خرید تور تابستان ایران بوم گردی

حمله موشکی یمن به عربستان

نیروهای مسلح یمن با موشک بالستیک به مواضع نظامی عربستان حمله کردند

سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز اعلام کرد که ارتش این کشور مواضع نظامی عربستان سعودی را با موشک بالستیک و پهپاد هدف قرار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الاتجاه، «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز به تشریح عملیات ارتش این کشور علیه مواضع عربستان سعودی پرداخت.

وی گفت: تاسیسات نفتی و مواضع نظامی عربستان سعودی بامداد امروز هدف حملات نیروهای ارتش یمن قرار گرفت.

به گفته سریع، در این حملات از پهپاد و موشک بالستیک استفاده شد و تاسیسات حیاتی و نظامی سعودی در جیزان، نجران و عسیر هدف قرار گرفتند.

وی افزود: آشیانه جنگنده‌ها و سامانه‌های دفاع موشکی پاتریوت در پایگاه «خمیس مشیط» و فرودگاه‌های ابها، جیزان و نجران هدف قرار گرفت.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: همچنین تأسیسات بزرگ نفتی در منطقه صنعتی «جیزان» به دقت مورد هدف قرار گرفت. این حملات در پاسخ به جنایت‌های دشمن انجام شد.

یحیی سریع اعلام کرد: پایگاه نظامی «تداوین» در استان «مأرب» به هنگام نشست فرماندهان سعودی با عناصر وابسته به منصور هادی نیز مورد حمله قرار گرفت که دهها تن کشته و زخمی شده‌اند.

وی گفت: این حملات تا تحقق آزادی و استقلال یمن انجام خواهد شد و نیروهای مسلح یمن تردیدی در اجرای عملیات‌های دردناک در آینده نیز نخواهند داشت.

ساعاتی قبل خبرگزاری فارس به گزارش برخی کاربران سعودی از شنیده شدن صدای انفجار در شهرهای خمیس مشیط و ابها در عربستان سعودی خبر داده‌اند که گفته می‌شود ناشی از حمله موشکهای بالستیک نیروهای انصارالله به عربستان سعودی در پاسخ به تجاوزات ائتلاف سعودی طی چند روز گذشته بوده است.

همزمان مقامات سعودی مدعی شده‌اند که موفق به رهگیری سه پهپاد نیروهای انصارالله بر فراز شهر خمیش مشیط شده‌اند.

این منابع می‌گویند که هدف این پهپادها پایگاه هوایی ملک خالد بوده است که پیش از این چند بار از سوی نیروهای یمنی مود هدف قرار گرفته است.

برخی منابع خبری نیز به نقل از «ترکی مالکی» سخنگوی نیروهای ائتلاف سعودی مدعی شده‌اند که عربستان سعودی بامداد دوشنبه موفق شده دو موشک بالستیک و چندین پهپاد یمنی را رهگیری و منهدم کند.

روز گذشته بمباران یک منطقه مسکونی در شمال غرب یمن توسط ائتلاف سعودی با کشته شدن دستکم 10 شهروند یمنی همراه شد.

بعد از این خبر رئیس هیأت اطلاعات دولت یمن خبر داد ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در اطراف شهر مأرب مستقر شده‌اند و نیروهای مسلح یمن بانک اهداف گسترده‌ای در امارات، عربستان و تل‌آویو در اختیار دارند.

مداخلهٔ نظامی در یمن در ۲۵ مارس ۲۰۱۵ میلادی برابر ۶ فروردین ۱۳۹۴ با حملهٔ هوایی ائتلافی از کشورهای منطقه به رهبری عربستان سعودی به یمن با نام عملیات طوفان قاطعیت (به عربی: عملیة عاصِفة الحزم) و به درخواست رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن آغاز شد.

در این فاصله صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) هفته گذشته درباره گسترش قحطی در یمن هشدار داد. به دلیل کمبود بودجه برای کمک‌های بشردوستانه، بر شمار کودکان یمنی گرسنه و در معرض سوء تغذیه حاد، هزاران نفر افزوده خواهد شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. لعنت عالم وآدم بر آل سعود و حامیان پست فطرت وجانی غربی اش بخصوص ایالات متحده حیوانات. دیروز در مطبوعات غربی خبری می خواندم مبنی بر اعتراض به تایلند برای سو استفاده از میمون ها در باغات نارگیل از طرف فعالین مدنی و حقوق بشری از جنس شیرین خانم عبادی وهمزمان بستن چشم ها بر روی جنایاتی که آل سعود به مردم مظلوم و کودکان وزنان یمنی مرتکب میشوند.زنده باد دمکراسی غربی.

    1
    1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا