خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خطیب جمعه سمنان: کنسرتهای تک جنسیتی شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان ضمن دعا برای تعجیل در فرج حضرت صاحب‌الامر(عج) و تبریک 9 ربیع‌الاول و آغاز امامت آن حضرت از مردم خواست که هر روز دعای عهد بخوانند.

به گزارش ایسنا، آیت الله سیدمحمد شاهچراغی در خطبه های نمازجمعه این هفته سمنان اظهار کرد: مردم باید دعای فرج آن حضرت را هر روز بخوانند تا ان شاالله هرچه زودتر شاهد ظهور منجی عالم بشریت باشیم.

وی با اذعان به اینکه شیعه امام عصر(عج)باید مدام این حضرت را یاد کند، افزود: باید تلاش کنیم که منتظران واقعی امام زمان(عج) باشیم.

عضو خبرگان رهبری، هدف غایی انقلاب اسلامی مردم ایران به رهبری امام راحل را مقدمه سازی برای ظهور ولی عصر(عج)برشمرد و تصریح کرد: باید همه در حفظ این نظام مقدس بکوشیم تا آن را به صاحب اصلی آن تحویل دهیم.

وی، تحقق انقلاب اسلامی در سال 57 را لطف و برکت امام عصر(عج) برشمرد و اضافه کرد: لبیک مردم به ندای بنیانگذار انقلاب اسلامی به واسطه این بود که امام راحل را نایب امام عصر(عج) می دانستند.

شاهچراغی، انقلاب اسلامی را متعلق به امام عصر(عج) دانست و گفت: از همین رو است که همه ما وظیفه داریم از این نظام حفاظت کنیم. بیداری اسلامی ایجاد شده در دنیا به برکت انقلاب اسلامی و لطف امام زمان(عج) و رهبری های امام راحل و مقام معظم رهبری است. به برکت انقلاب اسلامی امروز پرچم اهل بیت(س) و امام زمان(عج) در همه جای جهان در اهتزاز درآمده است. حمایت از این انقلاب و اطاعت از نائب حضرت مهدی(عج) از مهمترین وظایف ما است و در انجام آن باید از هم سبقت بگیریم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان در بخش دیگری از خطبه های امروز به بدعهدی امریکا پرداخت و گفت: امریکا هیچگاه قابل اعتماد نبوده است.

آیت الله شاهچراغی با محکوم کردن نقض آشکار برجام از سوی امریکا گفت: مسئولان باید به این بدعهدی به سخنرانی و محکوم کردن در حد حرف بسنده نکرده و به این بدعهدی واکنش عملی نشان دهند.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه نمایندگان در مجلس نهم در تصویب برجام عجله کردند، افزود: نقض امروز برجام نتیجه همان عجله و شتاب در تصویب برجام در مجلس بود. با نقض برجام دنیا برای نظام اسلامی ما تمام نمی‌شود. مردم منتظر واکنش قاطع مسئولان در مقابل این نقض آشکار هستند. واکنش جمهوری اسلامی به این بدعهدی و دشمنی آشکار امریکا باید به گونه ای باشد که آنها را از این بدعهدی پشیمان کند.

شاهچراغی، بازگشایی سفارت انگلستان را تصمیمی نادرست ارزیابی کرد و با انتقاد از اظهارنظرهای دخالت جویانه استعمار پیر افزود: این گستاخی مسئولان انگلیسی نتیجه همان بازگشایی سفارت آنها در تهران است.

وی، حمایت استعمار پیر از برخی مواضع کشورهای خودباخته حاشیه خلیج فارس را محکوم کرد و گفت: هم انگلیسی های استعمارگر و هم نوکران آنها در منطقه و شیخ نشین های حاشیه خلیج فارس باید حد خود را بدانند و از مداخله در مسائل داخلی ما بپرهیزند در غیر این صورت واکنش ایران اسلامی به آنها پشیمان کننده خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان، جزایر سه گانه را بخشی جدایی ناپذیر از ایران اسلامی دانست و گفت: حمایت روباه پیر از اظهارات مداخله جویانه شورای همکاری‌های خلیج‌فارس درباره ایران و جزایر سه‌گانه ایرانی گستاخاته و نتیجه اجازه بازگشایی سفارت آنها در ایران است.

آیت‌الله شاهچراغی با اشاره به اظهارات برخی گروه ها درباره کنسرت های موسیقی گفت: مردم مشکلات اساسی تری از کنسرت دارند. کنسرت‌های مختلط مفسده و گناه به همراه دارد. مردم با برگزاری کنسرت‌های مختلط مخالفت دارند.

خطیب جمعه سمنان خواستار برگزاری کنسرت‌های تک جنسیتی شد و افزود: اگر قرار است هم کنسرتی برگزار شود باید به احساسات مذهبی مردم احترام گذاشته و به‌صورت تک جنسیتی برگزار شوند.

وی با بیان اینکه در کنسرت مختلط زمینه معصیت وجود دارد، اظهار کرد: مشکل امروز مردم نبود اشتغال و مشکلات معیشتی است و بهتر است به جای کنسرت به فکر این مشکلات اساسی مردم باشند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان در بخش دیگری با اشاره به پیام رهبری به اجلاسیه سراسری نماز گفت: متاسفانه در این سال ها حق فریضه نماز آنگونه که شایسته بوده ادا نشده است.

وی، نماز را ستون دین دانست و گفت: مسئولان دغدغه های رهبری انقلاب در خصوص مسائل مذهبی و خصوصا نماز را مدنظر قرار دهند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا