خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش عجیب نماینده مجلس به نامه نرگس محمدی

نماینده‌ی زنجان در مجلس در پاسخ به سوالی درباره‌ی نامه‌ی اخیر نرگس محمدی از زندان زنجان گفت: اصلا ايشان را نمي‌شناسم. كي هستند؟ نام خواهر همسرم نرگس محمدي است ولي اين كسي را كه شما مي‌گوييد، نمي‌شناسم!

روزنامه‌ی اعتماد نوشت: در زندان زنان زنجان چه خبر است؟ اين پرسشي است كه در روزهاي اخير بارها از سوي افكار عمومي طرح شده اما هنوز هيچ مسوولي، پاسخي به آن نداده است. با گذشت حدود يك هفته از اعلام خبر بيماري كرونا نرگس محمدي اما نه خبري از اعطاي مرخصي به او شده و نه هيچ مقام مسوولي توضيحي درباره وضعيت نرگس محمدي و ديگر زنان زنداني زنجان ارايه داد تا اينكه ديروز نامه‌اي از نرگس محمدي منتشر شد كه در آن، او هم از وضعيت موجود شكايت كرده و هم با اعلام ابتلايش به كرونا از وزير بهداشت درخواست كرده تا نماينده‌اي براي نظارت بر اين وضعيت به زندان زنجان بفرستد.

ماجراي  انتقال  به  زندان  زنجان

نرگس محمدي كه در دادگاهي به رياست قاضي صلواتي به ۱۶ سال حبس محكوم شده بود، سي‌ام آذر ماه ۹۸ همراه با ۷ زنداني سياسي ديگر در بند زنان زندان اوين براي همراهي با خانواده‌هاي داغدار اعتراضات آبان ‌ماه ۹۸ تحصن كردند. تحصني كه در نتيجه آن، نرگس محمدي سوم دي‌ ماه به زندان زنجان منتقل شد و از همان زمان تلاش‌ها براي بازگرداندن محمدي به زندان اوين آغاز شد؛ تلاشي كه بنابر گفته محمود بهزادي‌راد، وكيل او هنوز به نتيجه نرسيده است. وكيل نرگس محمدي دهم تير ماه اعلام كرد با توجه به اينكه امكانات پزشكي كافي در زندان زنجان براي بيماري نرگس محمدي كه به آمبولي ريه مبتلاست، وجود ندارد، منتظر دستور دادستان براي بازگرداندن او به اوين هستند. دستوري كه هنوز صادر نشده و حالا او علاوه بر آمبولي ريه به كرونا هم مبتلاست.

ابتلا به كرونا بدون دارو، بدون خدمات پزشكي

نرگس محمدي در نامه‌اي كه در اعتراض به وضعيت موجود منتشر كرد، آورده است:«۲۱ تير ماه زندانيان زن زنجان كه ۱۸ نفر هستيم، تفكيك شديم و ۶ نفر كه علايم كرونا نداشتند به بيرون بند منتقل شده و ما ۱۲ نفر كه تقريبا از ۱۱ روز پيش علائم كرونا برايمان نمايان شد در داخل بند قرنطينه شديم. هفته گذشته با وخامت حالمان و پيگيري خانواده تست كرونا از ما گرفته شد ولي جواب تست هرگز به ما ابلاغ نشد. امروز به ناگهان تعدادي به داخل بند آمده و بند را تفكيك كردند. يكي از هم‌بندي‌ها كه پنجشنبه با وخامت حالش به بيمارستان منتقل شد با تشخيص قطعي كرونا امروز صبح با وثيقه آزاد شد.»

او در ادامه آورده است:«از حدود يك ماه پيش حدود ۳۰ نفر ورودي داشتيم كه بعضي از آنها علايم كرونا داشتند؛ حتي يكي از آنها با گواهي ابتلاي كرونا به زندان منتقل شد ولي با وخامت حال‌شان به مرخصي رفتند. ما ۱۲ نفر با علايم خستگي مفرط و درد ناحيه شكم، اسهال و استفراغ و از دست دادن حس بويايي بدون دارو و درمان و تغذيه مناسب روي تخت‌ها افتاده‌ايم. عدم امكانات پزشكي، عدم فضاي مناسب براي قرنطينه براي ورودي‌هاي جديد و عدم كنترل سلامتي آنها موجب شيوع ويروس كرونا در بند شد كه جاي تامل دارد.»

اين فعال مدني از سعيد نمكي، وزير بهداشت خواسته تا نماينده‌اي جهت رسيدگي به وضعيت زندان زنان زنجان اعزام كند. نرگس محمدي نوشته است:«از طريق نامه شكايت قانوني خود را جهت اعمال شرايط سخت زندان زنجان در ۶ ماه گذشته و عدم رسيدگي پزشكي اعلام مي‌دارم. طي اين مدت[…] از ارايه كتاب، تلفن فرزندانم خارج از كشور ممانعت شده و قريب يك سال است كه صداي فرزندانم را نشنيده‌ام. اكنون نيز با ابتلا به كرونا بدون دارو وخدمات پزشكي به سر مي‌برم.»

در همين راستا با مصطفي طاهري، نماينده زنجان در مجلس گفت‌وگويي كوتاه كرديم تا پيگير وضعيت زندان زنان زنجان شويم. گفت‌وگويي كه نتيجه آن بي‌اطلاعي نماينده زنجان حتي از محل زندان حوزه انتخابيه‌اش بود و نيز مشخص شد تنها «نرگس محمدي» كه اين نماينده مي‌شناسد، خواهر همسرش است.

آقاي طاهري! اخيرا صحبت‌هاي بسياري درباره زندان زنان زنجان منتشر شده است. اخبار از شيوع گسترده كرونا در اين زندان و قرنطينه بندهاي آن حكايت دارد. شما اين مساله را پيگيري كرده‌ايد يا اطلاعي از آن داريد؟

حقيقتش را بخواهيد خير! اطلاع ندارم، پيگيري هم نكرده‌ام.

شما نماينده زنجان هستيد، اطلاعي از وضعيت زندان زنجان نداريد؟

افتخار نمي‌كنم به اينكه اطلاع ندارم و بابت آن پوزش مي‌خواهم ولي خوب اطلاعي نداريم.

يعني شما هيچ اطلاعي از وضعيت خانم محمدي در زندان زنجان و مشكلات ايجاد شده براي ايشان نداريد؟

خير. اصلا ايشان را نمي‌شناسم. كي هستند؟

شما نرگس محمدي را نمي‌شناسيد؟

خير. نام خواهر همسرم نرگس محمدي است ولي اين كسي را كه شما مي‌گوييد، نمي‌شناسم!

خانم محمدي فعال مدني شناخته‌شده‌اي هستند و گمان كنم در فضاي عمومي و ميان فعالان سياسي و مدني، شايد به اندازه آقاي قاليباف اسم و رسم داشته باشند.

آقاي قاليباف را مي‌شناسم ولي ايشان را نمي‌شناسم.

با تمام اين تفاسير، ماجراي زندان زنجان را پيگيري مي‌كنيد؟

بله، حتما اين كار را خواهم كرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. سئوالی که همیشه برایم پیش می آید که چطور در سالهای اخیر تقریبا قریب باتفاق زندانیان امنیتی تا زمانی که آزاد هستند یک دقیقه قرار و آرامش نداشته ومرتب از این شهر به آن شهر ویا از این جلسه به آن جلسه و بدو بدو از این مصاحبه با صدای آمریکا به مصاحبه ای دیگر با عرعرستان اینترنشنال ،دیدار با مادر ستار بهشتی تا پارک لاله ای ها ودهها قبیل موارد اینچنانی که حداقل دلیلی بر سلامتی جسمی شان است ناگهان در بازداشتگاه یادشان می افتد که هریک آنچنان درگیر مشکلات جسمی و بیماریهای جدی هستند که عنقریب حضرت عزرائیل دق الباب خواهد کرد و لشگری از وکلا و فعالین حقوق بشر وحقوق زندانیان،فعالین مدنی که الحمدالله ازاین نظر نه تنها خودکفا بلکه قدرت صادرات را نیز داریم همراه با شیرین عبادی و ….برای نجات جان عزیزشان از رنج بیماری لاعلاج بسیج میشوند.(با عذر خواهی از بیماران واقعی وآرزوی سلامتی برایشان ).

    1
    1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا