خرید تور تابستان ایران بوم گردی

یادداشتی از هفت تپه با هفت تپه

پ، از مخاطبان انصاف نیوز از هفت تپه در پیامی ارسالی درباره‌ی ماجراهای شرکت نیشکر هفت تپه نوشت:

بنده به عنوان عضوی از خانواده بزرگ هفت تپه از کارگران معترض به شیوه عملکرد مدیریت فعلی خواهش می‌کنم فراموش نکنند که هفت تپه در شرایطی بسیار خاص به جهت ورود به زمان کشت نیشکر است.

یادمان باشد خروجی محصول شکر مساویست با دستمزد کارگر.

چگونه امکان دارد در این مقطع حساس پرسنل در حال اعتراض به شیوه مدیریت باشند و به کشت و کار نپردازند و محصولی تولید نشود و در آینده منتظر دستمزد باشد؟

همکاران و برادران عزیز!

شما به دفعات بسیار به نابود شدن شرکت توسط عوامل کارفرما اشاره کردید… چرا در مقطع حساس کنونی به کشت و کار نمی‌پردازید؟

اگر در آینده‌ای نزدیک از شما سؤال شود چرا کشت را متوقف کردید، چه جوابی خواهید داد؟

آیا کارگرانی که به‌واسطه‌ی عدم پرداخت حقوق به موقع از کارفرما دلشکسته و معترض هستند، در آینده‌ای نزدیک به سراغ شما نمی‌آیند و از شما نمی‌پرسند که: «آقایانی که نماینده‌ی کارگر بودید چرا به پرسنل تذکر ندادید که با جدیت به کشت و کار بپردازند تا محصولی تولید شود و دیگر بهانه‌ای مبنی بر نبود محصول و در نتیجه عدم پرداخت حقوق نباشد؟»

آقایان معترض راه حل مشکل سر دادن شعار مرگ بر این و مرگ بر آن نیست.

تا دیروز کارفرما را متهم کردید به نابودی هفت تپه؛ امروز چه کسی با عدم حضور در شرکت و وقفه در کار کشت، به نابودی هفت تپه می‌پردازد؟!

نتیجه‌ی تلخ ۷۳ روز اعتصاب سال گذشته در زمان طلایی بهره برداری شکر، به دست فراموشی سپرده نخواهد شد.

از واگذاری شرکت به بخش دولتی صحبت می‌کنید؛ بسیاری از شما برادران و همکاران عزیز علی الخصوص کارگران جوان که دهه‌ی سوم زندگی را تجربه می‌کنید دوران اداره‌ی شرکت توسط دولت را لمس نکرده‌اید.

در دوران اداره‌ی شرکت توسط دولت، پرسنل با داشتن بیش از ۲۰ سال سابقه‌ی کار به سختی به عنوان “سرپرست” دست پیدا می‌کردند، اما با ورود هفت تپه به بخش خصوصی، به عنوان مثال بسیاری از پرسنل بخش برداشت مکانیزه (رانندگان هاروستر) که کارگر معمولی بودند پس از حدود هفت سال موفق به کسب عناوین سرپرستی، معاونت اداره و بعضاً ریاست اداره رسیدند.

قطعاً همکاران در اداره‌ی تجهیزت مکانیکی این تغییرات به سمت پیشرفت و ارتقای شغلی را برای همکارانشان دیده‌اند.

وقتی قوه قضاییه در حال رسیدگی به پرونده‌ی اتهامات است چرا شما عزیزان کار را به کاردان نمی‌سپارید؟

آیت الله رییسی از کارگر حمایت می‌کنند.

اگر ایشان از کارگر بپرسند چرا به کشت و کار نمی‌پردازید، کارگر چه جوابی خواهد داد؟

آیا کارگر جواب می‌دهد: “کار نمی‌کنم چون کارفرما محاکمه نمی‌شود؟”

یا مثلاً کارگر جواب می‌دهد “درست است که حقوق فروردین پرداخت شده و کارفرما متعهد شده که تا چند روز دیگر یک حقوق دیگر بدهد اما من باز هم کار نمی‌کنم!”

یا مثلاً کارگر جواب می‌دهد “کشت و کار و تولید باید متوقف شود تا همکاران اخراجی به کار برگردند و اصلاً هم مهم نیست هزاران نفر دیگر بیکار شوند؟”

دوستان! واقع بین باشید. اگر هم مطالبه‌ی به‌حقی داشته باشیم با نابودی شرکت به‌واسطه‌ی عدم کشت و کار و توقف تولید به مطالباتمان نمی‌رسیم!

هر چه بغض داریم بر سر نیشکر، این گیاه جادویی که منبع رزق ماست خالی نکنیم ….

کشت کنیم، برداشت کنیم تا در آینده‌ای نزدیک شکر تولید شده با دستان توانمند ما سندی باشد برای مسئولان که: “آقایان مسئول! ما شکر تولید کردیم چرا دستمزد نداریم؟!”

در پایان از شما همکاران عزیز خواستارم بیایید به وظیفه‌ی اصلی خود “کشت و تولید” بپردازیم و قضاوت را به عهده‌ی قضات قوه قضاییه بگذاریم….

از به کارگیر الفاظ رکیک، تهمت و برخوردهای نامناسب با همکارانی که با ما اختلاف نظر دارند، بپرهیزیم و همواره به یاد داشته باشیم که اخلاق خوب و راستی و صداقت را سرلوح زندگی خود قرار دهیم که:

“ادب مرد به از دولت اوست”

با آرزوی روزهایی سرشار از شادی، برکت و آرامش برای هفت تپه.

یاحق

واکنش‌ها به مصاحبه انصاف نیوز با مدیران هفت تپه

فیلم | مصاحبه با اسدبیگی‌ها، صاحبان شرکت هفت تپه

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا