خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بیانیه مشترک انگلیس، فرانسه و آلمان در واکنش به اظهارات ترامپ

فرانسه، انگلیس و آلمان در بیانیه ای مشترک بر پایبندی خود به برجام و اجرای کامل آن از سوی همه طرف ها تاکید کرده و تصریح کردند که این توافق با منافع امنیت ملی آن ها همسو است.

به گزارش جمعه شب ایرنا، «ترزا می» نخست وزیر انگلیس، «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان و «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه ساعتی پس از سخنرانی رئیس جمهوری آمریکا علیه ایران، در بیانیه ای مشترک حمایت خود از برجام را اعلام کردند.

سران سه کشور در این بیانیه با تاکید بر پایبندی خود به برجام و اجرای کامل آن از سوی همه طرف ها، تصریح کردند که این توافق با منافع امنیت ملی کشورهایشان همسو است.

در این بیانیه آمده است: توافق هسته ای نقطه اوج 13 سال دیپلماسی و گامی بزرگ در تضمین عدم انحراف برنامه هسته ای ایران به سوی اهداف نظامی بود.

برجام در قطعنامه 2231 سازمان ملل متحد به اتفاق آرا تایید شد. آژانس بین المللی انرژی هسته ای به کرات پایبندی ایران به برجام را از طریق نظارت و راستی آزمایی طولانی مدت تایید کرده است.

به همین دلیل، ما دولت و کنگره ایالات متحده را ترغیب می کنیم که پیش از هر اقدامی، مثل بازگرداندن تحریم های رفع شده به واسطه توافق، که ممکن است برجام را تضعیف کند، پیامدهای آن بر امنیت آمریکا و متحدانش را در نظر بگیرد.

ما همزمان با تلاشمان برای صیانت از برجام، نگرانی خود از برنامه موشک بالستیک ایران و فعالیت های منطقه ای آن که منافع امنیت اروپا را نیز متاثر می کند، را ابراز می داریم.

ما آماده ایم که اقدامات متناسب بعدی در قبال این مسائل را در همکاری نزدیک با ایالات متحده و دیگر طرف های مرتبط اتخاذ کنیم.

ما از ایران انتظار داریم که وارد گفت و گوی سازنده برای توقف اقدامات بی ثبات کننده شده و در راستای راه حل هایی که در مذاکرات مطرح می شود تلاش کند.

دولت های ما به حفظ برجام متعهد می مانند. جدا از برجام، ما باید از اینکه نگرانی های گسترده تر مشترک ما مورد توجه است اطمینان حاصل کنیم.
ما از وزیران خارجه خود خواسته ایم که درباره چگونگی برخورد با این مسائل با ایالات متحده تبادل نظر کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا