خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نظر آیت الله شبیری برای حفظ شان ماه رمضان

آیت الله شبیری زنجانی در پاسخ به این نظریه که روزه گرفتن در فصل گرما باعث آسیب های اقتصادی می شود، گفت: اگر دین در متن زندگی باشد به گون ای برنامه ریزی میکنیم که نه به اقتصاد آسیبی برسد و نه روزه متروک شود.
به گزارش انصاف نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله شبیری زنجانی، این مرجع تقلید ادامه داد: اوایل انقلاب علما بلاد مختلف، از یکی از مراجع بزرگ وقت  پرسیده بودند که در برخی از نقاط آفریقا مردم اگر بخواهند کار کنند دیگر نمی توانند روزه بگیرند.  یا باید اقتصاد کشور تعطیل شود و به مشکل اقتصادی مواجه شوند و یا اینکه روزه نگیرند. آن مرجع اینگونه جواب داد که منشاء این سوالها این است که ما دین را در حاشیه زندگی می بینیم نه در متن زندگی. می گوییم زندگی به روال عادی خود بگذرد و اگر اضافه ای آمد آن را صرف دین کنیم ولی اگر دین را در متن زندگی قرار دهیم این مشکلات حل می شود.
آیت الله شبیری در توضیح پاسخ های آن مرجع شیعی گفت: بعد ایشان چند پیشنهاد می دهند و می گویند چه اشکال دارد که در ماه مبارک رمضان روزها تعطیل باشند و شبها کار کنند؟! ما می خواهیم به روال عادی زندگی کنیم اما چه مانعی دارد که ما به خاطر ماه رمضان دو ساعت یا یک ساعت در طول سال اضافه کار کنند و ماه رمضان تعطیل شود؟! الان برخی از کشورهایی که زمستان سختی دارند در طول سال آن کارها را جبران می کنند.
شبیری زنجانی خاطر نشان کرد: اگر به آن پیشنهادات عمل شود کشور بدون روزه و یا بدون اقتصاد نمی شود. بله گاهی شرایط شخصی اشخاص طوری است که نمی تواند روزه بگیرد که در اینجا شرع حکم را برداشته است.
این مرجع تقلید با اشاره به شرایط دشوار کارگران در ماه رمضان گفت: دولت ها هم می توانند به قشر کارگر از بیت المال سوبسید بپردازند. دولت ها اموالی را در اختیار دارند که باید بر اساس مصالح هزینه کنند و حفظ شان ماه رمضان یکی از همین مصالح است. شایسته است که صاحبان مشاغل هم به گونه ای عمل کنند که به روزه کارگان آسیبی نرسد که در این صورت همه نزد خداوند متعال ماجورند.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا