خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تابوی نامه‌ی سرگشاده‌ی اصولگرایان

«اکبر اعلمی»، نماینده‌ی سابق مجلس که در فراکسیون اصلاح طلبان بوده در یادداشتی در باره‌ی نامه‌ی 300 یار احمدی نژاد به رهبری [لینک] نوشت:

بالاخره تابوی نوشتن نامه‌ی سرگشاده به رهبری توسط بسیجی‌ها و اصولگرایان هم شکسته شد!

پیش از این هرگاه یکی از اصلاح طلبان به هر دلیلی نامه‌ی سرگشاده‌ای خطاب به رهبری می‌نوشتند، بلافاصله از سوی افراد و گروه‌های بسیجی و اصولگرا به هنجارشکنی و ساختارشکنی متهم می‌شدند، تو گویی که مرتکب بزرگترین ذنب لایغفر شده است! و به کفرگویی افتاده‌اند!

نمونه‌اش نامه‌ی سرگشاده‌ی راقم که ۹ سال قبل در اردیبهشت ۸۸ منتشر شد.

اما سرانجام [چند روز پیش] این تابو توسط خودی‌ها و فعالان سیاسی اصولگرا هم شکست و ۳۰۰ تن از مسوولان سابق تشکل‌های بسیج دانشجویی و فعالان دانشگاهی و حوزوی وابسته به طیف اصولگرایان که پیش از این نوشتن هرگونه نامه‌ی انتقادی سرگشاده خطاب به رهبری را برنمی‌تابیدند و چه بسا نویسنده را حتی به خروج از دین و یا عناوینی چون ضدانقلاب و عامل استکبار بودن متهم می‌کردند، نامه‌ی سرگشاده‌ای را خطاب به مقام رهبری منتشر و طی آن بشدت از وضع موجود و ضرورتِ آغازِ اصلاحات اساسی همه جانبه در کشور ابراز نگرانی کرده‌اند.

به هرروی مبارک است و امیدوارم که نگارش دیرهنگام چنین نامه‌های انتقادی و مشفقانه خطاب به رهبری منشاء خیر گشته و گشایشی در وضع نابسامان موجود ایجاد و اسباب برطرف شدن معضلات و ناهنجاری‌هایی شود که در این نامه و سایر نامه‌های انتقادی و خیرخواهانه پیشین به آنها اشاره شده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. امید که بت بشکند که هر چه فلاکت و مصیبت هست از بت پرستی جیره خواران و ریاکاران و نان به نرخ روز خوران دین فروش است که با مجیز گویی رهبر از پله های چپاول مردم به آسودگی و طیب خاطر بالا می روند.
    زمانی همه تابع قانون اساسی بودند، اما اینک[…]!!!!!
    […]
    ای لعنت خدا بر دین فروشان دغل باز چاپلوس

    13
    1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا