خرید تور تابستان ایران بوم گردی

انتقاد مصباح به جنتی

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: اینکه وزارت ارشاد گروه‌های موسیقی یا مد لباس به دیگر کشورها اعزام می‌کند کار فرهنگی چندانی محسوب نشده و فایده‌ای هم ندارد.

به گزارش انصاف نیوز به نقل از فارس ، آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی ظهر امروز در جمع گروهی از دانشجویان دانشگاه قم با اشاره به دو نوع نگرش مختلف انسان‌ها به هستی و جهان اظهار کرد: گروهی از انسان‌ها عقیده دارند این دنیا بر حسب تصادف به وجود آمده و فقط باید به لذت‌جویی پرداخت؛ این همان فرهنگ آمریکایی است که بحث تهاجم فرهنگی مطرح شده از سوی رهبر معظم انقلاب هم ناظر به همین نوع فرهنگ است.

وی افزود: دشمنان همواره سعی می‌کنند حمله ریشه‌ای به فرهنگ دیگر ملل داشته باشند و پس از آن به سراغ شاخ و برگ بروند؛ اعتقادات هر گروه از انسان‌ها در حقیقت ریشه فرهنگ آنهاست و رسوم گوناگون جزو شاخ و برگ محسوب می‌شوند.

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه تهاجم فرهنگی، باورها و اعتقادات ما را به خطر می‌اندازند، خاطرنشان کرد: دشمنان ما را به رسم و رسومات و با عنوان فرهنگ مشغول کرده‌اند تا از هدف اصلی‌شان غفلت کنیم.

وی ادامه داد: رسانه‌های بیگانه به صورت شبانه‌روزی علیه اسلام و فرهنگ دینی در حال تبلیغات گوناگون هستند و هزاران شبکه ماهواره‌ای در این حوزه مشغول فعالیتند.

آیت‌الله مصباح یزدی با اشاره به برگزاری جشنواره مد لباس ایرانی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیگر کشورها عنوان داشت: میلیاردها تومان صرف این کارها می‌شود و عنوان آن هم کار فرهنگی گذاشته می‌شود در حالی که اصل فرهنگ دینی و هجمه‌هایی که علیه آن صورت می‌گیرد فراموش شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: گروه‌های موسیقی ایرانی به دیگر کشورها اعزام می‌شوند در حالی که این کار فایده‌ای ندارد و لازم است دین اسلام را به دیگران معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه 35 سال گذشته و کاری برای وحدت حوزه و دانشگاه به صورت جدی صورت نگرفته خاطرنشان کرد: تنها مراسماتی در این زمینه برگزار می‌شوند که فایده چندانی هم نداشته است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا