خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سونامی ورشکستگی پیمانکارانی که یا «فراری» می‎شوند یا «خودسوزی» می‎کنند!

منتخب شورای شهر تهران درباره‌ی خودسوزی‎های اخیر پیمانکاران شهرداری‎های قم و تهران، گفت:  اخبار این حوادث در حالی منتشر می‌شود که گزارشی مبنی بر بدهی شهرداری به پیمانکاران که منجر به فراری شدن آنها شده است، ارایه نمی‌شود و نمونه‌ی بارز آن، خودسوزی پیمانکار مقابل شهرداری منطقه ۱۶ تهران است و بنظر می‌رسد پیمانکاران خرده ریز قربانی شده‌اند.

ورشکستگی و فراری شدن پیمانکاران بدلیل بدقولی‎های شهرداری

مجید فراهانی در گفت‎وگو با خبرنگار انصاف نیوز با ابراز تأسف از حادثه خودسوزی اخیر، گفت: پیمانکاران چک‎هایی به دست عوامل کار داده‎اند، اما بدلیل بدقولی‎های شهرداری نتوانسته‌اند آنها را پرداخت کنند و این امر موجب ورشکستگی  و فراری شدن پیمانکاران شده است.

شورا هنوز مستقر نشده با صف‌کشی پیمانکاران طلبکار روبه‌روست!

وی افزود: در حال حاضر سطح بلندی از پیمانکاران طلبکار مقابل امورمالی شهرداری صف کشیده‎اند و اعضای شورای شهر پنجم هنوز مستقر نشده با درخواست‌های پیمانکاران روبه‎رو شده‎اند و این درحالیست که حدود 9 هزارمیلیارد تومان شهرداری به پیمانکاران بدهکار است.

شهرداری تهران 25هزارمیلیارد تومان بدهی سررسید شده دارد

فراهانی، مهمترین بحران جدی امروز را مسأله‎ی بدهی‎های شهرداری عنوان کرد و گفت: براساس آمارهای رسمی، شهرداری تهران 25هزارمیلیارد تومان بدهی سر رسید شده، دارد که نیمی از آن به بانک شهر است و 40 هزارمیلیارد تومان هم پروژه‎های ناتمام دارد و از این ۴۰هزارمیلیارد تومان، ۱۳هزارمیلیارد تومان صورت وضعیت شده، اما هنوز تأیید نشده است.

بودجه‌ی شهرداری 18هزارمیلیارد اما بدهی فعلی 65هزارمیلیارد تومان

وی، میزان بدهی فعلی و آتی شهرداری تهران را  65هزارمیلیارد تومان اعلام کرد و افزود: این درحالیست که بودجه‎ی شهرداری تهران،  18هزارمیلیارد تومان بوده و از این میزان، 10هزارمیلیارد تومان مربوط به هزینه‎های واجب شهرداری مانند فضای سبز و جمع‌آوری پسماند و … است.

بیشتر درآمدهای سال 96 غیرقابل وصول است

منتخب شورای شهر تهران، بخش عمده‎ای از درآمدهای شهرداری در سال ۹۶ را غیرقابل وصول برشمرد و اظهار کرد: این به این دلیل است که ۷۰ درصد درآمدهای شهرداری صرف ساخت و ساز همچون فروش تراکم و صدور پروانه‎های ساختمانی و پیش فروش شدن شهر یعنی صدور تراکم‎های هولوگرام‌دار و سیار می‌شود.

باغ پرندگان تکمیل نشده افتتاح می‌شود

وی با ضعیف خواندن مدیریت شهرداری، گفت: در واقع پروژه‎های شهر تهران به حساب آیندگان اجرا می‎شوند؛ برای نمونه پروژه‎ی باغ پرندگان افتتاح می‎شود، بدون این که تکمیل شده باشد و حال آنکه ۸۰ میلیارد تومان برای تکمیل نیاز دارد.

فراهانی گفت: شهرداری تهران نمی‏تواند از محل درآمدهای حذفی پیش‎بینی شده‎ی خود درآمدی کسب کند، در چنین شرایطی بحث عقب افتادن حقوق پرسنل نیز مطرح است.

شهردار منتخب با چالش‎های جدی روبه‎روست

این منتخب شورای پنجم، چالش‎های پیش‎روی شهردار منتخب را جدی توصیف کرد و گفت: اگر در کوتاه مدت برای این مشکلات تدبیری اندیشیده نشود، شاهد این خواهیم بود که حتی امورات عادی شهرداری نگذرد و با مسائل زیادی روبه‎رو خواهیم بود.

انتهای پیام

تنها واکنش به خودسوزی پیمانکاران: «به این شیوه نباید متوسل شد!»

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. کاش این مقاله را به کل پیمانکاران ایرانی تعمیم می دادید و نه فقط پیمانکاران شهرداری. واقعیت این است که تمام پیمانکاران ایرانی با مشکلات مشابهی دست به گریبانند که همان طور که گفتم باید منتظر سونامی ورشکستگی و در پی آن سونامی بیکاری باشیم.

  2. چطور یک نفر می تواند هم خلبان خوبی باشد هم پلیس خوبی هم شهردار خوبی ما بایک ابرمرد طرف هستیم یا مشاغل اینقدر بدبخت شده اند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا