خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آقای روحانی! درباره‌ی چین از رفراندوم بگویید

محمدرضا رزاقی، وکیل دادگستری، در یادداشت کوتاه ارسالی به انصاف نیوز نوشت:

سند همکاری‌های ایران و چین مورد حمایت من به‌عنوان یک شهروند کنشگر هست از ناچاری و الا چرا ما با آمریکا سند همکاری امضا نکنیم؟ اگر آمریکا به مردم فلسطین جفا می‌کند چین مردم مسلمان کشور خود را به اردوگاه اجباری می‌برد و ….

این همکاری  و تبادر! با منش پادشاهی، در ایران نشان دهنده‌ی اشتباه محاسبه‌ی امروز نیست حکایت از قضاوت غلیظ و یکسویه در ماضی تلقی می‌شود و زیادی سرور است که حاکمیت ما راه درست را انتخاب نموده‌اند که نه شرقی و نه غربی گفتمان مربوط به جنگ سرد بود که همان هم اجرایی نشد و البته به تاریخ پیوسته و دیگر موضوعیت ندارد.

البته سوالات راهبردی وجود دارد که لازم است در یک گفتگوی عمومی پاسخ بگیرد و دولت حسن روحانی که سینه چاک رفراندوم هست آیا حاضر می‌شود حتی در کلام از رفراندوم در این فقره سخن بگوید؟

این همکاری، سیاست کلان کشور را در دراز مدت متاثر خواهد ساخت و باید ابعاد آن معلوم شود و حتی تا انتخابات ۱۴۰۰  امضای آن تعلیق شود و پس از طرح در حوزه عمومی، نامزدها موضعگیری کرده و رییس جمهور جدید و تازه نفسی که دیدگاهش اکثریت را دارد یا سند را امضا کند و یا از دستور کار خارج شود.

چون عنقا را بلند است آشیانه

قناعت کن به تخم مرغ خانه

متن ویرایش نهایی برنامه همکاری‌های جامع ایران و چین

الزاماتی برای سند راهبردی ایران و چین

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. جناب آقا وکیل!! با آمریکای شما هم سند همکاری امضا کرده ونتیجه اش را دیدیم. این فشاری که به بعضی از اصلاح طلبان و ایران ستیزان که زنگوله اهورائی بر گردن آویزان کرده وهمزمان دست در دست شرورترین دشمنان این سرزمین همانند مک کین و جولیانی ،عرعرستان داشته خود نشانگر درستی این رابطه با چین است.همان افرادی که چشمشان را به حضور نظامی چنددهه آمریکا به هزینه ملت فقیر ایران بسته و به خاطر سوخت گیری چند ساعته جت روسی برای هدف مشترک که سرکوب داعشیان بود ناله واویلای فروش وطن به روسیه سر داده بودند.برای اطلاع جنابعالی باید بگویم که طبق آمارهای بین المللی این قدرت خرید چین و یکصد وپنجاه میلیون توریست چینی در دهه اخیر موتور محرکه اقتصاد دنیا بخصوص اروپا بود و دربرلین و پاریس ولندن،..فرش قرمز زیر پای چینی ها پهن بود که با شیوع کرونا همه اینها از لندن تا رم دچار مضیقه شده اند.مورد بعدی سرمایه گذاری هزار میلیاردی چین برای توسعه راه ابریشم زمینی و دریائی میباشد که اتوبان جاده ای اش امروز تا به کازاخستان ودریائی اش از مالزی واندونزی،سریلانکا،جیبوتی تا مدیترانه برخلاف مخالفت غارتگران آمریکائی تاسیساتی در یونان تا ایتالیا را شامل میشود وراه دیگر از شرق قاره آفریقا به جنوب تا آمریکای جنوبی.این بزرگترین پروژه تاریخ بشر است که تاکنون در مرحله اجرا میباشد ور مرحله بعدی حفر کانالی در تایلند وکانالی موازی کانال پاناما در نیکاراگوئه را نیز شامل میگردد که این موارد موجب تشکر رهبران آفریقائی و آمریکای لاتین در نشست های سالانه چین با رهبران آفریقا ورهبران آمریکای لاتین برای این کشورها شده واولین باری در تاریخ این کشورها بعد از چهارصد سال است که یک قدرت اقتصادی درجه یک جهان با یک کشور فقیر در جیبوتی ویا کشور فقیری دیگر در آمریکای لاتین قراردادی عادلانه می بندد و این گفته رهبران این کشورهاست نه بنده. البته که بعضی مختارند که کماکان به هیستری روس ویا چینی ستیزی خود ادامه دهند ولی واقعیت های موجود چیز دیگری هستند تا جائیکه حتی ایالت های آمریکا برای کشاندن سرمایه داران وشرکت های چینی برای سرمایه گذاری و واگذاری بخشی از شرکت هایشان به چین با یکدیگر در رقابت هستند.

    2
    2
    1. سلام و احترام

      همانطور که عرض شد بنده شخصا با اصل توافق موافق هستم .لکن راهبردهای کلان باید از اجماع ملی برخوردار باشد و اگر جنابعالی فکر می کنید کشور چین یا روسیه گزینه مناسبی برای یک توافقنامه استراتژیک هستند این باید در یک فضای گفتگو محک بخورد و اثبات گردد . دوست گرامی نه آمریکا و نه چین و نه هیچ کشور دیگر برادری با ما ندارند و به دنبال منافع راهبردی خود هستند . اجنبی ، اجنبی است . آنچه چین را کنا رما نگاه می دارد ایجاد (توجه بفرمایید ایجاد )منافع مشترک و همپوشانی و نزدیکی منافع اقتصادی و …. است . ما باید ببینیم با همخرج شدن با کدام کشور بیشتر برنده ایم .کره شمالی به چین نزدیک است و ترکیه به آمریکا و ناتو کدام موفقتر هستند ؟ مسئولین محترم در دولت در رسانه ها عمدتا بر اقتصادی بودن این توافق تاکید دارند ؟ سوال اینست که سرمایه و تکنولوژی برتر در کدام کشور است ؟ البته می فرمایند اهداف اقتصادی هست و البته مزایای امنیتی بر می شمارند که چین نفت از ما می خرد و چین در شورای حکام رای منفی داد و دارای حق وتو در شورای امنیت است و…. ترس اینست به دلایل امنیتی امتیازات اقتصادی گسترده به کشور بیگانه داده شود به هرحال از خباثت ترامپ ما همکنون در شرایط دشواری هستیم ودر اضطرار معامله کردن به نفع مضطر نیست (غالبا ) و ضمنا برای وضعیت جهان در آینده در کنار مطالعات خود کتاب”آینده قدرت ” را مطالعه فرمایید شاید در ایده های شما موثر باشد
      ضمنا دوست گرامی ما در فضای آرام و منطقی می خواهیم بحث کارشناسی کنیم و به سهم خود به دولتمردان ولو ناچیز یاری برسانیم جنابعالی بنده را خطاب می دهید با ثالث بحث می کنید و…. نمی دانم منظور شما از واژه آمریکای شما چیست ؟ بحث علمی و کارشناسی باید و بهتر است تخاصمی نباشد . با نیش و کنایه و…… و در آخر دوست عزیز تحت تاثیر تبلیغات نباشیم برجام هرچه نداشت از این منظر خوب بود که یک نیرو ونفسی گرفتیم و همه دیدند که برنامه هسته ای و غنی سازی هم به سرعت قابل اعاده است که مورد علاقه شماست . برای شما موفقیت و تندرستی آرزومندم .

      2
      2
  2. هموطن گرامی جناب رزاقی محترم.شاید کمی تند مطلبم را بیان کردم که اگر سو تفاهمی ایجاد شد خالصانه عذر خواسته ولی مثال ترکیه و کره شمالی طیفی از ایرانیانی چون شماست که بوی عدم صداقت از آن به استشمام می رسد.اگر بخواهیم به این شکل داوری کنیم باید به افغانستان،سوریه،عراق ولیبی و دهها کشور دیگر از فیلیپین تا هندوراس هم که ایالات متحده حیوانات در این کشورها دخالت داشته هم نظری بیاندازید که بعضی از یک سده گذشته مثل فیلیپین و بولیوی وبعضی هم چندین دهه مشمول باج دهی های نظامی و مالی وابسته به بنگاه هایی مثل بانک جهانی تحت سلطه آمریکا هستند وراه فراری برای غالب این کشورها نمانده ودر ظاهر بعنوان کشوری مستقل در نقشه ها حضور دارند که واقعیت چیز دیگری است. در باره تکنیک فرمودید که باید بگویم یا جنابعالی در این زمینه مطلع نیستید یا بنده. آمریکا از دهه هشتاد میلادی با انتقال کارخانجات صنعتی غیر نظامی به کشورهایی با نیروی کار ارزان وعدم سرمایه گذاری در این بخش از صنایع امروزه حتی در بین ده کشور اول دنیا نیز قرار ندارد.نمونه اش خرید کرایسلر توسط دایملر بنز آلمان بود که شرکت آلمانی با فرستادن مجربترین مدیران و مهندسان خود سرانجام بعد از ضرر ده میلیاردی پا پس کشیدند و گفتند که سیستم تولیدات کرایسلر آنقدر داغون وقدیمی هست که هر چه خرجش کنند بیهوده است.یادمان باشد که جنرال موتور،فورد و کرایسلر بترتیب تا دهه نود اولین و دومین و سومین تولید کننده اتومبیل با صدها مارک متنوع بودند، امروز کجا هستند؟همین مورد برای شرکت های دیگر ازجمله جنرال موتور،وستینگهاوس و هزاران شرکت ریز و درشت دیگر پیش آمد.اگر چه امروزه موسساتی مانند فیسبوک،گوگل،..هرکدام چندین برابر جنرال موتور درآمد دارند ولی باید توجه داشت که این شرکت ها همانند جنرال موتورها موجب اشتغال میلیونها خانواده نمیباشند بلکه همانند آمازون در خدمت اقلیت کوچکی از سهامداران هستند ودقیقا فقر وبی خانمانی کارگران آمریکائی از همینجا شروع شد که امروزه شاهد هزاران چادر نشین در نیویوریک،شیکاگو،لس آنجلس هستیم چون کار آفرینان صنعتی از کشور خارج شده و شرکت های خدماتی امروز مسلط بر بازاز آمریکائی هستند که کارشان شده فروش یخجال وظرفشوئی ولباسشوئی ،تلویزیون چینی و اتومبیل ژاپنی و آلمانی و…..این را در نظر داشته باشید که اگر امروز آلمان بتواند (که نمی تواند) فقط از طریق زیمنس ویا بوش آمریکا را تحریم کند قطعا پنجاه درصد صنایع آمریکا زمینگیر خواهند شد چون کارخانجاتشان به ماشین آلات صنعتی این شرکت ها مجهز هستند.اما در باره چین،ظاهرا خیلی از هموطنان از رشد صنعتی چین دربخش صنایع ظریف وپیچیده کلان چین چیزی نمی دانند ویا نمی خواهند بدانند!! چون ترس از یاد گیری خود مقوله پیچیده دیگری است که اینجا جای بحثش نیست ،چون یادگیری بعضا توام است با با مجادلات درونی وزیر پا گذاشتن بعضی از مسلمات یقینی شخص که کمتر کسی حاظر به درگیری با آن است.برای اطلاع جنابعالی باید بگویم حتی مرسدس بنز آلمان در اشتوتکارت تولیدات خود را با دستگاه های فول اتومات KUKA چینی انجام می دهد، امروزه در خیلی از صنایع چین حرف اول و آخر را می زند. داستان G5 هم داستان جداگانه ای است که نزدیک به دو سال رهبران آمریکائی را دچار دپرسیون کرده است. حرف برای گفتن زیاد است ولی توصیه من به هموطنانی که می خواهند چیزی یاد بگیرند و از یاد گیری ترسی ندارند این است که به جای رفتن به دبی،آنتالیا،لندن و دو تا از خیابانهای پاریس سفری به چین نیز داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا