خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش یکی از طراحان سوال از رئیس‌جمهور به سخنان رهبری

فاطمه محمدبیگی، نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: هدف طرح سؤال از رئیس‌جمهور پاسخگویی به مشکلات موجود است و به‌هیچ‌عنوان به دنبال جوسازی و حاشیه‌ نیستیم.

محمدبیگی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری خطاب به نمایندگان مجلس اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب، مجلس یازدهم را مجلس امید مردم خواندند و البته توصیه‌هایی هم به نمایندگان داشتند، این توصیه‌ها خط روشنی برای نمایندگان انقلابی و انجام وظایف مجلس است؛ ایشان سؤال و تحقیق و تفحص را حق مجلس دانستند.

محمدبیگی عنوان کرد: تمام تلاش نمایندگان مجلس هم در راستای ایفای وظایف نمایندگی خود و تعامل با دستگاه‌ای اجرایی کشور و کمک به حل مشکلات معیشتی مردم است که یکی از مصادیق آن پرسش از رئیس‌جمهور است و برای این امر رعایت رفتاری خردمندانه و توام با متانت و بدون حاشیه ضروری است.

وی با اشاره به طرح سؤال مجلس از رئیس‌جمهور، تصریح کرد: هدف طرح سؤال از رئیس‌جمهور پاسخگویی رئیس‌جمهور به معضلات پیش‌آمده در دوران مسئولیت، فعال کردن حوزه‌هایی از دولت که قادر به حل مشکلات معیشتی، اقتصادی و اجتماعی مردم نیستند و درنهایت مطالبه حق‌وحقوق مردم از دولت است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان افزود: طرح سؤال درواقع استفاده از اهرم نظارتی مجلس برای ساماندهی و بهبود شرایط جامعه است، در حال حاضر فضای کسب‌وکار در جامعه خوب نیست؛ امنیت کسب‌وکار و سطح معیشتی مردم پایین آمده، سفره‌های مردم کوچک‌ و دارایی‌های مردم کم‌ارزش شده است، همه این‌ها مسائلی است که باید قوه مجریه پاسخگوی آن باشد.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از رئیس‌جمهور می‌خواهیم که برای حل این بحران‌ها راه‌حل ارائه کند، در طرح سؤال از رئیس‌جمهور به‌هیچ‌عنوان به دنبال ایجاد جو و حاشیه‌سازی نیستیم، مردم به‌اندازه کافی در سختی قرار دارند و کشور نیازمند آرامش است بنابراین به‌هیچ‌عنوان دنبال ایجاد فضای التهابی در عرصه سیاسی کشور نیستیم.

وی عنوان کرد: به‌طورقطع ما مطالبه‌گر مشکلات معیشتی، اقتصادی و اجتماعی مردم هستیم؛ از روزی که منتخب شدیم تقاضاهای زیادی از مردم دریافت کردیم که اهم آن‌ها در رأس بودن مجلس، افزایش و تقویت قدرت نظارتی مجلس بود این وظیفه ما است که مطالبات مردمی را از دولت داشته باشیم.

محمدبیگی تأکید کرد: اخیراً شاهد نظارت درونی، پاک‌سازی و ایجاد جریان خودارزیابی در قوه قضاییه و قوه مقننه هستیم، قوه قضاییه با محاکمه طبری و قوه مقننه با رد اعتبارنامه تاجگردون این مأموریت را در خود آغاز کردند، انتظار داریم که دولت نیز با پیدا کردن نقاط ضعف خود، با شناسایی عوامل مخل امنیت اقتصادی، مخل مدیریتی و سومدیریتی، شناسایی عوامل سوءتدبیری‌ها این کار را در درون خود آغاز کند و خودارزیابی و خود نظارتی در دولت را نیز شاهد باشیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر مسئولانی قدرت مدیریت ندارند و اگر مسئولانی توانمندی ارائه خدمت به مردم را ندارند از دولت می‌خواهیم که پیشرو باشد و با تقویت نظام مدیریتی دولت، پاک‌سازی احتمالی که نیازمند آن است را شروع کند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا