرده‌اند. این نمایشگاه از هفتم مهر (۲۹ سپتامبر) ویژهٔ مدعوین افتتاح می‌شود و از روز دوم نمایشگاه، عموم علاقه‌مندان هنرهای تجسمی می‌توانند از این رویداد بازدید کنند.
«لعل» نام کلکسیون شخصی فریدون آو است که شماری از آثار هنری چهار نسل تجسمی ایران در آن نگهداری می‌شود.
«عظیمی» و «محبی» گزیده‌ای از مجموعهٔ لعل را برای ارائه در پنجاه‌وهشتمین دورهٔ اینترنشنال کارنگی پتسبورگ انتخاب کردند که ابتدا در آنجا به نمایش درآمد و اکنون همین گزیده که شامل آثار ۳۶ هنرمند ایرانی و یک یونانی است، در دوبی ارائه می‌شود. همچنین این نمایش به‌مدت هفت ماه، تا ۲۳ مارس ۲۰۲۴ (چهارم فروردین) سال آینده، ادامه دارد.
نمایشگاه دوم بخش دیگری از آثار هنری فریدون آو از نقاشی تا کلاژ و مجسمه است که در چهار دههٔ اخیر خلق شده‌اند. کیوریتوری این نمایشگاه را خود فریدون آو به عهده دارد و گالری «دستان» برگزارکنندهٔ این نمایشگاه در گالری IVDE در السرکال اونیو دوبی است که ۳۰ سپتامبر، هشتم مهر، افتتاح می‌شود و تا پایان اکتبر دایر است.فریدون آو هنرمند چندوجهی، آفرینش‌های هنری ارزشمندی دارد، اما در مقام یک مدیر هنری راه‌هایی نو و تازه برای هنر ایران و حتی هنر در خاورمیانه گشوده است و به‌دلیل فعالیت‌های گسترده و نقش تأثیرگذارش در شناسایی هنرمندان معاصر، جایگاهی معتبر در هنر خاورمیانه و فضای بین‌المللی دارد.
در سال ۲۰۲۰ نمایشگاه بزرگداشتی در ستایش یک عمر فعالیت او در موزهٔ بریتانیا برگزار شد.
فریدون آو در سال های اخیر بخشی از تمرکزش را معطوف به همکاری مستمر با توتال آرتز گالری مجموعهٔ کوتیارد کرده و با همراهی «داریوش زندی» و «شقایق عربی» رویدادها و اتفاق هنری جذابی را در منطقه شکل داده است.آثار آو در موزه‌های معتبر دنیا چون موزه‌ٔ بریتانیا (لندن)، موزه‌ٔ متروپولیتن (نیویورک)، موزه‌ٔ هنر لس‌آنجلس، مرکز ژرژ پمپیدو (پاریس)، بنیاد سای تومبلی و موزه‌ٔ هنرهای معاصر تهران نگهداری می‌شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا