خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اگر رییس جمهور بودید کشور را به خاطر کرونا تعطیل می‌کردید؟

/نظر شما چیست/

رییس جمهور روحانی روز شنبه در جلسه ستاد ملی کرونا گفت: تعطیلی کسب و کار و فعالیت اقتصادی در طولانی مدت قابل اجرا نیست و هیچ کشوری در دنیا نمی‌تواند شش ماه این کار را ادامه دهد و مردم هم نمی‌پذیرند.

این در حالی است که بسیاری با اوج گیری دوباره‌ی کرونا، معتقدند دولت باید دوباره بسیاری از مکان ها را تعطیل کند و محدویت‌های جدی برای عبور و مرور و قرنطینه ایجاد کند.

در حالی که سخنگوی وزارت بهداشت امروز گفت «متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۰۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳ هزار و ۳۲ نفر رسید» رییس جمهور معقتد است «راه درست در ادامه فعالیت‌های اقتصادی یا فرهنگی فقط منحصر به رعایت پروتکل‌های بهداشتی است و هیچ راه دومی وجود ندارد»

در حالی که تا یک سال آینده هیچ واکسنی تولید نمی‌شود و کرونا در روزهای اخیر تغیراتی داشته و روی کودکان نیز اثر می‌گذارد. علاوه بر این با سرد شدن دوباره هوا مهار ویروس سخت تر خواهد شد. همچینین سازمان بهداشت جهانی گفته است که کرونا از کنترل خارج شده است.

به نظر شما با توجه به مشکلات اقتصادی کشور، دولت باید فعالیت اقتصادی و ادارات را به خاطر خطرات کرونا تعطیل کند یا با همین رویه ادامه دهد؟

راه حل این شرایط چیست؟

اگر شما رییس جمهور بودید تصمیم شما چه بود؟


شما می‌توانید نظرات خود را زیر همین خبر درج کنید.

انتهای پیام

 

 

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. بله حتما تعطیلی کامل لازم بوده و هست. آقای رئیس جمهور از یک مغلطه کوچک برای اقناع افکار عمومی استفاده کردند. کسی نگفته بود که شش ماه مملکت را تعطیل کنند. اگر دو هفته سفت و سخت تعطیل می کردند، کرونا مهار می شد اما افسوس که زمام امور بدست عده ای افتاده که نمی خواهند یا نمی توانند امور مملکت را سامان بدهند.

  2. شرایط بسیار نابسامان اقتصادی کشور و معضلات عمیق معیشت اکثریت قریب به اتفاق مردم که به دلیل فساد گسترده سازمان یافته در مدیریت کشور و تحریم های ظالمانه و فشار حداکثری ایالات متحده آمریکا در جریان است منجر به محدود شدن گزینه های دولت در مبارزه با توسعه شیوع این ویروس گشته و آشکارا قدرت دعوت و اجرای قرنطینه سراسری را از وی گرفته است. بنیه مالی ایران به دو دلیل فوق الذکر اجازه چنین رویکردی را به ایران نمیدهد و همانطور که شاهد هستیم تدوین استراتژی مبارزه با این ویروس را از دستور کار حاکمیت خارج کرده و با تشویق کسب و کارها به بازگشایی و اجبار و دعوت کارمندان به بازگشت به کار و فشار بر محصلین و دانشجویان و معلمان و اساتید برای طبیعی جلوه دادن گشایش مدارس، ریسک شیوع و واگیری و مرگ و میر ناشی از آن را کاملا بر دوش شهروندان قرار داده است که کمابیش این رویکرد را میتوان در کشورهای توسعه یافته و بسیار ثروتمند هم مشاهده کرد که به دلیل نگرانی از رکود اقتصادی، سعی در کم بها دادن به خطر ویروس و اشاعه افکار غیر کارشناسی و ایجاد تردید در اجماع جوامع علمی و پزشکی دارند.
    در نتیجه کلید واقعی عبور ایمن تر از بحران عمیق سلامتی و اقتصادی فعلی در دست شهروندان کشور است که با توجه به واقعیت های اقتصادی و بنیه مالی کشور و شرایط شخصی خود تا سر حد مقدور با احترام و رعایت پروتکل های بهداشتی و اطمینان کامل به صدای جامعه پزشکی جهانی و بی اعتنایی به شایعات بی پایه و اساس غیر علمی و دروغین و در نهایت دقت به کسب و کار خود بپردازند و از طریق شبکه های اجتماعی و سازمان های مردم نهاد غیر انتفاعی تجارب خود را در حفاظت بهتر از سلامتی و نو آوری و خلاقیت در رونق کسب و کار در شرایط کنونی را به اطلاع یکدیگر برسانند. در این عرصه نقش هنرمندان و ورزشکاران و چهره های محبوب مردم میتواند بسیار مفید باشد تا با پخش مرتب تیزر های ویدیویی و شنیداری ایرانیان را از خطرناک بودن این ویروس آگاه کنند و صحبت های ورزشکاران محبوب بر بیش از ده ها میلیون جامعه ورزش دوست ایران تاثیر مستقیم خواهد داشت. ما نیازمند کمک آنها برای یک کمپین تبلیغاتی یک ماهه در سراسر کشور هستیم که شاید فقط با پشتیبانی مالی حکومت و بدون هیچ چشمداشت دیگری به ترویج و آموزش شهروندان بپردازیم. ترویج فرهنگ درست مردمی در برخورد با ویروس کرونا شاید مشکل تر از ترویج و آموزش استفاده از کمربند ایمنی باشد ولی شدنی و موفقیت آمیز خواهد بود. امیدورام که تمامی صاحبان مشاغل و کسب و کارها و بقیه در یک اعتماد دو جانبه عمیق با موفقیت از این خطر بالفعل ملی عبور کنیم و با اتحاد عمیق خود سر منشاء موفقیت های چشمگیر دیگری در افق ایران عزیز باشیم. پاسخ واقعی در فکر و عمل ما مردم است پس به یاری هم بشتابیم به این امید که شاید حکومت هم کمکی بکند. ماسک بزنیم و فاصله را رعایت کنیم و دست های خود را مرتب بشوریم و دیگران را هم آموزش دهیم و تشویق کنیم. هیچکس مصون نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا