خرید تور تابستان ایران بوم گردی

در جلسه کمیسیون انرژی با حضور زنگنه چه گذشت؟

مالک شریعتی نیاسر، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از جلسه چهار ساعت این کمیسیون با وزیر نفت و بررسی مسائل مختلف در حوزه نفت و گاز در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

شریعتی نیاسر در گفت و گو با ایسنا ضمن تشریح جلسات امروز کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: جلسه صبح امروز کمیسیون انرژی به مدت ۴ ساعت با حضور وزیر محترم نفت آقای زنگنه و معاونین ایشان برگزار شد. آقای زنگنه به مدت یک ساعت به ارائه کلی برنامه های وزارت نفت در ۲۱ اولویت در حوزه های تولید و افزایش ظرفیت نفت و گاز، روش های فروش نفت در شرایط تحریم، برنامه های توسعه ای پتروشیمی، وضعیت نیروی انسانی و سایر موارد پرداخت.

وی در ادامه اظهار کرد: در ادامه نیز اعضای کمیسیون مباحثی را در موضوعات مختلف نظیر برنامه وزارت نفت برای افزایش بهره‌وری، مدیریت دارایی های فیزیکی، ضرورت تهاتر بدهی ها به پیمانکاران بزرگ به صورت نفت، وضعیت قراردادهای جدید صنعت نفت و نحوه واگذاری، برنامه تعیین جایگاه ایران در تجارت آینده انرژی منطقه و جهان، ضرورت اولویت گذاری درباره صنعت پالایش و طرح های ذخیره سازی میعانات گازی و فرآورده های نفتی، آخرین وضعیت اصلاح نظام پرداخت حقوق و دستمزد به منظور کاهش فاصله طبقاتی و علی الخصوص یکسان سازی نظام پرداخت و اجرای ماده ۱۰ قانون مربوطه مطرح کردند که مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم تصریح کرد: حل موضوع تعارض منافع بین وزارت نفت و شرکت ملی نفت و نیز برخی انتصابات، گزارش تاسیس شورای تامین مالی پروژه های صنعت نفت و اعلام آمادگی برای کمک به تدوین قانون مورد نیاز برای Financing، وضعیت تاسیس نهاد صدور گواهینامه داخلی کیفیت صنعت نفت (IPI)، حمایت از ایجاد و توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی، وضعیت طرح های LNG در مصارف داخلی خصوصا حمل و نقل، برنامه پدافند غیرعامل وزارت نفت در حوزه گاز شهری و روستایی، علت معطل ماندن برخی طرحها از جمله پتروشیمی گلستان، پاسخ به مطالبات اعضای هیات علمی دانشگاه صنعت نفت، رسیدگی به برخی تخلفات در مجموعه وزارت نفت، ضرورت توجه به بحث برندینگ در صنعت نفت و مرجع شدن در حوزه های خاص فناوری، توجه ویژه به تامین سوخت (بانکرینگ) در نقاط خاص مورد نیاز از دیگر مباحثی بود که در جلسه صبح امروز کمیسیون مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی در ادامه تاکید کرد: در ادامه نیز آخرین وضعیت شرکت های متقاضی احداث پتروپالایشگاه و نحوه تامین مالی آنها بررسی شد که وزیر نفت اعلام کرد شرکتها انتخاب شده اند و جدول اجرایی آن نهایی شده است و ادامه مسیر اجرا منتظر تشکیل جلسه هیات امنای صندوق توسعه ملی است. در نهایت گزارش قرارداد گازی ترکمنستان و رای دیوان داوری بین المللی به منظور بررسی و تعیین تکلیف سوال برخی نمایندگان به هفته آینده موکول شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا