خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سخنان رهبری در کمیسیون فرهنگی «بازخوانی» شد

حجت‌الاسلام نصیرایی، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه “جلسه امروز کمیسیون فرهنگی به جمع بندی و بازخوانی فرمایشات امروز صبح حضرت آقا اختصاص داشت”، گفت: سه اولویت در میان اولویت‌های فرمایشات مقام معظم رهبری یعنی مسئله جمعیت؛ مسئله ازدواج آسان و موضوع فضای مجازی صراحتا ماموریت مستقیم کمیسیون فرهنگی است.

مجید نصیرایی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص جلسه امروز کمیسیون فرهنگی مجلس، اظهار کرد: جلسه امروز کمیسیون به جمع بندی و بازخوانی فرمایشات امروز صبح حضرت آقا اختصاص داشت؛ ماموریت‌ها و اولویت‌هایی را که در این سخنان برای مجلس شورای اسلامی تببین شد با نگاه کمیسیون فرهنگی مورد توجه قرار دادیم.

وی افزود: در این بیانات ۹ اولویت مورد تاکید قرار گرفت که انتظار است این اولویت‌ها در ماموریت مجلس یازدهم دنبال شود. یکی از این اولویت برای مجلس به صورت کلی در نظر گرفته شد اما در این میان سه اولویت یعنی مسئله جمعیت؛ مسئله ازدواج آسان و موضوع فضای مجازی صراحتا ماموریت مستقیم  کمیسیون فرهنگی است. دوستان در جلسه امروز کمیسیون نسبت به این مباحث یک تحلیل و جمع بندی داشتند. البته جای خوشحالی دارد که ما در چندین جلسه گذشته کمیسیون بخش اعظم اولویت‌هایی که برای خودمان تعریف کرده بودیم تقریبا مربوط به همین موضوعات بود.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: در جلسه امروز همچنین مقرر شد کمیته‌های تخصصی که قرار است ذیل کمیسیون فرهنگی  فعالیت کنند همه یک هم افزایی داشته باشند تا از مجموعه و برآیند فعالیت‌های کمیسیون فرهنگی از سه محور مذکور به عنوان اولویت شاهد خروجی مطلوبی در کوتاه مدت؛ میان مدت و بلند مدت  باشیم.

نصیرایی عنوان کرد: در جلسه امروز چهار کمیته تخصصی تعریف کردیم. این ۴ کمیته نهایی و اعضای آن مشخص شدند. کمیته برنامه و بودجه و اصلاح ساختار، کمیته زنان، خانواده، جوانان و تربیت بدنی، کمیته تبلیغات اسلامی، ارشاد، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و در آخر کمیته  فرهنگ، هنر، رسانه و فضای مجازی ۴ کمیته‌ای هستند که قرار است ذیل کمیسیون فرهنگی مجلس فعالیت کنند و قرار است این کمیته ها با هدف سه اولویت ویژه مذکور فعالیت‌های خود را دنبال می کنند.

وی در پایان اضافه کرد: برای جلسه روز سه شنبه کمیسیون فرهنگی از مجموعه‌های مختلف دعوت شده تا گزارشی از آخرین وضعیت ما در حوزه فضای مجازی هم از جهت کمی و هم از جهت کیفی و مباحث مرتبط با فضای مجازی ارائه کنند؛ تا ابعاد این موضوع و کزارش های ارائه شده به صورت ویژه مورد بحث و بررسی اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس قرار گیرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا