خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«امام جمعه‌ها در این نظام چه کاره هستند؟»

امام جمعه شیراز گفت: در نظام جمهوری اسلامی یک سوال داریم که پاسخ به آن سخت است و آن سئوال این است که امام جمعه‌ها در این نظام چه کاره هستند در نظام سازی جدید نقش، مسئولیت و وظایف امام جمعه‌ها مشخص و نهادینه شود، به عنوان یک پرسش در دفتر رهبری این موضوع را مطرح کرده‌ام و ایشان نیز تاکید کرده‌اند بر روی این موضوع کار شود. نیاز به پاسخ‌‎های عالمانه برای تبیین نقش امام جمعه‌ها و مسئولیت آنها داریم، در موضوع هدایت راهبردی، جایگاه عالم را مسئله اصلی می‌دانیم.

به گزارش ایسنا آیت‌الله لطف‌الله دژکام یکشنبه ٢٢ تیر در شورای فرهنگ عمومی فارس با اشاره به موضوع تدوین برش استانی تقشه مهندسی فرهنگی کشور، استفاده از ظرفیت نخبگان را مورد تاکید قرار داد و از مسئولان خواست تا در ارائه برنامه‌های از پیش تنظیم شده این موضوع اهتمام کنند.

امام جمعه شیراز به موضوع حجاب و عفاف هم اشاره و با تاکید بر اینکه شورای فرهنگ عمومی فارس وظیفه راهبردی خود را در این باره انجام داده است، اضافه کرد: با انباشتگی مصوبات در این باره مواجه هستیم.

آیت‌الله دژکام با تاکید بر اینکه برنامه‌های عملی و اجرایی، صرفا تبلیغ نیست و ضمن اینکه تبلیغ نیاز است اما برای حجاب و عفاف نیازمند اجرای برنامه هستیم، عنوان کرد: راهبردها در این زمینه مشخص است اما برنامه‌ها باید در طول استمرار یابند نه اینکه به هفته حجاب و عفاف ختم شود.

او خاطرنشان کرد: در موضوع حجاب و عفاف وضع خیلی جالبی نداریم و نیاز به اقدام و اجرای برنامه داریم نه گله از همدیگر!

نماینده ولی فقیه در فارس در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تبریک هفته بزرگداشت نماز جمعه، گفت: در نظام جمهوری اسلامی یک سوال داریم که پاسخ به آن سخت است و آن سئوال این است که امام جمعه‌ها در این نظام چکاره هستند؟

آیت‌الله دژکام با تاکید بر اینکه باید در نظام سازی جدید نقش، مسئولیت و وظایف امام جمعه‌ها مشخص و نهادینه شود، گفت: به عنوان یک پرسش در دفتر رهبری این موضوع را مطرح کرده‌ام و ایشان نیز تاکید کرده‌اند بر روی این موضوع کار شود.

او با بیان اینکه نیاز به پاسخ‌‎های عالمانه برای تبیین نقش امام جمعه‌ها و مسئولیت آنها داریم، عنوان کرد: در موضوع هدایت راهبردی، جایگاه عالم را مسئله اصلی می‌دانیم.

امام جمعه شیراز همچنین با تصریح بر اینکه تقدیر از امام جمعه بیشتر از این نیست که ببینید هر جمعه مدیران حضور دارند و نماز جمعه نقش خود را بین مردم و مسئولان حفظ کرده است، گفت: ۴۰ سال است که امام جمعه شیراز نه دفتر دارد و نه مسجدی برای اقامه نماز روزانه در آن. مکان فعلی هم مربوط به نهادهای دیگر است و اگرچه بحث شرعی ندارد اما اینجا مربوط به نماز جمعه نیست.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به اینکه در ادوار مختلف تاریخ، مساجدی متناسب با شرایط آن زمان شیراز، احداث شده و اکنون هم پابرجاست، خواستار ایجاد یک مسجد متناسب با وضع فعلی شیراز در آینده و پس از اجرای اولویت‌ها شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا